اخبار داغ

همه باهم کالای ایرانی بخریم؛

حمایت از کالای ایرانی در سه مقوله تولید، توزیع و مصرف

حمایت از کالای ایرانی در سه مقوله تولید، توزیع و مصرف
اولین و مهمترین گام‌ها در حمایت از کالای ایرانی مقابله جدی با واردات بی رویه کالاست؛ نه فقط کالایی که مشابه داخلی دارد بلکه به کالا‌های غیرضرور نیز نباید اجازه ورود داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، این روز‌ها شرایط اقتصادی کشور در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. کشور با نوسانات شدید ارز مواجه است، قیمت طلا و سکه هر روز دچار تغییر می‌شود، رکود همچنان بر کشور حاکم است، ارزش دارایی‌های مردم هر لحظه بی ارزش تر می‌شود و از طرفی مسئولان دولتی هیچ گونه اقدام خاصی را برای بهبود این شرایط انجام نمی دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

  حمایت از کالای ایرانی یک کلیدواژه اساسی است و اگر عملیاتی شود می‌تواند باطل السحر مشکلات اقتصادی کشور ما باشد. از جمله اولین و مهمترین گام‌ها در حمایت از کالای ایرانی مقابله جدی با واردات بی رویه کالاست؛ نه فقط کالایی که مشابه داخلی دارد بلکه به کالا‌های غیرضرور نیز نباید اجازه ورود داده شود. همچنین مساله دیگری که بلای جان اقتصاد ملی شده است مساله قاچاق کالاست

,

مساله‌ای که به نظر می‌رسد باید عزمی جدی در برخورد با آن به وجود آید و اگر احیانا دست‌های پشت پرده‌ای در آن وجود دارد با قاطعیت این دست‌های آلوده قطع شود، قاچاق کالاست.

,

مساله اقتصاد ملی و کالای ایرانی نباید فقط امری دولتی تلقی شود، زیرا با رویکرد کاملا ملی و نهادینه کردن آن در فرهنگ جامعه می‌توان به نتیجه مطلوب رسید که این مهم نیاز به بسترسازی فرهنگی دارد. در واقع ما برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی و نجات از وضعیت اقتصادی ملتهب کشور چاره‌ای جز حمایت واقعی از تولید ملی که با غیرت ملی محقق می‌شود، نداریم

,

همچنین یکی دیگر از مصادیق حمایت از کالای ایرانی در بستر فضای مجازی و حوزه پیام رسان‌ها تبلور می‌یابد؛ جایی که در حال حاضر جولانگاه پیام رسان‌های خارجی و بویژه تلگرام شده است و برای شکست انحصار آن نیاز به عزمی ملی وجود دارد که خوشبختانه به نظر می‌رسد این عزم در حال به وجود آمدن در سطح مسؤولان و مردم است.

,

 حمایت از کالای ایرانی در سه مقوله تولید، توزیع و مصرف

,  حمایت از کالای ایرانی در سه مقوله تولید، توزیع و مصرف ,

در همین رابطه حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در گفتگو با قم فردا اظهار داشت: پروژه ملی حمایت از کالای ایرانی به معنای بازتعریف علمی و بازسازی عملیاتی حمایت از کالای ایرانی در سه مقوله تولید، توزیع و مصرف در سطح کشور از رهگذر انجام الزامات دانشی، حقوقی، فرهنگی و اقتصادی و مدیریتی نسبت به آن قابل بحث و بررسی است.

,

این عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: مقصود از تمرکز بر کالاهای ایرانی این نیست که مردم را به خرید کالاهای ضعیف و بنجل ناچار کنیم؛ بدین ترتیب اگر شعار سال به این سمت برود که ما هر کالا و یا شیء بی کیفیت ایرانی را خریداری کنیم کلیت و کارایی شعار آسیب می بیند.

,

 برای تقویت تولید و ایجاد اشتغال باید از کالای ایرانی حمایت کنیم 

,  برای تقویت تولید و ایجاد اشتغال باید از کالای ایرانی حمایت کنیم ,

آیت‌الله عباس کعبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شعار امسال به نام حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: برای تقویت تولید و ایجاد اشتغال باید از کالای ایرانی حمایت کنیم و هر کسی باید وظیفه خود را انجام دهد.

,

 وی ادامه داد: شعار حمایت از کالای ایرانی باید به یک ارزش ملی، اخلاقی، اجتماعی و یک شعار پایه‌ای و بنیادی برای نجات اقتصاد کشور تبدیل شود

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی تنها راه خلع سلاح دشمن در جنگ اقتصادی است، گفت: وظیفه دلتمردان در این مسیر مبارزه با قاچاق و جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری خارجی، تقویت تولیدکنندگان، تقویت سرمایه‌گذاران داخلی و تقویت نظارت بر کیفیت کالاها می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه