اخبار داغ

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

دروغگویی یک جناح سیاسی در مورد معاهده FATF

دروغگویی یک جناح سیاسی در مورد معاهده FATF
جناح سیاسی حامی دولت به تازگی خبری تحت عنوان تعلیق اقدامات مقابله‌ای FATF علیه ایران را بصورت گسترده در رسانه‌های خود منتشر کرد، این در حالی‌ست که جناح سیاسی مذکور تا پیش از این ادعا میکرد FATF صرفا رویه‌‌ اقتصادی کشورها را مورد بررسی قرار میدهد و هیچگونه اقدام مقابله‌ای از طرف این سازمان صورت نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از قم فردا، جناح سیاسی حامی دولت به تازگی خبری تحت عنوان تعلیق اقدامات مقابله‌ای FATF علیه ایران را بصورت گسترده در رسانه‌های خود منتشر کرد، این در حالی‌ست که جناح سیاسی مذکور تا پیش از این ادعا میکرد FATF صرفا رویه‌‌ اقتصادی کشورها را مورد بررسی قرار میدهد و هیچگونه اقدام مقابله‌ای از طرف این سازمان صورت نمی‌گیرد.

هفته گذشته محمدباقر نوبخت طی سخنانی مشکلات اقتصادی کشور و ناکارآمدی دولت را به FATF ربط داد و گفت «اگر لوایح ‌مرتبط‌ با FATF بخصوص لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم تصویب ‌نشود، ‌وضع ‌اقتصادی ‌بدتر می‌شود و سیاست‌های این جریان‌ها باعث می‌شود فشار بیشتری به ملت ایران وارد شود».

اظهارات این مقام ارشد دولتی در حالی مطرح می‌شود که FATF در حدود دو سال است که اقدامات تقابلی علیه ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

دروغگویی در مورد معاهدات بین‌المللی فقط محدود به این یک مورد نمی‌شود، چندی پیش نمایندگان مجلس اعلام کردند متنی که تحت عنوان "معاهده پالرمو" در اختیار آنان قرار گرفته بود اشتباه است.

هرچند که نمایندگان مجلس بر مبنای همان متن اشتباه به این معاهده بین‌المللی رای مثبت داده‌ بودند اما پس از مدتی، این معاهده برای باری دیگر در مجلس به رای گذاشته شد.

یکی از شبهاتی که در موردFATF   به صورت گسترده در رسانه‌های دولتی مطرح شد و متاسفانه برخی از مردم را دچار تردید کرد، بی‌طرف معرفی کردن سازمان  FATF  در برخورد با گروه‌های مبارز اسلامی همچون حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران بود.

رسانه‌های وابسته به دولت ادعا میکردند سازمان  FATF در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی به هیچ وجه مصداق مشخص نمی‌کند و ایران میتواند با صلاح‌دید خود برخی از گروه‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و براساس دیدگاه خود قوانینی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم تدوین کند چراکه (به گفته‌ی رسانه‌های دولتی) سازمان  FATF صرفا روند اجرای قوانین را بررسی میکند و کاری به مصداق ها ندارد.

علیرغم ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های دولتی، سازمان  FATFبه صورت شفاف و با مکانیسمی مشخص مصداق گروه‌های تروریستی را معرفی میکند و کشورهای عضو را موظف به اِعمال فشار و تحریم علیه این گروه‌ها میکند، کمااینکه ایران به همین خاطر طی سالهای گذشته در لیست سیاه این سازمان قرار داشته است و یکی از دلایل عدم سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ایران نیز همین موضوع بوده است.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه