اخبار داغ

حجت‌الاسلام فرحزاد در ویژه برنامه بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع):

حضرت عبدالعظیم(ع) برترین امامزاده استان تهران است

حضرت عبدالعظیم(ع) برترین امامزاده استان تهران است
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه والای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: در استان تهران امامزاده‌ای برتر از حضرت عبدالعظیم(ع) نداریم و باید قدر این نعمت را بدانیم چرا که ایشان از همه لحاظ از طرف بزرگان دین تایید شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز، حجت‌الاسلام فرحزاد در ویژه برنامه سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد، اظهار داشت: شاید فقط ۴ یا ۵ امامزاده داشته باشیم که امام معصوم به زیارت ایشان سفارش کرده باشند که یکی از آن بزرگواران، حضرت عبدالعظیم(ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی افزود: محدث قمی تعبیر بزرگی درباره حضرت عبدالعظیم(ع) دارد که آورده است «جناب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان یکی از اکابر محدثین، اعاظم علما، بهترین عُباد و از بهترین زُهاد بودند.»

,

این کارشناس مذهبی یادآور شد: ما کم مورد داریم که یک امام معصوم، افراد را به یک امامزاده ارجاع داده باشند اما حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) این ویژگی را داشتند. ایشان امین بر دین و دنیای مردم و ملجا مردم بودند.

,

حجت‌الاسلام فرحزاد در تشریح روایت مشهور «انتَ ولیُّنا حقاً» عنوان کرد: وقتی چشم امام هادی(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) افتاد، فرمودند “خوش آمدی ای اباالقاسم. تو ولیّ بر حقِّ ما هستی”. ما در روایات کم داریم که کسی در دینش را در محضر امامش ارائه دهد و ببیند که به مفاهیم دینی درست عمل کرده است یا خیر. سیدالکریم حسنی(ع) دربست در اختیار امام معصوم زمان خود بودند.

,

وی در تکمیل روایت ادامه داد: سپس امام هادی(ع) به ایشان فرمودند «بر دین خود ثابت باش. خداوند تو را در آخرت هم ثابت نگه دارد.»

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به نادر بودن مورد ترغیب امام معصوم به زیارت یک امامزاده تصریح کرد: امام هادی(ع) به شخصی که از ری به کربلا رفته بودند، آن روایت معروف را فرمودند. در استان تهران امامزاده‌ای برتر از حضرت عبدالعظیم(ع) نداریم و باید قدر این نعمت را بدانیم چرا که ایشان از همه لحاظ از طرف بزرگان دین تایید شده‌اند.

,

حجت‌الاسلام فرحزاد در بخش دیگری از اظهاراتش به مقام والای حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: در جنگ اُحُد که نیمه شوال رخ داد، حضرت علی(ع) دور پیامبر گردیدند و ۹۰ ضربه دیدند تا پیامبر زنده بماند. جناب حمزه سیدالشهدا(ع) نیز در همین جنگ به فیض شهادت نائل آمدند.

,

وی در ادامه اضافه کرد: پیامبر در همان حال پرسیدند که “آیا کسی هست که خبر از عمویم حمزه بیاورد؟” یک نفر رفت و دید که بدن حضرت حمزه(ع) را قطعه قطعه کرده‌اند اما از اطلاع‌رسانی به پیامبر امتناع کرد.

,

این کارشناس مذهبی در پایان به تبیین میزان علاقه پیامبر گرامی به عمویشان پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) هم این صحنه را دیدند اما ایشان هم از رساندن این خبر به پیامبر خودداری کردند. شخص پیامبر اسلام از جای برخواستند و خودشان بر بالین عمویشان حاضر شده و در همان لحظه فرمودند “در عمرم هیچ لحظه‌ای به اندازه این لحظه برایم سخت نبوده است”.

,

گفتنی است، در ادامه مراسم نیز حاج قاسم نعمتی به شعرخوانی پرداخت و حاج احمد واعظی نیز در سوگ حضرت عبدالعظیم(ع) نوحه‌خوانی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه