اخبار داغ

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

تحویل 6 هزار کلاس درس تا مهرماه به آموزش و پرورش

تحویل 6 هزار کلاس درس تا مهرماه به آموزش و پرورش
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تا مهرماه 6 هزار کلاس درس را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهراله رخشانی مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما اظهار کرد: مهمترین اولویت ما در این ایام تکمیل و تحویل مدارس تا مهرماه است تا به موقع کلاس‌ها برای شروع سالتحصیلی آماده و مهیا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما , .,

وی با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار و 200 کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش دادیم، خاطرنشان کرد: برای سالتحصیلی جدید نیز قرار است 6 هزار کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.

, .,

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: اولویت ما در کنار کارهای معمولی اجرای پروژه‌هایی در قالب مجتمع‌سازی است که معمولا در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها عملیاتی می‌شود که این مجتمع‌ها با هدف آسان‌سازی مدیریت آموزشی به انجام می‌رسد.

, .,

رخشانی مهر بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها این پروژه‌ها به شکل نیمه‌کاره به حال خود رها شده است که اصلا در شان نظام تعلیم و تربیت نیست و باید هر چه سریعتر این مجتمع‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

, .,

وی به ساماندهی مدارس خشتی و گلی و برچیده شدن آنها تا خرداد ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: در برخی از استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان تعداد این مدارس زیاد است که ساخت مدارس جدید به عنوان جایگزین آنها را در دستور کار قرار دادیم تا به سرعت بتوانیم بساط این مدارس خشتی و گلی را برچینیم.

, .,

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش کار خاص نوسازی مدارس را در کنار ساخت مجتمع‌ها، راه‌اندازی مدارس سبز اعلام و تصریح کرد: این مدارس که با هدف مدیریت زیست محیطی، کاهش مصرف انرژی، مدیریت پسماند و توجه به آگاهسازی دانش‌آموزان به حوزه ارزشمند محیط زیست انجام می‌شود با دو رویکرد ساخت مدرسه و فرهنگسازی هدفگذاری شده است.

, .,

رخشانی مهر ادامه داد: این مدارس به شکل پایلوت در سه استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران در حال احداث است که با جمع‌بندی نتایج این کار در سایر استان‌ها نیز ساخت این مدارس در اولویت قرار خواهد گرفت.

, .,

وی اضافه کرد: در بخش فرهنگسازی برای معلمان و دانش‌آموزان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده که با این حرکت در سایر بخش‌های جامعه نیز فرهنگسازی در این حوزه تسری پیدا می‌کند.

, .,

رخشانی مهر در مورد ضرورت تکمیل مجتمع‌های حیات طیبه در استان‌ها به عنوان یک کار ویژه اظهار کرد: 3 میلیارد تومان اوراق که سررسید آن مرداد ماه است از بابت تکمیل این پروژه به استان اردبیل اختصاص می‌دهیم که امیدواریم تا 20 روز آینده اسناد آن را تحویل داده و این اوراق را جذب و از طریق پیمانکاران این پروژه را به سرانجام برسانیم.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه