اخبار داغ

رئیس دادگستری خلیل آباد تاکید کرد؛

ضرورت آشنا کردن فرزندان با آسیب های جامعه و فضای مجازی

ضرورت آشنا کردن فرزندان با آسیب های جامعه و فضای مجازی
رئیس دادگستری خلیل آباد با بیان اینکه خانواده ها باید فرزندان خود را با آسیب های اجتماعی موجود در جامعه و فضای مجازی آشنا کنند، گفت: امروز دشمنان ما و دشمنانی که تا چنگ و دندان مسلح هستند برای جوانان ما دام‌های گوناگونی پهن کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی همتی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: شهید بهشتی یک شخصیت علمی و عرفانی برجسته بود که از ایشان می توان به عنوان یک منبع فکری و عقیدتی در شکل گیری و جهت دهی در راستای آرمان های انقلاب اسلامی و منویات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران یاد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

شهید بهشتی یک باور برای یک امت بود

, شهید بهشتی یک باور برای یک امت بود,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر اینکه از نظر علمی و عقیدتی به عنوان وزنه ای استوار و تاثیرگذار در ارکان نظام بودند، عارفی لطیف با اندیشه های پاک عرفانی و روحانی بودند که روح و قلب هر دلداده ای را با اندیشه های ناب اسلامی و قرآنی صیقل دادند.

,

رئیس دادگستری خلیل آباد با بیان اینکه بهشتی یک باور برای یک امت بود و معنای واقعی اعتدال را در وجود شهید بهشتی می توانیم جستجو کنیم، تصریح کرد: مثالی کم نظیر از جامعیت علمی و اخلاقی بودند و این امر موجب شده بود که مورد حسادت و هجمه های کوردلان زمان خود قرار بگیرد به نحوی که تاب تحمل این شخصیت عظیم را نداشتند.

,

وی با تأکید بر اینکه همین خصوصیات بود که امام (ره)، شهید بهشتی را به عنوان یک ملت یاد می کند و این طور بیان می کنند که شهید بهشتی یک ملت بود، اذعان کرد: در نهایت باید گفت که شهید بهشتی اسوه ای نستوه و مجاهدی خستگی ناپذیر در برابر ساختارشکنان و عناد ورزان با جمهوری اسلامی بود و در برابر توهین‌ها و فحاشی‌هایی که این گروه به ایشان داشتند کاملاً منصفانه و با کمال ادب برخورد می کرد و همواره منش انقلابی داشت.

,

 

,

اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین مهم‌ترین وظیفه قوه قضاییه است

, اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین مهم‌ترین وظیفه قوه قضاییه است,

همتی با اشاره به وظایف دستگاه قضایی، عنوان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در واقع میثاق عمومی و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است در اصل 156 از قانون اساسی وظایف و تکالیفی برای قوه قضاییه در نظر گرفته است و این دلالت دارد که قوه قضاییه قوه ای مستقل و پشتیبان حقوق عامه و خاستگاه نظام خواهی و تحقق بخشیدن به عدالت است.

,

وی با بیان اینکه در این اصل 5 وظیفه کلی برای قوه قضائیه در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: از جمله آن وظایف می توان به رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات و اخذ تصمیم و اقدام لازم در اموری که قانون تعیین کرده و احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی مشروع، نظارت برای اجرای قوانین، کشف جرم و تنبیه و مجازات مجرمین اشاره کرد.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه دیگر قوه قضاییه، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است، بیان کرد: هر کدام از این وظایف سرفصل های مفصل چه در قوانین موضوعی و چه در منابع فقهی معتبر برای دستیابی به این امور در نظر گرفته شده است و در واقع قاضی می بایست در پیشبرد و تحقق این تکالیف و مسئولیت ها مجموعه ای وسیع از آموزه ها را تلفیق کرده و برای تک تک هر یک از وظایف برنامه ای مدون داشته باشد.

,

 

,

ارج نهادن به مقام قضا و قضاوت از علت های نام‌گذاری هفته قوه قضاییه است

, ارج نهادن به مقام قضا و قضاوت از علت های نام‌گذاری هفته قوه قضاییه است,

وی با اشاره به علت نام‌گذاری هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: ارج نهادن به مقام شامخ شهید بزرگوار بهشتی و ارج نهادن به مقام قضا و قضاوت و تکریم از خادمان حقیقی ملت نیز از جمله مهم‌ترین علت های نام‌گذاری هفته قوه قضاییه است.

,

همتی با بیان اینکه هفته اول تیرماه همه ساله به عنوان هفته قوه قضاییه نامیده می شود، افزود: ارتباط مستقیم با مردم و اشراف مشکلات حقوق آنان، شرکت در اجتماعات مردمی، دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی پیرامون شخصیت دینی، عرفانی و علمی شهید بهشتی، تشریح دستاوردهای قوه قضاییه از ابتدا تا کنون، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و... نیز از جمله برنامه هایی بود که به مناسبت هفته قوه قضاییه در شهرستان خلیل آباد اجرایی شد.

,

وی همچنین در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی سطح شهرستان، ابراز کرد: در شهرستان خلیل آباد به لحاظ بافت سنتی و مذهبی که از قبل وجود داشته، مشکلات حادی به مانند سایر شهرستان های کشور وجود ندارد.

,

 

,

دادگستری خلیل آباد در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و جلوگیری از هم پاشیدگی کانون خانواده ها تلاش می کند

, دادگستری خلیل آباد در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و جلوگیری از هم پاشیدگی کانون خانواده ها تلاش می کند,

رئیس دادگستری خلیل آباد با تأکید بر اینکه در راستای پیشگیری از جرائم و ترمیم آسیب های اجتماعی سطح شهرستان اقداماتی صورت گرفته و در حال انجام است، گفت: توجیه خانواده ها از طریق صحبت در مجامع و جلساتی که به مناسبت های گوناگون در خصوص کنترل فرزندان و عدم گرایش به مصرف مواد مخدر انجام می شود.

,

وی همچنین در ادامه تأکید کرد: در بحث معضلات و مسائل مربوط به خانواده سعی شده که نهادهای مشاوره قبل از ازدواج و بعد از طرح پرونده های خانواده در دادگستری را با استفاده از ظرفیت های موجود که در آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی وجود دارد را تقویت کنیم.

,

همتی اظهار داشت: در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و جلوگیری از هم پاشیدگی کانون خانواده ها سعی شده از تمام ظرفیتی که می تواند در زمینه صلح و سازش کمک کند نظیر شورای حل اختلاف استفاده شود.

,

 

,

عدالت پایدار یکی از آرمان های اصلی دستگاه قضایی است

, عدالت پایدار یکی از آرمان های اصلی دستگاه قضایی است,

وی با اشاره به رسالت سنگین دستگاه قضایی در خصوص ایجاد و حفظ عدالت و امنیت اجتماعی، خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری است که به لحاظ ظرفیت ها، امکانات و موقعیت جغرافیایی در مکانی واقع شده که بسیاری از دشمنان این نظام و مملکت چشم طمع به آن دوخته اند و بر همین اساس ایجاب می کند که ما در زمینه امنیت و افزایش عدالت و امنیت اجتماعی تلاشی روز افزون داشته باشیم.

,

این مقام مسئول ادامه داد: دستگاه قضایی بر حسب وظیفه و تکلیفی که در چارچوب قانون در زمینه افزایش عدالت و امنیت اجتماعی دارد همواره سعی کرده با تعامل با سایر نهادهای موجود که متولی امر امنیت اجتماعی هستند نظیر سربازان گمنام امام زمان، مأمورین خدوم نیروی انتظامی و سپاه و ایجاد بسترهای مناسب، زمینه های امنیت پایدار را فراهم کند و بر همین اساس دستگاه قضایی به طور کامل مسائل امنیتی در جامعه را به صورت مستقیم و جلسات شورای تأمین شهرستان را رصد می کند و هر کجا نیاز به مداخلات دستگاه قضایی باشد فوراً ورود و دستورات لازم صادر می شود و سعی در برطرف کردن آن معضل و مسئله ای که امنیت اجتماعی را به خطر انداخته است دارد.

,

وی یکی از آرمان های اصلی دستگاه قضایی را عدالت پایدار دانست و تصریح کرد: عدالتی که گستره همه آحاد جامعه را در بر می گیرد لذا طرح هایی که قوه قضائیه در این راستا ارائه می کند طرح هایی است که بیشتر مربوط به اصلاح قوانین، ارائه قوانین شفاف و کارآمد و حذف قوانینی که با ساختارهای عدالت اجتماعی تناقض دارد می باشد و تلاش می کند که عدالت اجتماعی پایداری را در جامعه رقم بزند.

,

 

,

خانواده ها باید فرزندان خود را با آسیب های اجتماعی موجود در جامعه و فضای مجازی آشنا کنند

, خانواده ها باید فرزندان خود را با آسیب های اجتماعی موجود در جامعه و فضای مجازی آشنا کنند,

همتی با بیان اینکه امروز دشمنان ما و دشمنانی که تا چنگ و دندان مسلح هستند برای جوانان ما دام‌های گوناگونی پهن کرده اند، اذعان کرد: بهترین خواستار قانون خانواده ها، خود اعضای خانواده نظیر پدر، مادر و اعضایی که نقش های تأثیرگذاری در خانواده ها دارند هستند.

,

وی با تأکید بر اینکه تمام افراد باید هر چه بیشتر برای بهبود وضعیت آشفتگی خانواده ها تلاش کنند، عنوان کرد: خانواده ها باید فرزندانشان را با آسیب های اجتماعی که در جامعه خصوصاً در فضای مجازی وجود دارد آشنا کنند و کنترل دقیقی بر فرزندان خود داشته باشند چرا که اگر فرزندان سالمی به جامعه تحویل دهیم، فرزندانی که دچار افسردگی و آشفتگی ذهنی نباشند قطعاً جامعه سالم خواهیم داشت.

,

رئیس دادگستری خلیل آباد همچنین در پایان تشریح کرد: مجموعه دادگستری شهرستان خلیل آباد در راستای انجام وظایف خود در تمام ایام سال و مواردی که از سوی همشهریان در مسائل قضایی و حقوقی احساس نیاز کنند این آمادگی را دارد که در واقع نسبت به تشریح مسائل حقوقی و قضایی و رفع مشکلات همشهریان اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه