اخبار داغ

خیّرانی که آینده می‌سازند

خیّرانی که آینده می‌سازند
ساخت و تجهیز مدارس در مناطق محروم از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش خیّرین مدرسه ‌ساز در این امر کلیدی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بیش از ۵ هزار دانش آموز در مدارس آذربایجان غربی اشتغال به تحصیل دارند که بسیاری از آن ها با کمبود فضای مناسب آموزشی مواجه هستند، بنابراین در این میان ساخت و تجهیز مدارس در مناطق محروم استان از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش خیرین مدرسه ‌ساز در این امر کلیدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

توسعه فرهنگ وقف و خیرات در حوزه آموزش و پرورش می ‌تواند زمینه ‌ساز فضایی مناسب برای رشد علم و فناوری باشد، افرادی که به صورت داوطلبانه اقدام به مدرسه سازی می کنند افرادی بسیار نیک اندیش و آگاه هستند چرا که در مدرسه سرمایه گذاری می کنند همان محل تحصیل دانش آموزان و فرزندانی که اخلاق، ادب، اخلاص و معنویت و آموزش های انسانی در آن جا شکل می گیرد.

,

در آذربایجان غربی مجمعی تحت عنوان مجمع خیرین مدرسه ساز از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار کرده که تا کنون قریب به ۲ هزار مدرسه را با کمک های خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش استان کرده است.

,

* خیّرین؛ یاری گر دولت

, * خیّرین؛ یاری گر دولت,

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در همین زمینه اظهار می کند: خیرین با گام نهادن در عرصه مدرسه سازی یاری گر بخش دولتی شده و اغلب پروژه های مدرسه سازی ما به اهتمام خیرین در حال ساخت است.

,

«ابراهیم محمدی» با اشاره به کمبود بودجه دولتی می گوید: با توجه به مشکلات مالی دولت و وضع اقتصادی جامعه نمی توانیم نسبت به ارتقای شاخص فضای آموزشی اقدام کنیم.

,

وی با تقدیر از فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان ابراز می کند: تعهدات خیرین مدرسه ساز آذربایحان غربی در جشنواره بیستم که ویژه سال جاری اجرا می شود ۹۴ میلیارد تومان است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین تعهدات در شهرستان خوی است، اذعان می کند: امسال علاوه بر جشنواره استانی ۲۳جشنواره در شهرستان ها نیز برگزار شد که خوی پیشتاز بوده و چایپاره با ۲میلیارد و ۶۸۰میلیارد ریال کمترین میزان تعهدات توسط خیرین را داشت.

,

* افزایش ۱۰۰ درصدی مدرسه سازی در استان نسبت به سال ۹۶

, * افزایش ۱۰۰ درصدی مدرسه سازی در استان نسبت به سال ۹۶,

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ ساز آذربایجان غربی هم با اشاره به تاثیر آموزه‌ های دینی در ترویج فرهنگ وقف، اظهار می کند: جنگ امروز دنیا، جنگ علم و دانش و جنگ نرم افزاری است و اگر می‌ خواهیم در این جنگ پیروز باشیم باید در رونق سنگرهای علم و دانش یعنی مدارس کوشا باشیم.

,

«علی آخوندیان» در ادامه می گوید: خیرین با توجه به تاکید آموزه های دینی بر مسئله وقف، در کارهایی مانند ساخت مدرسه، مسجد و یا بیمارستان مشارکت دارند و باید فرهنگ وقف علمی و ساخت مدرسه و بناهای آموزشی را در کشور بیش از پیش تقویت کنیم.

,

وی ابراز می کند: خیرین الگو و نماد سخاوت هستند و با این عمل خود هم دین و دنیا و هم آخرت خود را حفظ می‌کنند و در این راه از امور روزمره خود می ‌کاهند و در راه خیر قدم می ‌نهند.

,

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ ساز آذربایجان غربی با اشاره به تاریخچه مجمع خیرین مدرسه ساز استان بیان می کند: مجمع خیرین مدرسه ساز استان در سال ۱۳۷۸ فعالیت های داطلبانه خود را همزمان با دیگر استان ها آغاز و در حال حاضر نزدیک به هزار و ۲۰۰ مدرسه در قالب نزدیک به ۶ هزار کلاس درس در استان توسط خیرین متعهد شده است.

,

آخوندیان در ادامه سخنان خود می افزاید: از این تعداد تاکنون ۶۰۶ باب مدرسه در قالب ۲ هزار و ۶۶۹ کلاس درس تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان شده است.

,

وی با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در سال جاری، ابراز می کند: در سال جاری ۱۷۸ باب مدرسه در قالب ۸۷۸ کلاس درس با اعتبار افزون بر ۹۴ میلیارد تومان توسط مجمع خیرین تعهد مدرسه سازی شده است.

,

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ ساز آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تعهدات مدرسه سازی در سال جاری نسبت به سال ۹۶ اذعان می کند: در سال ۹۶ تعداد ۸۷ مدرسه در قالب ۴۸۷ کلاس درس با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان در جشنواره نوزدهم تعهد خیرین بوده که این میزان در سال جاری رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

,

آخوندیان با اشاره به این که خوی بیشترین تعداد مدارس خیرساز استان را با تعداد ۲۲ مدرسه در قالب ۱۲۵ کلاس و اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی دارد، می گوید: ۳۴۸ خیر مدرسه ساز و قریب به ۴ هزار نفر همیار مدرسه ساز با مجمع خیرین مدرسه ساز استان مشارکت دارند که به صورت نقدی و یا کسر از حقوق ماهانه به حساب مجمع واریز می کنند.

,

وی در ادامه سخنان خود تاکید می کند: بسیاری از خیرین به صورت ساخت صفر تا صد یک مدرسه یا باشگاه ورزشی مدارس اقدام می کنند و برخی از آن ها نیز در پروژه های جمعی مشارکت می کنند.

,

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ ساز آذربایجان غربی اظهار می کند: از کلیه شهروندان و خیرین استان تقاضا داریم با توجه به کمبود فضای آموزشی استان در امر نیک مدرسه سازی و کمک به توسعه فضاهای آموزشی استان برای آتیه فرزندان این مرز و بوم اقدام کنند.

,

آخوندیان با اشاره به این که همه مردم جامعه نسبت به یکدیگر مسئول هستند و نباید از هیچ اقدامی برای کمک یه یکدیگر دریغ کنند، تصریح می کند: داشتن شوق و انگیزه برای خدمت به جامعه از جمله ویژگی هایی است که در هر فردی وجود ندارد بنابراین افراد نیکوکار باید قدر جایگاه خود را بدانند و در اعتلای آن کوشا باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه