اخبار داغ

ورود غیربومی‌ها را در دشت اسدآباد ممنوع کنید!

ورود غیربومی‌ها را در دشت اسدآباد ممنوع کنید!
بحران آب مسئله‌ای تازه نیست اما گویا برای شهری که کمتر از ده سال دیگر با کمبود آن مواجه است و هنوز هشدارها در پی این بحران در آن پر رنگ نیست، باید مسئله تازه ای باشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، زمین دشت اسدآباد حالش خوب نیست؛ در حال خشکیدن و به فنا رفتن است؛ این هشداری است که کارشناسان منابع آبی از حال و روز زمین‌های این منطقه میدهند اما هنوز کسی آنگونه که باید او و حال خرابش را درک نکرده؛ چرا که می بینیم هنوز صرفه جویی در مصرف آب در بین جامعه جا نیفتاده و حتی شاید مسئولان هم برای توجیه مردم در مدیریت مصرف آن برنامه ای ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

زمین که تشنه باشد، به کویری شدن میرود و نه بار میدهد و نه حس و حال خوبی! آیا کسی حال خراب او را درک کرده؟ یا برای درمان حال خرابش گامی برداشته؟

,

از چند وقت پیش بود که خبرهایی حاکی از حال خراب آب دشت اسدآباد بر خر وجی رسانه ها رفت و جلساتی هم در این زمینه برگزار شد که گویا هنوز خبری از خروجی خوبی از مصوبات آن نیست.

,

مدیرعامل خانه حامی کشاورز؛ یکی از حاضران جلسات شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان که همیشه دغدغه‌مند و پای ثابت این جلسات است؛ او در گفت‌وگویی یا خبرنگار نافع؛ یکی از دغدغه های اصلیش را بازگو می‌کند و شنیدنش خالی از لطف نیست و انتظار می‌رود که مسئولان اقدامی در این زمینه داشته باشند.

,

محمد احمدی هشداری در خصوص استفاده بیش از حد کشاورزان از آب بر سر مزارع و همچنین حضور کشاورزان غیربومی را در این شهرستان می‌دهد و می‌گوید: غیر بومی‌هایی که در شهرستان اسداباد مشغول کشت و کار محصولات کشاورزی مثل پیاز و سیب زمینی هستند آیا حساسیتی به منابع آب زیرزمینی دشت اسدآباد دارند آیا احساس مسئولیتی می کنند آیا اهمیت می‌دهند آیا برایشان مهم است سرنوشت دشت!؟

,

او ادامه می‌دهد: دشتی که تنها منبع حیات آن سفره‌های آب زیرزمینی است و چیز دیگری ندارد و غیر بومی هایی که شهرهای خود را از نظر منابع آب زیرزمینی خالی و خشک کردند ه اند در دشت اسدآباد چه می کنند؟

,

مدیرعامل خانه حامی کشاورز نسبت به ورود کشاورز و غیر کشاورزان که بعضا" غیر بومی هم هستند و برای کشت و کار محصولات پر آب بر هشدار داد.

,

او خواستار این شد که با پیگیری جدی و مسئولانه جهاد کشاورزی و اداره اب شهرستان در شورای حفاظت اب استان تصویب شود که غیر بومی ها اجازه کشتکار در دشت ورشکسته از نظر منابع آبی اسداباد را نداشته باشند. همچنان که در بعضی از شهرها و استانهای کشور این ممنوعیت اعمال می شود در جهت حفظ سفره‌های آب زیرزمینی آن منطقه

,

احمدی همچنین خواستار حساسیت کشاورزان منطقه به این موضوع مهم و حیاتی شد به اینکه این امر باعث از دست رفتن منابع آب دشت و ستم به آینده فرزندان آنان میشود.

,

وی همچنین گفت: چگونه است که ما در فرهنگ شهرستان رسمی داریم که بعضی مسائل مانند خیرات برای رفتگان را ممنوع کرده ایم و در اکثر روستاها چیزی به این نام وجود دارد اما درباره موضوع آب و ممنوعیت ورود غیربومی‌ها عمل نکنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه