اخبار داغ

مشاور رتبه های برتر کنکور:

داوطلبان شب و روز کنکور آرامش خاطر داشته باشند/ ساختن خاطراتی خوب پس از کنکور

داوطلبان شب و روز کنکور آرامش خاطر داشته باشند/ ساختن خاطراتی خوب پس از کنکور
مشاور رتبه های برتر کنکور گفت: داوطلبان آزمون سراسری سعی کنند شب و روز کنکور آرامش خاطر داشته و پس از آن برای خود خاطرات خوبی بسازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،در آستانه آزمون سراسری قرار داریم و کمتر از یک روز دیگر به آغاز اولین روز آزمون سراسری فرصت باقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

از این جهت با مشاور رتبه های برتر کنکور در بیرجند جهت آمادگی داوطلبین در همه زمینه ها مصاحبه کردیم.

,

 

,

محمد فاروق صادقی مشاور رتبه های برتر کنکور در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد:مشکل بشر از آنجا آغاز شد که وجود داشت، اما ندید، گفته شد اما نشنید.پس خوب ببینیم و خوب بشنویم.

, خاورستان,

 

,

وی افزود:انسان موجود عجیب و غریبی است و میتواند در فواصل زمانی کم کارهای فوق العاده ای انجام دهد که خودش از کار خود شگفت زده شده و به توانایی های خود پی ببرد.

,

 

,

مشاور رتبه های برتر کنکور بیان کرد: پیش شرط آن، این احساس خوب است.لذا برای اینکه داوطلبان در این رقابت پیروز میدان باشند باید این احساس خوب را نسبت به کنکور و خودتان داشته باشند.

,

 

,

صادقی عنوان کرد: البته آنچه که می تواند به ایجاد این احساس خوب به داوطلبان کمک کند توکل به خدا ،پذیرفتن توانایی ها و ناتوانی های داوطلبان است چراکه قطعا در برخی دروس توانمند تر و در یرخی دروس ضعف هایی خواهند داشت.

,

 

,

وی با اشاره به روزهای پایانی، خاطرنشان کرد:رفتار دانش آموزان در پروسه طول سال و شب امتحان فرق می کند جرا که در طول سال سعی میکنند نسبت به مباحث ریز به ریز مسلط شوند، نمونه سوالات مختلف حل کنند و مطلب رو برای خود بسط می‌دهند اما شب های امتحان درست رو قسمت هایی که قراره سوال بیاد متمرکز میشوند و همان قسمت ها را مطالعه میکنند.

,

 

,

مشاور رتبه های برتر کنکور گفت: در حال حاضر هم داوطلبان به مطالعه قسمت هایی نیاز دارند که می‌دانند و مطمئن هستند که الگو ثابت و تکراری سوالات کنکور است و هر سال از آنها سوال می آید با نگرش اینکه از تمام توانایی خود استفاده کنند آموخته های خود را مرور می‌کنند.

,

 

,

صادقی گفت: مطمئنا برای یک نوجوان،کنکور یکی از حساس ترین و پراسترس ترین امتحان ها است که تمام زندگی نه تنها او بلکه خانواده اش را تحت الشعاع قرار می دهداما برای اینکه داوطلبان دچار این استرس نشوند می توانندخواب و استراحت کافی داشته باشند، مطلب جدید نخوانند، تغذیه ی مناسب داشته و از غذاهای چرب استفاده نکنند اما در عوض، میزان استفاده از پروتئین (گوشت، مرغ، عدسی و...) را افزایش دهند.

,

 

,

وی بیان کرد: در روزهای آخر و یکی دو روز مانده به آزمون کنکور سراسری 97 حتما در کانون گرم خانواده خود بوده و با پدر، مادر، خواهر و برادر گفتگو کنند.

,

 

,

مشاور رتبه های برتر کنکور ادامه داد: حتی فیلمی طنز با اعضای خانوادا ببینند چرا که انرژی روحی و روانی خیلی مهم است و در مورد تنها چیزی که بهتر است در این روزها در خانواده صحبت نکنند آزمون کنکور سراسری 97 و نتیجه است.

,

 

,

صادقی بیان کرد: در روز آخر بهترین کار این است که درس را به طور کامل کنار گذاشته و استراحت کنند، بهتر است که در طول روز نخوابند تا شب خواب راحتی داشته باشند و با دوستان خودتان به استخر بروند تا بدنشان آرامش پیدا کند یا کمی در پارک قدم بزنند.

,

 

,

وی اظهار کرد: در روز آخر به هیچ عنوان درباره مطالب درسی صحبت نکنند، شام سبک بخورند (ماکارونی کم چرب را توصیه می‌کنیم) تا ساعت ۱۰ شب وسایل حضور در جلسه را آماده کرده و ساعت ۱۰ شب به رخت خواب بروند و تا ۵ صبح به خوبی بخوابند و صبح به سمت حوزه برگزاری کنکور حرکت کنند. (می‌توانند چند روز قبل به محل برگزاری بروند تا با مسیر آشنا شوند).

,

 

,

مشاور رتبه های برتر کنکور یادآور شد: اما نکاتی که باید سر جلسه کنکور رعایت شود به این شرح است گام اول این است که با نام و یاد خدا کنکور را آغاز کنند، بعد دفترچه را بردارند و با آرامش سوالات را به ترتیب درس ها بخوانند نه این که دفترچه را تند تند ورق بزنند و بخواهند در یک نگاه همه سوالات را ببینند چون این کار باعث می شود اگر در آن سوالات، سوالی را ببینید که بلد نباشند نگران شده و نمی توانند به سوالات دیگر هم پاسخ دهند.

,

 

,

صادقی ادامه داد: دومین توصیه ای که برای داوطلبان دارم این است که آزمون یک سوال دارد و آن هم فقط همان سؤالی است که در حال حل کردن آن هستند پس در آن لحظه به هیچ چیز دیگر فکر نکنند وقتی این سوال را با ذهن باز حل کردند به سراغ سؤال بعدی رفته و باز هم فکر کنند همین یک سؤال را باید پاسخ دهند و تمام فکر خود را روی آن سؤال بگذارند.

,

 

,

وی بیان کرد: توصیه سوم این که حتماً بعد از هر 10 تا سؤالی که پاسخ می‌دهند یک بار سوالاتی را که پاسخ داده چک کنید و بعد به سراغ سؤال یازدهم بروند، این کار را براب اطمینان بیشتر انجام دهند تا اگر اشتباهی در سؤالات داشتند تصیح کنند.

,

 

,

مشاور رتبه های برتر کنکور گفت: توصیه جدی دیگر این که حتماً هر سؤال را همان موقع که راه حل را انجام می دهند و به جواب آخر می رسند، گزینه درست مربوط به آن را علامت بزنند و آن را به زمان بعد موکول نکنند که روش اشتباهی است و باعث می شود در وارد کردن جواب ها دچار اشتباه شوند.

,

 

,

صادقی بیان کرد: توصیه دیگر این که حتماً سوالات را با دقت و کامل بخوانند و حتماً 4 گزینه مربوط به هر سؤال را با دقت بخوانند.

,

 

,

وی یادآور شد: در کنکور به هیچ عنوان به نتیجه کنکور فکر نکنند و سعی کنند تمام زمان کنکور را پر انرژی ادامه دهند. مشاور رتبه های برتر کنکور اظهار کرد: نکته مهم دیگر این که استراتژی بازگشت داشته باشند و دقیقاً بدانند زمانی را که اضافه می آورند را به چه کاری بپردازند، آیا به سراغ سؤالات نزده خود بروند و یا به سؤالاتی که علامت زده اند و وقت گیر بوده بپردازند.

,

 

,

صادقی عنوان کرد: دانش آموزان باید قبل از کنکور کاملاً شناخت از خود پیدا کنند و در سر جلسه کنکور با آگاهی کامل کنکور خود را مدیریت کنند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که سازمان سنجش 4 نوع دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می دهد یعنی دفترچه های "A، B، C، D "، داوطلبان سعی کنند سؤالات را با دقت بخوانند و در آرامش کامل از روی سؤالاتی که می داند سخت و وقت گیر است بگذرد و قدرت نه گفتن داشته باشد.

,

 

,

مشاور رتبه های برتر کنکور گفت:به هیچ عنوان خود را با دانش آموز کناری خود مقایسه نکنند و فکر نکنند که او تند تند سؤالات را پاسخ می دهد و آنها نمی‌توانند که جواب دهند، این را بدانید که دفترچه او با شما متفاوت است.

,

 

,

صادقی با اشاره به وسایل مورد نیاز در سر جلسه کنکور،عنوان کرد:کارت ورود به جلسه، کارت ملی، مداد سیاه نرم ،مداد پاک کن و ساعت مچی چون ممکن است در آن سالنی که هستند ساعت نباشد و نیاز دارند تا زمان خود را مدیریت کنند،مداد تراش،سنجاق برای نصب کارت ورود به جلسه به لباس خود،اعداد زمان های نقصانی که حتماً باید آن ها را حفظ کنید،دستمال کاغذی ،مواد قندی مثل خرما و غیره و بطری آب که ترجیحاً بهتر است همراه با یخ باشد را به همراه داشته باشند.

,

 

,

وی با اشاره به بعد از کنکور، گفت:به محض آنکه برگه‌های پاسخنامه را تحویل مراقبان آزمون دادند با کنکور خداحافظی کرده و دیگر به آن فکر نکنند. هرکس از نها پرسید چطوربود؟ یک «نمی‌دانم» تحویل داده و دنیای تازه‌ای را آغاز کنند.

,

 

,

مشاور رتبه های برتر کنکور ادامه داد:از دوستانی که درباره امتحان و درست یا غلط بودن سوالات حرف می‌زنند دوری کرده و حتی نخواهند صدایشان را بشنوند؛ بهتر است چند همراه مثل خود پیدا کرده که دلشان نخواهد دوباره از کنکور و امتحان صحبت کنند.

,

 

,

صادقی گفت: اگر حوزه امتحان دور نیست بهتراست از پدر و مادر خود خواهند که بعد از امتحان خودشان به خانه برگردند و بچه مدرسه‌ای بودن را همان‌جا تمام کنند؛ بعد از خروج از حوزه امتحانی به اولین آبمیوه فروشی رفته و یک لیوان آبمیوه خنک بنوشند تا حسابی حالشان جا بیاید.

,

 

,

وی اظهار کرد: بعد از کنکور یک خاطره درست و حسابی برای خود بسازند، با دوستان خود قرار استخر گذاشته یا اینکه به سینما بروند و یک فیلم خوب را که به خاطر کنکور نمی‌توانستند ببینند تماشا کنند.

,

 

,

مشاور رتبه های برتر کنکور گفت: بهتر است قبل از رسیدن نتایج اولیه به رشته‌های مورد علاقه‌شان فکر کرده و بدانند یا واقعا خودشان را در رشته‌ای که خواهان تحصیل در آن هستند موفق می‌بینند؟یا اینکه اطرافیان روی آنها تاثیر گذاشته‌ یا رشته موردنظر را به خاطر چیزی به جز علاقه انتخاب کرده‌اند.

,

 

,

صادقی عنوان کرد: داوطلبان می‌توانند با تحصیلکرده‌های رشته‌های موردنظرشان در این شبکه‌ها روبرو شده و دیده‌ها و شنیده‌های واقعی آنها از رشته موردنظر را با تصوراتشان مقایسه کرده تا تصمیم بهتری بگیرند و از بازار کار رشته موردنظر اطلاعات کسب کنند.

,

 

,

وی در پایان برای همه داوطلبان آزمون سراسری خراسان جنوبی آرزوی موفقیت کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه