اخبار داغ

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۴۲ بقعه متبرکه/ از ابتدای امسال تاکنون 20 وقف جدید به ثبت رسیده است

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۴۲ بقعه متبرکه/ از ابتدای امسال تاکنون 20 وقف جدید به ثبت رسیده است
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری طرح نشاط معنوی در ۴۲ بقعه متبرکه خبر داد و گفت: در این بقاع متبرکه ۴۲ مبلغ حضور پیدا خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با موضوعات نشاط معنوی، مسابقات قرآنی مرحله استانی و شهادت امام جعفر صادق( ع)، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات تابستان مراجعه به بقاع متبرکه نیز افزایش پیدا می کند برای پرشدن اوقات فراغت مردم طرح نشاط معنوی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در ۴۲ بقعه متبرکه که استعداد برگزاری کلاس و خیمه های معرفتی را دارند برگزار می شود، افزود: در این بقاع متبرکه ۴۲ مبلغ حضور پیدا خواهند کرد که ۲۰ روحانی از مشهد و قم اعزام شده اند و بقیه بومی استان هستند.
,
 
,
 
,
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خیمه های معرفت به دو شیوه برگزار می شود، گفت: شیوه اول در ۲۷ بقعه و شیوه دوم در ۱۵ بقعه برگزار خواهد شد.
,
 
,
 
,
بخشی پور تصریح کرد: خیمه های معرفتی با موضوعات کودکان، نوجوانان، مشاوره خانواده، مشاوره نوجوان، اردویی، قرآن بخوان جایزه بگیر و... برگزار می شود.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی از ۱۶ تیرماه آغاز و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه خواهد داشت، افزود: مشاوره سبک زندگی دو نفر در یک سقف خیلی مهم است و مورد استقبال زائران بقاع متبرکه قرار می گیرد.
,
 
,
 
,
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مراسم شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در ۴۲ بقعه متبرکه خبر داد و گفت: در دو بقعه امام زادگان باقریه و امامزاده سید حامد علوی چنشت مراسم محوری شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار خواهد شد.
,
 
,
 
,
بخشی پور با بیان اینکه مشاوران وقف در کل ادارات اوقاف خراسان جنوبی مستقر هستند، تصریح کرد: مشاوران وقف برای راهنمایی افراد جهت وقف‌های جدید و مورد نیاز جامعه کمک می‌کنند و سال گذشته در شهرستان سربیشه با حضور روحانیون 6 وقف با نیات جدید انجام شده است.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 20 وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: وقفیات جدید با موضوعات عزاداری، قرآنی، خیرات، حوزه علمیه و ... بوده و از حالت سنتی و قدیمی خارج شده است.
,
 
,
 
,
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون دو نفر مشاور وقف در این زمینه آموزش تخصصی دیده‌اند، گفت: همچنین تا پایان سال جاری نیز 8 نفر در این زمینه آموزش خواهند دید.
,
 
,
 
,
حجت الاسلام مهدی عباسی معاون امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این نشست، اظهار کرد: مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در 11 شهرستان برگزار شد.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه 700 نفر در مرحله شهرستانی شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد 392 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند و همچنین 15 نفر از برگزیدگان مسابقات استانی سال گذشته که به مرحله کشوری راه یافته‌اند در غالب معافیت‌های مسابقاتی در مسابقات استانی شرکت می‌کنند.
,
 
,
 
,
معاون امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی در تیرماه خبر داد و گفت: مرحله کشوری مسابقات قرآنی مهر ماه امسال برگزار خواهد شد.
,
 
,
 
,
عباسی با اشاره به اینکه 19 نفر از شرکت کنندگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در رشته های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، کل قرآن، ترتیل، اذان، دعاخوانی, تفسیر، حفظ موضوعی و احادیث با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
,
 
,
 
,
وی افزود: مسابقات قرآنی برای افراد بالای 18 سال برگزار می‌شود و مسابقات زیر 18 به آموزش و پرورش واگذار شده است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه