اخبار داغ

گزارش:

طغیان بدحجابی در جامعه و خواب عمیق مسئولان فرهنگی!

طغیان بدحجابی در جامعه و خواب عمیق مسئولان فرهنگی!
این روزها در تمام معابر عمومی شهر بی حجابی و بد حجابی بیداد می کند و خبری از مسئولان فرهنگی به گوش نمی رسد آیا وقت آن نشده مسئولان خواب زده بیدار شوند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، امروزه پوشش زنان در جامعه به یک معضل تبدیل شده و نمی توان گفت مقصر اصلی کیست، تاثیر فرهنگ غربی یا کم کاری مسئولین دولتی و اینکه آیا راه حل هایی که برای از بین بردن این مشکل ارائه می شود درست است؟ و اصلا آیا این واقعا یک مشکل است؟ یا چنانکه روشنفکرنماهای سکولار می گویند زنان باید در انتخاب پوشش خود با هر شکلی و به هر قیمتی که برای جامعه تمام شود آزاد باشند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

امروز با گرمتر شدن هوا لباس های رنگارنگ، تنگ و چسپان جان می گیرند، شال ها تنها بهانه ای برای فرار از نیش و کنایه ها روی سر انداخته می شوند. ماهواره و شبکه های اجتماعی هم به عنوان پیشگام و مبلغ پوشش های جدید به عنوان الگوهای جوانان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و برای تابستان گرم، خنک ترین و عریان ترین لباس ها را پیشنهاد می دهند، پیبشنهادی که متاسفانه مورد استقبال برخی از جوانان نیز قرار می گیرد.

,

البته بی حجابی تا چند سال اخیر یک ناهنجاری زشت و قابل شماتت از سوی دیگران بود که فرد بی حجاب را تا مرز رسوایی هم می برد اما امروزه دیگر بی حجابی قابل شماتت و منفور نیست بلکه نوعی افتخار نیز برای  صاحب آن به شمار می آید!

,

بروز بی حجابی دلایل مختلفی دارد که عمده ترین دلیل آن را می توان کم کاری مسئولان فرهنگی در سطح جامعه عنوان کرد که در نهایت این کم کاری ها و بی توجهی به امر خطیر و پر اهمیت حجاب راه برای دشمنان باز شده و آنان را به داخل مرزهایمان کشانده است.

,

بدحجابی خود دارای دو تیغه و دو لبه برّان است چراکه علاوه بر این که فرد بی حجاب را دچار مشکلات فراوانی می کند، بی شک تاثیر بسزایی در جامعه نیز دارد که این تاثیر غیر قابل انکار است. زنان، با حجاب خود در حقیقت فرصت های بیشتری برای خودنمایی و عرض اندام دارند در حالی که بی حجابی تیشه به ریشه عفت زده و منجر به ترویج بی بند و باری و فساد در جامعه می شود.

,

* علت بیشتر طلاق ها، ریشه در بدحجابی دارد

, * علت بیشتر طلاق ها، ریشه در بدحجابی دارد,

امروز و بعد از چند دهه از انقلاب اسلامی، وقتی زمانی که وارد فروشگاه های لباس می شوی کمتر لباس های مناسب و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی می یابی و اغلب با لباس هایی مواجه خواهی شد که کمترین رنگ و بو را از فرهنگ داخلی دارند. سوال اینجاست که متولی این نوع فروش لباس ها کیست؟ چرا فرهنگ اسلامی ما به سمت فرهنگ غربی سوق پیدا کرده است؟ چرا جوانان ما بی حجابی را فرهنگ به روز می دانند؟!

,

در همین راستا، یکی از بانوان ارومیه ای در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: چند ماهی است که با شوهرم اختلاف پیدا کرده ام و تنها مشکل ما این است که شوهرم به قول خودش زن به روز می خواهد و برای این منظور باید پوششی همانند زنان ماهواره ای داشته باشم!

,

وی، ادامه می دهد: متاسفانه برخی از آقایان پوشش غربی و بدحجابی را به عنوان یک اصل برای زندگی خود می دانند و این امر باعث شده همواره مشکلات زیادی برای خانواده ها پیش بیاید.

,

این بانو، با بیان اینکه امروزه بد حجابی های جامعه آتش به ریشه خانواده ها می زند، ابراز می کند: رعایت عفاف و حجاب تضمین کننده سلامت جامعه است. در راستای تقویت این امر مهم باید فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تعمیق شود.

,

وی، ادامه می دهد: خانواده ها باید هر چه بیشتر به واجبات دین اسلام و فرهنگ و تمدن ایرانی توجه داشته و از حقه ها و نقشه های شوم دشمنان دوری کنند چراکه یکی از مهم ترین ابزار ضربه زدن به ریشه خانواده های ایرانی و پایه های دین اسلام مسئله حجاب است.

,

در این خصوص سراغ مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی رفتیم تا شنوای سخنان او نیز در این خصوص باشیم.

,

* لزوم توجه به فرهنگسازی در کنار اقدامات سلبی

, * لزوم توجه به فرهنگسازی در کنار اقدامات سلبی,

حجت الاسلام و المسلمین «محمد حیدری زاد» در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با تاکید بر اینکه حجاب نیازمند کارهای فرهنگی و اقدامات سلبی است، گفت: در حجاب باید به دقت عمل در خصوص اموراتی و مواظبت ها توجه شده و به خصوص از طریق رسانه ها پیامد های اجتماعی و خساسارات ان به خانواده ها اطلاع رسانی شود.

,

وی، با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی می تواند در این خصوص بسیار تاثیر گذار باشد، ابراز داشت: اهدف شوم امپراطوری خبری بیگانه باید به مردم آشنا شده و جایگاه خانواده ها به خوبی تبیین شود چراکه بحث حجاب مربوط به قانون است و ما معتقدیم عدالت یعنی اجرای قانون.

,

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه اجرای قانون به نفع همگان است، ادامه داد: شاید این اجرا به ضرر برخی باشد به همین دلیل در خصوص حجاب قانون مجلس شورای اسلامی وجود دارد و آنچه که باید انجام شود اجرای همین قانون است.

,

وی، افزود: پشتوانه های فرهنگی و امورات فرهنگی باید در سطوح مختلف از جمله مدارس، دانشگاه ها و مجامع عمومی اجرا شده و در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گام های مناسب و عملی در جامعه برداشته شود.

,

حجت الاسلام حیدری زاد، تاکید کرد: باید این ۲ مقوله در راستای اصلاح اوضاع موجود مورد توجه قرار گرفته و گام های موثری از واحد های فرهنگی شاهد باشیم.

,

* لزوم نظارت بر تولیدی های لباس

, * لزوم نظارت بر تولیدی های لباس,

آزادی عمل تولیدی‌های لباس که هیچ فیلتر اسلامی را در دستور کار ندارند بسیار تعجب برانگیز است تولید انواع و اقسام ساپورت ها،مانتوها و شلوارهایی که در شأن زن و دختر ایرانی نیست و هیچ مصونیتی را هم در پی ندارد، از جمله هنرهایی است که از این تولیدی های آزاد و منشوری خلق می شود البته از زحمات مغازه هایی که این آثار هنری را پشت ویترین مغازها و در دسترس مدگراها قرار می‌دهند باید تشکر فراوان کرد و آزادی عمل آنها را باید تحسین کرد.

,

اما با توجه به گزارش فوق  لازم است که مسئولان با اقدامات مناسب، فرهنگی در بازگرداندن حجاب و عفاف حقیقی به جامعه همت کنند و برای القای مجدد تفکر عفاف به زنان با حجاب کمتر برنامه های مکمل فرهنگی را پابه پای تبلغات سوی دشمن پیش ببرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه