اخبار داغ

دست خالی روحانی در روز صنعت و معدن؛

روز صنعت را به صنعتگران ورشکسته تسلیت عرض میکنیم

روز صنعت را به صنعتگران ورشکسته تسلیت عرض میکنیم
علاوه بر شرکت هایی که در دولت روحانی تعطیل شدند، بسیاری از واحدهای تولیدی نیز وجود دارند که کارگران‌ خود را تعدیل کرده و ظرفیت تولیدشان را به حداقل رسانده اند، افزایش آمار بیکاری و شدت گرفتن اعتراضات کارگری در چند سال اخیر گواه خوبی بر نابسامانی وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، در این یکی دو روز همایشات زیادی به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار می‌شود، همایشاتی که هیچ کمکی به بخش صنعت نمی‌کند، فقط نمکی می‌شود بر زخم صنعتگران و تولیدکنندگان ورشکسته.

بی‌توجهی مسئولین دولت یازدهم و دوازدهم به صنعتگران ایرانی، طی 5 سال گذشته بیش از 2 هزار کارخانه و واحد تولیدی را به تعطیلی کشاند، حتی کارخانه های باسابقه‌ای همچون ارج، داروگر، پارس الکتریک و آزمایش هم نتوانستند از دست مقامات دولتی جان سالم به در ببرند.

حسن روحانی در سال‌های گذشته توانست نرخ تورم را به لحاظ عددی کنترل کند و از این موضوع برای حذف رقبای انتخاباتی خود نهایت استفاده را ببرد، آمارهای دلخوش‌کنک روحانی هرچند که در ایام انتخابات نظر مردم را جلب کرد و او را راهی کاخ ریاست‌جمهوری نمود اما عمر چندانی نداشت.

کابینه دولت روحانی در سال‌های گذشته با راکد نگه داشتن بخش صنعت از طرفی و چاپ بی‌سابقه پول از سوی دیگر توانست نرخ تورم را بر روی نموارهای آماری کنترل کند، حال که فنر تورم از دست دولت در رفته و سیاست‌های پولی بانک مرکزی به بن‌بست رسیده است، همه کسانی که در انتخابات از روحانی حمایت کرده بودند ابراز پشیمانی میکنند، ای کاش این پشیمانی میتوانست گوشه‌ای از خسارت‌های به بار آمده در 5 سال گذشته را جبران کند.

علاوه بر شرکت هایی که در دولت روحانی ورشکست شدند، بسیاری دیگر از واحدهای تولیدی نیز وجود دارند که کارگران‌ خود را تعدیل کرده و ظرفیت تولیدشان را به حداقل رسانده اند، افزایش آمار بیکاری و شدت گرفتن اعتراضات کارگری در چند سال اخیر گواه خوبی بر نابسامانی وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور است.

در بهترین حالت و با فرض درست بودن آمارهای ارائه شده توسط وزیر کار، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر فقط در دولت یازدهم کار خود را از دست داده‌اند، یعنی بیش از یک و نیم میلیون خانواده در کشور هستند که به خاطر سیاست های غلط دولت روحانی زندگی‌شان روی هواست.

یکی از مهمترین دلایل افزایش بیکاری در دولت روحانی، حاکم شدن رکود بر بخش تولید بوده است که این موضوع نیز ریشه در «عدم حمایت دولت از واحدهای صنعتی» و «افزایش تصاعدی واردات و قاچاق کالا» دارد.

طبق آمارهای موجود 60 درصد از واحدهای تولیدی در چهارسال اول ریاست جمهوری حسن روحانی به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند و 800 هزار نفر نیز در این مدت بیکار شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه