اخبار داغ

نان کلاهبرداران در روغن زودباوری مردم!/ مراقب سارقان پیامکی باشید

نان کلاهبرداران در روغن زودباوری مردم!/ مراقب سارقان پیامکی باشید
در دنیای پرهیاهوی کنونی که تشخیص نیت افراد از محال ترین موارد است، زودباوری یک آسیب اجتماعی تلقی می شود و افراد زودباور فرصتی طلایی برای سودجویان هستند که به کسب درآمد نامشروع آنان رونق می بخشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ خوش بین بودن یکی از علائم سلامت روانی است که موجب آرامش فرد در تمام ابعاد زندگی می شود و با کاستن از فشارها، احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد اما خوش بینی با زودباوری تفاوت بسیاری دارد و نباید این دو تعریف را همسان پنداشت چرا که زودباوری به معنای پذیرش و باور هر سخن از روی سطحی نگری و عدم تحلیل مسائل و شنیده هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در دنیای پرهیاهوی کنونی که تشخیص نیت افراد از محال ترین موارد است، زودباوری یک آسیب اجتماعی تلقی می شود. افراد زودباور فرصتی طلایی برای سودجویان محسوب می شوند که به کسب درآمد نامشروع آنان رونق بخشیده اند.

,

یکی از اصلی ترین اهداف صدا و سیما پیش از رسانه ای سرگرم کننده، سازندگی و رشد فرهنگی جامعه بوده است اما در سال های اخیر نمی توان همچون گذشته بر این اصل پافشاری کرد چرا که تنها تبدیل به عرصه کسب درآمد از طریق تبلیغات شده است و در هر برنامه اسپانسری معرفی می شود که با دست باز تمام مخارج برنامه و قرعه کشی ها را بر عهده گرفته و در عوض خواهان تکرار خدمات خود توسط عوامل برنامه است.

,

, ,

وجود موج گسترده تبلیغات حتی در رسانه جمعی موجب عادی جلوه کردن تبلیغات کذب شده است و دست کلاهبرداران را در همه عرصه ها خصوصا کلاهبرداری پیامکی باز گذاشته است. با اینکه در پاره ای از این کلاهبرداری ها مبلغ بسیار ناچیز است اما نباید فراموش کنیم کثرت افراد مالباخته رقم بزرگی را به حساب کلاهبرداران اضافه می کند و همچنین موجب بروز بدبینی افراطی در جامعه می شود.

,

مراقب کلاهبرداران پیامکی باشید

, مراقب کلاهبرداران پیامکی باشید, مراقب کلاهبرداران پیامکی باشید,

سرهنگ علی اصغر افتخاری، رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به شیوه جدید کلاهبرداران، اظهار کرد: یکی از جرایمی که امروزه کلاهبرداران از آن استفاده می کنند، ارسال پیامک و تماس های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی ها و مسابقات برنامه های رادیویی و تلویزیونی است. 

,

رئیس پلیس فتا در ادامه تصریح کرد: این افراد به طور معمول در مناسبت های خاص و به بهانه های مختلف و نام نویسی در عتبات عالیات از شهروندان کلاهبرداری می کنند و در این روش سوژه خود را به پای دستگاه عابر بانک می کشانند و با شگردی خاص مبلغی را از حساب قربانی برداشت می کنند. 

,

, ,

افتخاری با تاکید بر شیوه این کلاهبرداران برای جذب قربانی، بیان کرد: کلاهبرداران همیشه پیشنهادهای وسوسه کننده ای ارائه می دهند و شما را برنده خوش شانس جایزه ای فوق العاده یک مسابقه معرفی می کنند هرچند که شما هرگز در آن مسابقه شرکت نکرده اید!

,

وی با اشاره به عملکرد مناسب در مقابل تماس ها و پیامک های مشکوک و وسوسه انگیز، عنوان کرد: در مقابل افراد ناشناسی که با شما تماس می گیرند و خواهان جلب اعتمادتان هستند، جانب احتیاط را رعایت کنید و هرگز با آن ها صمیمی نشوید و هر تناقضی را نشانه رفتاری فریبکارانه در نظر بگیرید و بهترین کار در این مرحله قطع تماس و مشورت با پلیس است. 

,

رییس پلیس فتا با بیان اینکه اطلاعات حساب بانکی محرمانه است، خاطرنشان کرد: برای واریز وجه جایزه به حساب بانکی شما هیچ نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه عابربانک نیست و از ارسال رمز اول، رمز دوم، کد CCV2 و تاریخ انقضای کارت برای تماس گیرندگان، خودداری کنید. 

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه