اخبار داغ

گزارش دانا از ادامه تناقض گویی ها درباره کارت سوخت؛

7 ماه از مصوبه مجلس درباره استفاده مجدد از کارت های سوخت گذشت/ قیمت بنزین افزایش پیدا می کند؟

7 ماه از مصوبه مجلس درباره استفاده مجدد از کارت های سوخت گذشت/ قیمت بنزین افزایش پیدا می کند؟
درحالی که حدود 7 ماه از تصویب قانون استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مجلس شورای اسلامی گذشته است، نه تنها سوخت‌گیری بدون استفاده از کارت سوخت مالک خودرو همچنان انجام می‌شود بلکه دیگر هیچ خبری مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت هم در رسانه ها از سوی مسئولان مربوطه منتشر نشده است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر نفت در مورخ 6 تیر سال جاری در گفت‌وگویی خبر از بکارگیری مجدد کارت های سوخت داد؛ وزیر نفت با تأکید بر اینکه مشکل کمبود بنزین کشور تعیین‌کننده نیست، تصریح کرد: ظرف چند ماه آینده با فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس وضعیت خوب می‌شود اما در صورت ضرورت ممکن است در مواردی برای کنترل مصرف از کارت سوخت استفاده شود که هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

درحالی که حدود 7 ماه از تصویب قانون استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مجلس شورای اسلامی گذشته است، نه تنها سوخت‌گیری بدون استفاده از کارت سوخت مالک خودرو همچنان انجام می‌شود بلکه دیگر هیچ خبری مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت هم در رسانه ها از سوی مسئولان مربوطه منتشر نشده است.

, درحالی که حدود 7 ماه از تصویب قانون استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مجلس شورای اسلامی گذشته است، نه تنها سوخت‌گیری بدون استفاده از کارت سوخت مالک خودرو همچنان انجام می‌شود بلکه دیگر هیچ خبری مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت هم در رسانه ها از سوی مسئولان مربوطه منتشر نشده است.,

 

,

بسیاری از کارشناسان حوزه نفت و انرژی معتقداند که عدم وجود کارتهای سوخت در جایگاه ها باعث افزایش سرانه مصرف بنزین در کشور شده است؛ مجلس شورای اسلامی حدود سه ماه پیش قانون استفاده دوباره از کارت سوخت را تصویب و اعلام کرد مالکان خودروهایی که به هر دلیل فاقد کارت سوخت هستند باید به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل نسبت به اخذ کارت اقدام کنند. این خبر اندکی پس از بحبوحه احتمال افزایش قیمت بنزین بر اساس لایحه بودجه‌ای بود که دولت تقدیم مجلس کرد و شائبه‌های دو نرخی شدن بنزین را پررنگ‌تر کرد.

,

 

,

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت: استفاده دوباره از کارت سوخت مقدمه ای برای دو نرخی شدن بنزین 

, رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت: استفاده دوباره از کارت سوخت مقدمه ای برای دو نرخی شدن بنزین ,

حتی بیژن حاج محمدرضا، رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ضمن اعلام مخالفت با استفاده دوباره از کارت سوخت اعلام کرد که ممکن است استفاده از کارت سوخت مقدمه دو نرخی شدن بنزین باشد. علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: درباره تعیین نرخ بنزین و سوخت حتما باید شرایط مردم در نظر گرفته شود و شاید روش‌های دیگری همانند دونرخی کردن بنزین ارائه شود؛ به گونه‌ای که به طبقات پایین فشار وارد نشود.

, حتی بیژن حاج محمدرضا، رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ضمن اعلام مخالفت با استفاده دوباره از کارت سوخت اعلام کرد که ممکن است استفاده از کارت سوخت مقدمه دو نرخی شدن بنزین باشد. علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: درباره تعیین نرخ بنزین و سوخت حتما باید شرایط مردم در نظر گرفته شود و شاید روش‌های دیگری همانند دونرخی کردن بنزین ارائه شود؛ به گونه‌ای که به طبقات پایین فشار وارد نشود.,

البته دقیقا یک روز بعد از اظهارات لاریجانی، نوبخت در نشست خبری درباره برنامه دولت و مجلس برای سهمیه‌بندی کردن یا دو نرخی کردن بنزین، بیان کرد: دولت دنبال سهمیه‌بندی یا دو نرخی کردن بنزین نیست.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس : استفاده مجدد از کارت های سوخت از 14 تیرماه سال 97

, سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس : استفاده مجدد از کارت های سوخت از 14 تیرماه سال 97,

برای صحت و سقم موضوع افزایش نرخ بنزین و یا سهمیه بندی و بکارگیری مجدد کارتهای سوخت در کشور به سراغ اعضای کمیسیون تخصصی انرژی مجلس رفتیم، اسدالله  قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات وزیر نفت در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین و بکارگیری مجدد کارتهای سوخت در کشور اظهارداشت: هنوز دولت در این باره با مجلس هیچ گفت‌وگو و رایزنی نداشته است، مجلس همواره مخالف افزایش نرخ بنزین در کشور بوده و هیچ جلسه ای در مجلس در خصوص افزایش نرخ بنزین تشکیل نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: دولت تنها بحثی که در حوزه سوخت امروز پیگیری می کند بحث بکارگیری مجدد کارت های سوخت است که از این امر احتمال میرود بحث سهمیه بندی و افزایش قیمت را در اینده دنبال کند ولی امروز هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

,

 

,

خادمی ، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجلس با افزایش نرخ سوخت مخالفت کرده است گفت: مجلس در همان ابتدا با موضوع افازیش نرخ بنزین مخالفت کرده است اما احتمال دارد که دولت از نیمه اول سال موضوع استفاده مجدد از کارتهای سوخت را پیگیری کند.

,

 

,

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور: کارت های سوخت بازگشت/ عرضه سوخت از ماه جاری توسط کارت های سوخت

, رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور: کارت های سوخت بازگشت/ عرضه سوخت از ماه جاری توسط کارت های سوخت,

در همین رابطه ناصر رئیسی فرد، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص احتمال افزایش نرخ سوخت در کشور اظهارداشت: دولت همواره در جلسات مختلفی که با مجلسی ها داشته سعی بر افزایش نرخ سوخت در کشور داشته است ولی این موضوع تا به امروز با مخالفت مجلس روبرو بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, در خصوص احتمال افزایش نرخ سوخت در کشور اظهارداشت: دولت همواره در جلسات مختلفی که با مجلسی ها داشته سعی بر افزایش نرخ سوخت در کشور داشته است ولی این موضوع تا به امروز با مخالفت مجلس روبرو بوده است.,

 

,

وی ادامه داد: هیچ مصوبه و جلسه ای از سوی دولت در خصوص افزایش نرخ سوخت در کشور نداشته ایم ولی نمی توانیم بگوییم که دولت به دنبال این نیست که نرخ سوخت را افزایش دهد چرا که دولت از سال گذشته برای جبران کسری بودجه خود به دنبال افزایش نرخ سوخت در کشور بوده است.

,

 

,

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور گفت: نرخ سوخت از سال 92 تا به امروز هیچ گونه افزایشی نداشته است یعنی نرخ بنزین 5 سال دست نخورد و امروز سخت است که دولت یکباره بیاید و نرخ سوخت در کشور را افزایش دهد .

,

 

,

رئیسی فرد افزود: دولت تنها موردی که در حوزه بنزین امروز دنبال می کند بحث بکارگیری مجدد کارت های سوخت در کشور است و از 14 ماه جاری این امر در جایگاه ها اتفاق می افتد و عرضه سوخت با ارائه کارتهای سوخت امکان پذیر خواهد بود.

,

 

,

 

,

تناقض گویی ها و بی اطلاعی مسئولان امر از بکارگیری مجدد کارت های سوخت و افزایش نرخ بنزین موجب سردرگمی این روزهای مردم در این وضع التهابات بازار شده است که انتظار می رود دولت هرچه زودتر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و شفاف سازی کند.

, تناقض گویی ها و بی اطلاعی مسئولان امر از بکارگیری مجدد کارت های سوخت و افزایش نرخ بنزین موجب سردرگمی این روزهای مردم در این وضع التهابات بازار شده است که انتظار می رود دولت هرچه زودتر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و شفاف سازی کند.,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه