اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان مطرح کرد؛

کمبود ۴۱ مدرسه در مناطق مسکن مهر استان سمنان/ خیران مدرسه‌ساز استان 2 برابر متوسط کشوری مشارکت دارند

کمبود ۴۱ مدرسه در مناطق مسکن مهر استان سمنان/ خیران مدرسه‌ساز استان 2 برابر متوسط کشوری مشارکت دارند
مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان با اشاره به نیاز مسکن مهر استان به 41 مدرسه گفت: شهرستان سمنان با کمبود 20 مدرسه در جایگاه نخست قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سعید هژبری مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان گفت: جلب مشارکت های مردمی در امر مدرسه سازی یکی از مهمترین اولویت های این سازمان بوده و تکریم خیرین مدرسه ساز یکی از وظایف ما است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

هژبری با بیان اینکه استان سمنان در امر خیرین مدرسه ساز یکی از استان های پیشرو است گفت: هرکجا مشکلات با مردم در میان گذاشته و به آن ها سپرده شود به خوبی از آن ها عبور می کنیم.

,

وی با اشاره به وضعیت کلاس های درس استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر 4 هزار و 567 کلاس درس وجود دارد که از این تعداد، یکهزار و 761 کلاس تخریبی بوده و یکهزار و 951 کلاس هم نیازمند مقاوم سازی هستند.

,

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان از اجرای 56 پروژه در سطح استان خبر داد و افزود: 309 کلاس درس در مساحت 97 هزار و 500 متر مربع و با اعتبار 485 میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار دارد که از این تعداد، 30 پروژه با 216 کلاس درس و مساحتی بالغ بر 42 هزار و 500 متر مربع با 245 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت خیرین اجرا می شود.

,

هژبری با تقدیر از روحیه نوع‌دوستی خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان گفت: میانگین مشارکت خیرین مدرسه ساز در سطح کشور بین 25 تا 30 درصد است که این میزان در استان سمنان بیش از 50 درصد است و این نشان از فرهنگ والای مردم این استان دارد.

,

وی با اشاره به تعداد خیرین مدرسه‌ساز استان بیان کرد: خیرین این استان به دو صورت حقیقی (236 نفر از آقایان و 73 نفر از بانوان ) و یا نهادهای حقوقی (77 نهاد) در امر مدرسه سازی مشارکت دارند که در این میان، بنیاد برکت با 18 مدرسه و 108 کلاس درس با اعتباری معادل 112 میلیارد ریال مشارکت فعالی داشته است.

,

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان با بیان اینکه در 19 جشنواره گذشته، خیرین مدرسه ساز استان سمنان یکهزار و 320 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌ها متعهد شده‌اند اعلام کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها تکریم و تقدیر از خیران است و به لطف خیران، در جشنواره های گذشته یکهزار و 320 میلیارد ریال جلب مشارکت شد که بیش از 50 درصد آن تاکنون محقق شده است.

,

هژبری با تاکید بر کمبود فضای آموزشی در محدوده مسکن مهر سراسر استان به خصوص در شهرستان سمنان گفت: بطور کلی، مناطق مسکن مهر در استان سمنان نیازمند 41 فضای آموزشی است که در این بین، سمنان با 20 واحد، شاهرود 10واحد، دامغان 4 واحد، گرمسار 4 واحد، مهدیشهر، سرخه و آرادان هرکدام 1 واحد آموزشی کمبود دارند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستان سمنان به دلیل بافت قدیمی و فرسوده بیشتر و همچنین مهاجرپذیری بیشتر نسبت به سایر نقاط استان از کمبود بیشتری رنج می برد که در این راستا، 12 پروژه برای سال جاری در دست اقدام است که تاکنون 5 پروژه به بهره برداری رسیده است.

,

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات دولتی پس از گذشت 4 ماه از سال 97 گفت: تخصیص اعتبارات ملی در انتظار تشکیل تمام کمیته ای شهرستانی است و تا زمانی که این کمیته ها تشکیل نشده و برآوردی ارائه نشود اعتباری تخصیص پیدا نمی کند.

,

هژبری با اشاره به ایجاد فضای آموزشی برای اتباع خارجی گفت: تا کنون 3 باب فضای آموزشی با مشارکت مرکز اتباع کشور در استان سمنان ساخته شده و به هر استانی که اتباع خارجی داشته باشد کمک هایی از سوی یونسکو اختصاص می یابد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه