اخبار داغ

اقتدار مرجعیت شیعی، مردمی بودن مراجع است

اقتدار مرجعیت شیعی، مردمی بودن مراجع است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی یکی از عوامل اقتدار مرجعیت شیعه استقلال آنها است به گونه‌ای که حکومت‌ها گاهی همراه بودند و گاهی مخالف اما نهاد مرجعیت در هر رتبه‌ای که بودند استقلال خود را حفظ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،حجت‌الاسلام ناصر رفیعی  در مراسم پنجاه و نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی بسیار مردمی بود و به مردم احترام می‌گذاشت، وقتی شاه قصد داشت در ساخت مسجد اعظم کمک مالی کند این مرجع بزرگ قبول نکرد و فرمود همه این مسجد مردمی است و توسط مردم ساخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی افزود: امکان دارد همیشه تمرکز مرجعیت نداشته باشیم و در بعضی زمان‌ها مانند زمان صاحب جواهر، میرزای شیرازی، نائینی و آیت‌الله بروجردی این تمرکز بوجود آمده به گونه‌ای که همه ارجاع به یک نفر می‌دادند، رهبری بیش از صد میلیون شیعه در زمان آیت‌الله بروجردی با ایشان بود.

,

استاد حوزه علمیه گفت: مرحوم فلسفی بیان می‌کند به درخواست علما محضر آیت‌الله بروجردی رفتم و ضعف مالی حوزه‌های علمیه و کمک گرفتن از بازاریان را مطرح کردم که ایشان فرمود این با سوءظن خدا منافات دارد سپس به ایشان عرض کردم کمک قرض‌الحسنه خواهیم گرفت که فرمودند طبع من این را قبول نمی‌کند و نپذیرفت.

, .,

رفیعی با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی بزرگ طلایه‌دار اعتدال و وحدت بود، خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از پنجاه سال از درگذشت این مرجع عالیقدر هنوز ملت ایران، شیعه و جهان اسلام از خدمات و آثار آن بهره‌مند است.

,

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با بیان اینکه اقتدار مرجعیت شیعی، مردمی بودن مراجع است، افزود: یکی از عوامل اقتدار مرجعیت شیعه استقلال آنها است به گونه‌ای که حکومت‌ها گاهی همراه بودند و گاهی مخالف اما نهاد مرجعیت در هر رتبه‌ای که بودند استقلال خود را حفظ کرد.

,

استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت‌الله بروجردی و لزوم الگوگیری از آن بیان کرد: به تعبیر آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله بروجردی غذای اندک می‌خورد آن هم از غذای حلال واقعی.

, : ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه