اخبار داغ

مدرس حوزه علمیه در گفتگو با دانا:

اگر تعریف درستی از دین داشته باشیم با خرابکاری عده ای از دین برنمی گردیم

اگر تعریف درستی از دین داشته باشیم با خرابکاری عده ای از دین برنمی گردیم
مدرس حوزه علمیه مشهد گفت: اگر ما تعریف درستی از دین داشته باشیم و دین در ما نهادینه شده باشد با خرابکاری بعضی بدها از دین برنمی گردیم بلکه از آن دین دار مشکل دار بر می گردیم.
[

«حجت الاسلام علی اکبر اسکندری» در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا  در پاسخ به این سوال که گاهی رخ می دهد که مردم نسبت به اختلاس های صورت گرفته از سوی برخی دولتمردان نسبت به دین بدبین شده و یا دین گریز شده اند، گفت: در این باره باید ریشه های دین گریزی بررسی شود که عمده دلایل آن به جهل و نداشتن اطلاعات می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,
وی اظهار کرد: اگر کسی کار اشتباهی انجام دهد، نباید از دین متنفر شد، چرا که آن دیندار مشکل دار است و خطا رفته و نه دین، پس اگر تعریف درستی از دین داشته باشیم و آن را زیبا دریافت کرده باشیم، متوجه می شویم که دین مشکلی ندارد.
,
 
,
مدرس حوزه علمیه مشهد با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه به حق نگاه کنید و نه به گوینده حق، افزود: این مطلب بدان معنا است که زمانی ممکن است گوینده حق اشتباه کند و شما از حق متنفر شوید، در حالی که اگر تعریف درستی داشته باشیم از حق متنفر نمی شویم و متوجه می شویم که انسانی که خطا کرده مشکل دارد.
,
 
,
حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: اگر ما تعریف درستی از دین داشته باشیم و دین در ما نهادینه شده باشد با خرابکاری بعضی بدها از دین برنمی گردیم بلکه از آن دین دار مشکل دار بر می گردیم، پس اگر دانشجو، دکتر و یا طلبه ای کار خطایی انجام داد نمی گوییم که دانشجویان یا طلبه ها مشکل دارند بلکه می گوییم آن دزد در لباس دانشجو یا طلبه است.
,
 
,
وی در ادامه عنوان کرد: تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار است و لشکر شیطان قوی کار می کند چه با فساد و شهوات، چه با تجملات و راحت طلبی و چه با هوس بازی ها، وحشتانک کار می کند و دین هم دستورات و باید و نبایدهایی دارد که توجه به آن ها لازم است.
,
 
,
مدرس حوزه علمیه مشهد عنوان کرد: در این شرایط هم مسئولان و هم مردم و هر آدمی که توان دارد وظیفه اوست که روشنگری کند و دین واقعی را به اطرافیان خود عرضه کند.
,
 
,
حجت الاسلام اسکندری همچنین با بیان اینکه مسئولان شرایط لازم برای ایجاد شادابی نوحوانان و جوانان با برنامه های سالمی همچون ورزش فراهم کنند، افزود: صدا و سیما هم می تواند جذایبت های دین، قرآن و نهج البلاغه را بیشتر حتی با اجرای برنامه هایی با حضور طلبه هایی با بیانی جذاب فراهم کند.
,
 
,
وی اظهار کرد: برخی برنامه های تلویزیون خودشان آسیب است، به طور مثال برنامه هایی برای زیر سن 14 نباید در ساعات زمانی که این سنین به تماشای تلویزوین می پردازند پخش می شود که نباید بشود و یا اینکه برنامه های زیبا را ساعت 23 شب به بعد پخش می کنند، در حالی که می تواند با کارهای روانشناسایی شده برنامه ها را متناسب با زمان هایی که جوانان پای تلویزیون می نشینند پخش کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه