اخبار داغ

فرماندار درمیان:

مردم روستاهای "ذکری" ،"گل نی" و "جلاران" خانه دار می‌شوند/ آغاز برنامه ریزی آبرسانی به روستاهای مرزی

مردم روستاهای "ذکری" ،"گل نی" و "جلاران" خانه دار می‌شوند/ آغاز برنامه ریزی آبرسانی به روستاهای مرزی
فرماندار درمیان گفت:طی سفری که معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به روستاهای مرزی شهرستان درمیان داشت قرار شد برای این سه روستا با همکاری کمیته امداد امام خمنی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خانه ساخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بشیری زاده فرماندار شهرستان درمیان در گفتگو با خاورستان،از حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در روستاهای مرزی شهرستان درمیان جهت بررسی وضعیت مسکن روستائیان در روز یکشنبه این هفته خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: هدف از سفر مهندس مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور به روستاهای مرزی جلاران،گل نی و ذکری برای بررسی وضعیت مسکن برای مردم این سه روستا بود؛ در جریان این سفر و صحبتهایی که انجام شد برنامه تصمیم گرفته شد که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مردم این سه روستا مسکن مقاوم ساخته شود.

,

, ,

فرماندار درمیان بیان کرد: جمعیت هر سه روستا 66 خانوار است که قرار شد برای هر خانوار خانه 36 متری ساخته و تحویل مردم شود و تعدادی از این خانواده ها که تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند این دو نهاد نیز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک خواهند کرد.

,

 

,

بشیری زاده با اشاره به آبرسانی برای این سه روستای مرزی، خاطرنشان کرد: آبرسانی برای روستای جلاران را بنیاد برکت بر عهده گرفته است و با اعتبار یک میلیارد تومان که متعهد شده است از سوی دستور اعتبارات مقام معظم رهبری آبرسانی به روستای جلاران از سمت روستای سولابست شهرستان سربیشه صورت گیرد.

,

 

,

وی گفت: برای روستاهای ذکری و گل نی که هم اکنون آبرسانی با تانکر صورت می‌گیرد و چهار برابر سهمیه نیز برایشان آبرسانی انجام می‌شود در جریان سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به این روستاها از  سمت سد رزه شهرستان درمیان آبرسانی شود.

,

, ,

فرماندار درمیان بیان کرد: آبرسانی از سمت سد رزه برای روستاهای ذکری و گل نی با همکاری آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان انجام خواهد شد.

,

 

,

وی با اشاره به بیماری پوستی کودکان روستای ذکری و گل نی گفت: بیماری پوستی این کودکان همان گونه که پزشک داوطلب بدون مرز هلال احمر گفته است به دلیل گرد و خاک، طوفان و وجود شن در آن منطقه است و خوشبختانه اکنون با همکاری بسیار خوب مسئولان، خیران ، پزشکان هلال احمر و هنرمندان اقدامات بسیار زیادی برای رفع مشکل مردم در سه روستای مرزی شهرستان درمیان و به طور خاص مشکل پوستی این کودکان انجام شده و اکنون صورت بسیاری از کودکان وضعیت خیلی خوبی دارند.

,

 

,

بشیری زاده اظهار کرد: هم اکنون با جذب یک خیر خانم از مشهد درصدد هستیم که مشکلات مردم این سه روستای مرزی را برطرف کنیم و با همکاری که خیر داشته است برای مردم فرش و وسایل خانه و سایر ملزومات زندگی را تأمین کرده ایم.

,

, ,

فرماندار درمیان با اشاره به آبرسانی به سطح شهرستان درمیان و پروژه های ناتمام در این شهرستان، بیان کرد: برای آبرسانی به همه روستاهای سطح شهرستان درمیان که طی سالهای گذشته با مشکلاتی مواجه بوده اند نیز اقداماتی شده و اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: در این راستا مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان  پیگیر است از اعتبارات ملی و تنش آبی نیز اعتبار جذب کند و امیدواریم که انشاءالله امسال بتوانیم تعدادی از پروژه ها را جمع بندی کنیم؛ یکی از این پروژه ها پروژه روستای تخته جان است که چندین سال شده ناتمام مانده و برای امسال قول پیگیری و حل مشکل این پروژه را به ما داده اند که با اتمام این پروژه سه روستای گیت،تخته جان و خونیکسار آبرسانی خواهد شد.

,

 

,

بشیری زاده اظهار کرد: برای گازرسانی به شهرستان درمیان تا کنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و در حال حاضر به جز 35 روستا بالای 20 خانوار سایر روستاهای بالای 20 خانوار در شهرستان درمیان گازرسانی شده است.

,

 

,

فرماندار درمیان عنوان کرد:در 35 روستا در منطقه قهستان سال گذشته کارهای گازرسانی آغاز شده بود که به پایان رسیده و هم اکنون پروژه گارزسانی برای 35 روستای دیگر در سطح شهرستان را برای گازرسانی به ما داده اند و در این بین گازرسانی برای سه روستای مرزی گل نی،ذکری و جلاران نیز در برنامه بوده و قراداد گازرسانی با دهیاران بسته شده است.

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه