اخبار داغ

خاموشی های مکرر تابستانی در قم؛ نسخه مسئولان برای کاهش مصرف برق

خاموشی های مکرر تابستانی در قم؛ نسخه مسئولان برای کاهش مصرف برق
باز هم فصل گرم سال از راه رسید و مسئولین استان بجای برنامه ریزی برای رفع مشکلات ، مسئله قطعی برق را به میان می آورند و البته این قطعی برق بیشتر در برخی مناطق خاص رخ می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، امروز دهه اول تیرماه هم در حال سپری شدن می باشد و این روز های گرم سال عاملی برای استفاده مردم از وسایل سرمایشی آبی و برقی می باشد البته باید به این مسئله هم اشاره کرد که در دهه سوم ماه مبارک رمضان هم استان قم با افزایش دما روبرو شد و بیشتر شهروندان قمی از کولرهای آبی و گازی و پنکه های خود برای خنک کردن فضای منزل استفاده کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا،,  قم فردا,  قم فردا,

اما مسئله مهم این است که با افزایش استفاده از لوازم برقی در این ایام سال ، مصرف برق هم افزایش چشمگیری پیدا می کند که این افزایش ها باعث قطعی برق در برخی مناطق می شود همانگونه که تاکنون چندین بار با زمان های چند ساعته برق مناطق مختلف استان قطع و مردم در این گرمای طاقت فرسا بدون وسایل سرمایشی انتظار برق را کشیده اند.

,

از طرفی هم این برق رفتن ها به مردم در ایام ماه مبارک رمضان هم با زبان روزه رحم نکرد و در اوج گرما برق بازهم برخی مناطق برای چند ساعت قطع می شد.

,

این در حالی است که مسئولین امر حال چه کشوری و چه استانی باید با فراررسیدن ایام نوروز به فکر حل این قطعی های مداور برق فکر و برنامه ریزی دقیقی کنندو از طرفی هم این قطعی برق می تواند به وسایل برقی منازل هم آسیب بزند که در صورت بروز این مشکل هیچ فردی پاسخگو نخواهد بود و این ضرر مالی را باید خود فرد که از همه چیز بی خبر است بپردازد

,

برخی وسایل برقی استاندار لازم مصرف برق را ندارند

, برخی وسایل برقی استاندار لازم مصرف برق را ندارند,

اما به گفته کارشناسان بسیاری از وسایل برقی هم استاندارهای لازم در مصرف برق را ندارند و باعث مصرف بالای برق می شود در عین حال مصرف غیربهینه برق در برخی دستگاه های اجرایی نیز چشمگیر است و علیرغم توافقاتی که برای کاهش مصرف برق دستگاه های اجرایی صورت گرفته بود اما همچنان اتلاف برق در این دستگاه ها شدید است.

,

با این وجود مسئولان بجای اینکه به فکر برنامه ریزی برای این ایام باشند تا برق قطع نشود اما پیش از شروع فصل گرما هم مسئولان و کارشناسان مربوطه هشدارهایی را در خصوص خاموشی در تابستان می دهند که جای تعجب دارد!! ازهمین رو  در ابتدای سال جاری آرش کردی  مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مشکلات صنعت برق در سال ۹۷ گفت: امسال تابستان سختی را پیش‌رو داریم؛ چرا که نه‌تنها با افزایش مصرف مواجه هستیم بلکه با کمبود نقدینگی نیز باید دست و پنجه نرم کنیم.

,

کردی به ضرورت مدیریت مصرف اشاره کرده و از خاموشی‌های گسترده احتمالی سخن گفته که اگر مصرف برق مدیریت نشود، کشور با مشکلات عدیده ای از جمله با خاموشی های اجباری گسترده روبرو خواهد شد.

,

بروز خاموشی در 25 روز فصل تابستان

, بروز خاموشی در 25 روز فصل تابستان,

این در حالی است که چند روز پیش هم  مهدی آهنین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم بااشاره به قطعی برق در فصل تابستان، گفت: پیش بینی می‌کنیم که 25 روز در ماه‌های تیر و مرداد با مشکل خاموشی در استان قم مواجه شویم، زمانی که دمای استان به بالای 41 درجه برسد، احتمال بروز خاموشی در قم وجود دارد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: در دمای بالای 40 درجه به ازای بالا رفتن هر یک درجه، بین 10 تا 15 مگاوات مصرف برق در استان افزایش پیدا می‌کند. مردم باید بین ساعت‌های 12 تا 16 و 19 تا 23 حداکثر صرفه جویی لازم را در مصرف برق داشته باشند تا با خاموشی در استان قم مواجه نشویم.

,

به هر حال این روزها مسئولان و کارشناسان صنعت برق و حتی اقتصاددانان راه حل هایی را ارائه می دهند که یکی از این راه حل ها قرار دادن کولرهای های آبی بر روی دور کند و بالاتر بردن درجه کولرهای گازی می باشد و البته برخی هم افزایش بهای برق را پیشنهاد می دهند.

,

تقویت شبکه ارتباطی دریافت برق از کشورهای شمالی

, تقویت شبکه ارتباطی دریافت برق از کشورهای شمالی ,

اما یکی از راه حل های دیگر تقویت شبکه ارتباطی با کشورهای شمالی مثل روسیه و آذربایجان و دریافت برق ارزان قیمت از آن ها در تابستان را پیش بینی می کنند چرا که پیک مصرف برق در این کشورها در زمستان و در ایران در تابستان است. ایران می تواند در دوره پیک مصرف برق این کشورها به آن ها برق صادر کرده و در تابستان برق وارد کند.
در هر صورت تابستان شروع شده و دمای هوا هم روز به روز بالاتر می رود و نیاز به وسایل سرمایشی هم بیش از قبل می شود و آن طور که از شواهد امر پیداست همچنان هم شاهد خاموشی هایی در فصل تابستان خواهیم بود اما آنچه تکراری است و در برابر تمامی مطالب یاد شده تنها جملاتی که بارها شنیده می شود، کاهش استفاده بی رویه برق در ساعات پیک بار می باشد اما به راستی تنها مشکل این است؟ آیا با مدیریت صحیح استفاده از برق از طرف مشترکین دیگر شاهد قطع برق نخواهیم بود؟ آیا زمان آن نرسیده تا مسئولین به جای سخنان تکراری که بارها و بارها بیان شده به فکر تولید برق از منابع جدید و یا نوسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال باشند؟ آیا به راستی قطع برق آن هم در تابستان، فاجعه نیست؟

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه