اخبار داغ

فعالیت و ساختن فیلم در مسجد، یک نوع الگوسازی است

فعالیت و ساختن فیلم در مسجد، یک نوع الگوسازی است
تهیه کننده و کارگردان فیلم سردلبران با اشاره به اینکه ساخت سریال‌های مذهبی و مسائل روز جامعه بسیار سخت است، گفت: فعالیت و ساختن فیلم در مسجد، یک نوع الگوسازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، نشست عوامل سریال سرّدلبران با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر این سریال در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، در این نشست منتقدان دینی و فعالان حوزه فیلم هم حضور داشتند، انتقاداتی به‌طور مستقیم به سریال سر دلبران و به‌طورکلی فیلم‌سازی با کاراکتر روحانی پرداخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا،,  قم فردا,  قم فردا,

ساخت سریال‌های مذهبی و مسائل روز جامعه  بسیار سخت است

, ساخت سریال‌های مذهبی و مسائل روز جامعه,  , بسیار سخت است,

محمدحسین شفیعی تهیه‌کننده سریال سر دلبران با اشاره به اینکه ساخت سریال یک فرایند طولانی دارد، اظهار داشت: یکسری اشتباهات و خطاهایی در حین ساخت فیلم رخ می‌دهد که گاهی این اشتباهات در حین ضبط اصلاً به چشم نمی‌آید، ما سعی می‌کنیم با استفاده از کارشناسان این خطاها را رفع و تصحیح انجام شود.

,

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ، پول و اعتبارات برای بیت‌المال است، ساخت سریال‌های مذهبی و مسائل روز جامعه  بسیار سخت است و  این سخت‌گیری‌های بیجا سبب می‌شود که ما از ساخت این دست‌ها فیلم‌ها گذر می‌کنیم.

,

تهیه کننده سریال سر دلبران با اشاره به نظرسنجی های مردمی صدا و سیما، گفت: طبق نظرسنجی انجام شده توسط صدا و سیما سریال سر دلبران در رده سوم بینندگان قرار گرفت اما نسبت به سریال‌های دیگر بیشترین میزان رضایت‌مندی را دارا بود.

,

فعالیت و ساختن فیلم در مسجد، یک نوع الگوسازی است

, فعالیت و ساختن فیلم در مسجد، یک نوع الگوسازی است,

همچنین در این نشست محمدحسین لطیفی کارگردان سریال سر دلبران با اشاره به تعطیلی برخی مساجد در هنگام نماز صبح، خاطرنشان شد: ساختن فیلم در مسجد و فعالیت در مسجد یک نوع الگوسازی است که یا باید فرهنگ‌سراها مسجد باشد و یا در مسجد فرهنگ‌سرا باشد.

,

وی ادامه داد: برخی افراد اعتراض می کنند و می‌پرسیدند چرا این داستان را می‌سازیم، باید به آنها گفت من برای تلویزیون هستم و تلویزیون منبر و جایگاه تبلیغی من است، البته حقوق اقشار باید به لحاظ کارشناسی حفظ شود.

,

ایجاد گفتمان در بین مردم و رسانه‌ها یکی از نکات مثبت این فیلم است

, ایجاد گفتمان در بین مردم و رسانه‌ها یکی از نکات مثبت این فیلم است,

از طرفی هم فرهاد قائمیان بازیگر سریال سر دلبران با اشاره به اینکه نه ماه برای این سریال کار کردیم، خاطرنشان کرد: در این سریال با تحمل سختی‌ها توانستیم همراه با کار به یک شناختی برسیم.

,

وی اضافه کرد: باید در نقد این سریال نگاهمان را وسیع کنیم و دقت به جزئیات سبب می‌شود که از اصل داستان و پیام داستان دور شویم و گذاشتن آیین‌نامه برای بازی در نقش روحانی سبب می‌شود هیچ‌کس در این نقش بازی نکند.

,

قائمیان با اشاره به اینکه ایجاد گفتمان در بین مردم و رسانه‌ها یکی از نکات مثبت این فیلم است، ابراز داشت: در بعضی از فیلم‌های غربی کراماتی از خدایان غیرواقعی و بت‌ها در ادیان مختلف می‌بینم اما در رسانه اسلامی کشور شاهد چنین مفهومی نیستیم و دلیل این نقص ترس از هجوم افکار مختلف است و فیلم گونه‌ای ساخته می‌شود تا هرکس هر طوری که می‌خواهد برداشت کند و گاهی هم فیلم‌ها بی‌نتیجه باقی می‌مانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه