اخبار داغ

چگونه تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم؟

چگونه تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم؟
حامد شبانی در مقاله‌ای به بیان چگونگی تبدیل تهدیدات به فرصت پرداخت و 20 راه‌حل پیشنهاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، به قول حاج قاسم سلیمانی آن‌قدر که در تهدیدها فرصت هست در خود فرصت‌ها، فرصت نیست، فقط باید نه بترسیم و نه بترسانیم!!!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, به قول حاج قاسم سلیمانی آن‌قدر که در تهدیدها فرصت هست در خود فرصت‌ها، فرصت نیست، فقط باید نه بترسیم و نه بترسانیم!!!,

 

,

آمریکا ادعا کرده است که می‌خواهد از سیزده آبان امسال، با زیرفشار قرار دادن خریداران نفت ایران، آن‌ها را از معامله با ما منصرف و ایران را تحریم نفتی کند.

,

 

,

چرا آمریکا این سخن را می‌گوید؟

, چرا آمریکا این سخن را می‌گوید؟, چرا آمریکا این سخن را می‌گوید؟,

1- زیرا عده‌ای در ایران طی چند سال اخیر به او پیام داده‌اند که از تحریم می‌ترسند و تحریم جواب می‌دهد، آمریکایی‌ها دیده‌اند که تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره می‌آورد، پس چرا تحریم نکند؟

, پیام داده‌اند,

 

,

2- اگر ما هم جای آمریکا بودیم و تکیه بودجه ایران به نفت را می‌دیدیم حتما تحریم نفتی را در دستور کار قرار می‌دادیم.

,

 

,

3- آمریکا می‌داند عده‌ای وطن‌فروش داخل ایران هستند که اعتقاد دارند بازی برد برد یعنی آن‌قدر شرایط را برای طرف معامله مقبول و اکازیون فراهم کنی که طرف نتواند نخرد، یعنی عده‌ای می‌گویند بیابیم نفتمان را جای 50 دلار بدهیم 30 دلار تا کسی دلش نخواهد از ما نخرد و همه انگیزه پیدا کنند!!! رسماً می‌گویند هم خام‌فروشی کنیم و هم مفت‌فروشی.

, بازی برد برد یعنی,

 

,

چه باید کرد

, چه باید کرد, چه باید کرد,

1- نترسیم، حداقل آمریکا باید بتواند برای خریداران نفت ایران جایگزین پیدا کند، که این کار راحتی نیست و حداقل یک سال طول می‌کشد و عربستان هم توان افزایش تولید بیش از این را ندارد.

, جایگزین, توان افزایش,

 

,

2- این‌جا باید تخصص جناب ظریف این مثلا اعجوبه دیپلماسی مشخص شود، باید مثل آمریکا که دوره می‌افتد و رأی جمع می‌کند برود و با طرف‌های معامله ایران مذاکره کند، مگر این‌ها استاد مذاکره نبودند؟ فقط یاد دارند با دموکرات‌ها مذاکره کنند؟؟؟

, مگر این‌ها استاد مذاکره نبودند؟,

 

,

3- قبل از آن‌که آمریکا بخواهد با این تهدید آبکی فضای روانی را متشنج کند، ما باید در یک عملیات روانی پیش‌دستانه، اعلام قطع صادرات نفت کنیم و بودجه را با درآمدهای سایر منابع اداره کنیم، اگر ما این‌کار را کنیم به آمریکا اعلام می‌کنیم که ما نه‌تنها از این تهدید نمی‌ترسیم بلکه خودمان با آغوش باز به طرفش می‌رویم!!! آن وقت همپیمانان آمریکا به علت ترس از گرانی نفت و اقدامات تلافی‌جویانه ایران خودشان برای خرید می‌آیند.

,

 

,

4- ما سال‌ها می‌خواستیم اتکا بودجه به نفت را کم کنیم و حالا وقتش است، با مردم سخن بگوییم، اشرافی‌گری را دور بیاندازیم، حقوق‌های اقشار صاحب درآمد بالا مانند پزشکان و... را حداقل تا 25 درصد کاهش دهیم، صرفه‌جویی اقتصادی پیشه کنیم.

,

 

,

5- باید پس از بستن چاه‌های نفت توسط خودمان، جهت بی‌اثرکردن تهدید دشمن، برویم سراغ تجهیز پالایشگاه‌ها و محصولات پالایشگاهی پیشرفته‌تری تولید کرده و صادرات میعانات نفتی و گازی را افزایش دهیم.

,

 

,

6- باید برویم سراغ افزایش صادرات غیرنفتی، در همسایگی ایران و تا شعاع هزار کیلومتر از مرزهای آبی و خاکی ما جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر زندگی می‌کنند که گاها به ابتدایی‌ترین ابزارها نیازمندند، ما باید با بازاریابی مناسب، جلب اعتماد مشتری با افزایش کیفیت محصول و البته نیازسنجی درست، بازار کشورهای همسایه را که از نظر اعتقادی گاها خرید کالای ما را ارجح می‌دانند، در اختیار بگیریم که این از وظایف جدی وزارت خارجه است.

, این از وظایف جدی وزارت خارجه است.,

 

,

7- ما از نظر مواهب طبیعی و میزان معادن جزو چند کشور غنی دنیا هستیم، آیا واقعا از این عنایت بی‌منتهای الهی به درستی استفاده کرده‌ایم؟

, آیا واقعا از این عنایت بی‌منتهای الهی به درستی استفاده کرده‌ایم؟,

 

,

8- قوانین مالیاتی ما شدیدا علیه کارمندان و ضعفا و به نفع اغنیا و مستکبران است، این قوانین باید اصلاح شود، باید مالیات بر مصرف از یک حد متوسط به بالا به طور تصاعدی زیاد شود، باید معافیت‌های مالیاتی صددرصد هدف‌مند باشد، باید برخی هزینه‌کردهای خاص و اشرافی مالیات‌های بالا بخورد، مثلا نباید مالیات قیمت خرید بلیط استخر با مثلا مالیات خرید بلیط اسکی یکی باشد، نباید مالیات بر خرید پفک با لباس ابریشمی یکی باشد، باید کسانی که لوکس و فانتزی می‌خرند، هزینه لوکس بودنشان را هم بدهند.

, قوانین مالیاتی,

 

,

9- باید جلوی بریزوبپاش‌های مسرفانه را در دولت به معنای عام گرفت، نمی‌شود مثلا در همایش قوه‌قضاییه حرف از عدالت و اقتصاد زد اما اقامت مدعوین در یک هتل بسیار لوکس و گران قیمت باشد، باید حقوق‌ها و حق ماموریت‌ها و اضافه‌کاری‌های بی‌ضابطه قطع شود.

, باید جلوی بریزوبپاش‌های مسرفانه را در دولت به معنای عام گرفت,

 

,

10- باید از ظرفیت ناشناخته سواحل مکران و دریایی عمان کمال استفاده را کرد.

, سواحل مکران و دریایی عمان,

 

,

11- باید از ظرفیت عظیم گیاهان دارویی و محصولات بی‌نظیر و ارگانیک روستایی کمال بهره را برد.

,

 

,

12- باید قاچاقچی‌ها را مرتبا معرفی و اعدام کرد، به مفسدان نباید رحم کرد.

, به مفسدان نباید رحم کرد.,

 

,

13- باید جای پرداخت حقوق‌ها و پاداش‌های میلیونی به اساتید دانشگاه، این حقوق‌ها و پاداش‌ها را در ازای ایجاد یک شغل برای دانشجوی زیر نظر یا ایجاد و تولید یک محصول دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال برای دانشجویان و برقراری پیوند بین صنعت و دانشگاه پرداخت کرد، معنی نمی‌دهد کلاس دانشجو در دانشگاه باشد، کلاس دانشجو باید مثلا در یک واحد صنعتی ذیل موضوع درسی‌اش باشد.

,

 

,

14- نفت این منطقه اغلب از دو گلوگاه مهم تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب صادر می‌شود، اولی از مالکیت جمهوری اسلامی و دومین در مالکیت کشور مظلوم یمن است، حال مشخص می‌شود عربستان از جان یمنی‌ها و بندر الحدیده چه می‌خواهد؟

,

 

,

15- جنگ اقتصادی امروز یک ستاد جنگ منظم می‌خواهد، هم چریک می‌خواهد هم فرمانده کلاسیک می‌خواهد، هم جهادی می‌خواهد هم اطلاعاتی عملیاتی می‌خواهد، باید همه بیایند پای کار این جنگ تمام‌عیار.

, جنگ اقتصادی امروز یک ستاد جنگ منظم می‌خواهد،,

همه وزارت‌خانه‌ها اعم از اقتصاد تا بهداشت و اطلاعات و خارجه باید بیایند پای کار، مجلس و قوه قضاییه باید بیایند. سپاه و ارتش و بسیج و رسانه ملی باید بیایند، همه باید بیایند تا از این تهدید بهترین فرصت پدید آید.

,

 

,

16- دولت باید بانک‌ها و اصناف و بازار را برای فضای جنگی مدیریت کند.

,

 

,

17-دولت به ملت اعتماد کند، اگر ملت تلاش دولت را ببیند بسیار بیشتر از دولت مجاهدت می‌کند.

,

 

,

18-باید تولید داخل به شدت حمایت و باکیفیت گردد، تولیدکنندگانی که عمدا برای سود بیشتر تولید بی‌کیفیت دارند باید محاکمه شوند.

,

 

,

19- باید واردات برخی کالاهای لوکس و غیرضرور با تعرفه بسیار بالا مقدور باشد تا بی‌خود ارز از کشور خارج نشود.

,

 

,

20- باید درآمدهای اوقاف، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت کاملا هدف‌مند و در جهت توانمندسازی اقتصاد و تولید ملی باشد.

,

 

,

در پایان باید گفت راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم.

, اقتصاد مقاومتی,

 

,

حامد شبانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه