اخبار داغ

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

اختصاص بخشی از هزینه ولیمه حج به کنگره ملی شهدا/ تعداد زائران حج تمتع در خراسان جنوبی51 درصد رشد دارد

اختصاص بخشی از هزینه ولیمه حج به کنگره ملی شهدا/ تعداد زائران حج تمتع در خراسان جنوبی51 درصد رشد دارد
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان این که در سال جاری،تعداد 2 هزار و 649 زائر خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می شوند،گفت:این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 51 درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  خاورستان،ابوالفضل نوفرستی مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که خداوند متعال بعد از بنای خانه کعبه به حضرت ابراهیم(ع) دستور داد "وَ أَذِن فِی الناسِ بِالحَج" برای مردم اعلان کن که به حج بیایند،اظهارکرد: حضرت ابراهیم(ع) 5 هزار سال قبل این اعلان را کردند و امروزه کسانی که به حج ‌می‌روند با گفتن "لَبَیْک أَللّهُمَ لَبَیْک" جواب اعلان حضرت ابراهیم را که دستور خداوند بوده است می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی حج را رکن پنجم اسلام معرفی کرد و افزود: این عبادت مثل سایر عبادت‌ها فقط برای خداوند متعال بوده و در عین حال،بزرگترین اجتماع مسلمانان و تجلی وحدت است.

,

 

,

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان این که حج تمتع با هیچ سفری حتی عمره قابل قیاس نیست،عنوان کرد:لذا بایستی تمامی برنامه های پیش رو در فرایند حج تمتع با دقت به زائران منتقل شود.

,

 

,

نوفرستی با اشاره به این که امسال ،تعداد 2 هزار و 649 نفر از خراسان جنوبی در قالب 19 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند،مطرح کرد: جوان‌ترین زائر حج تمتع 17 سال و مسن‌ترین زائر نیز 90 سال سن دارند و متوسط سن زائران حج تمتع سال جاری استان،55 سال است.

,

 

,

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی یادآور شد: 97 درصد زائران امسال، برای نخستین‌ بار عازم این سفر معنوی می شوند.

,

 

,

نوفرستی درخصوص ممنوعیات سفر حجاج تمتع،گفت:داروهایی نظیر پتیدین، آمپول مرفین 10 میلی‌گرم، قرص متادون پنج و 20 میلی‌گرم، شربت متادون، قرص ترامادول، شربت اسپکتورانت کدئین و قرص استامینوفن کدئین از جمله اقلام ممنوع بوده و پلیس فرودگاه به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

,

 

,

وی با بیان این که حجاج ایرانی نمایندگان فرهنگ ایران اسلامی و سفیران کشور محسوب می شوند،تصریح کرد:این عزیزان بایستی به لحاظ رفتار،پوشش،آراستگی،نظم و نظافت همانند همیشه زبانزد و الگو برای سایر زائران دنیا باشند.

,

 

,

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری دربحث خرید کالای ایرانی،خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت با همکاری بعثه مقام معظم رهبری،اقدام به راه اندازی پویش "برکت و خانه" کرده که درواقع، بستر مناسبی در راستای تهیه سوغات و ملزومات حج محسوب می‌شود.

,

 

,

نوفرستی با اشاره به این نکته که سامانه اینترنتی برکت و خانه جهت تسهیل زائران راه اندازی شده است،گفت: "دیجی کالا"؛ یکی از بزرگترین سامانه های فروش در فضای مجازی است که از شبکه توزیع سراسری برخورداراست.

,

 

,

وی اضافه کرد: زائران می توانند با ورود به سایت دیجی کالا به خرید اینترنتی پرداخته و اقلام سفرمانند لباس احرام، پوشاک،حوله، کفش و ساسر ملزومات در اختیار آنان قرار گیرد.

,

 

,

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی از وجود بیش از 85 هزار زائر حج تمتع درسال جاری در کشور خبر داد و افزود:آنچه مسلم است آن است که اگر بر اساس برنامه ریزی اصولی،هزینه های ولیمه این عزیزان جهت دهی شود ، کمک بسیار خوبی در بخش های مختلف جامعه خواهد شد.

,

 

,

نوفرستی عنوان کرد:خوشبختانه امسال زائران حج تمتع خراسان جنوبی در حرکتی خودجوش و با علاقه، بخشی از هزینه ولیمه خود را به کنگره 2 هزار شهید استان اختصاص دادند که جای تقدیر و تشکر وجود دارد.

,

 

,

وی ضمن اشاره به نمایشگاه ویژه حجاج در استان،ابراز کرد:نمایشگاه مذکور،از 22 تیرماه جاری به مدت 5 روز در محل جدید نمایشگاه بین المللی بیرجند(روبروی دانشگاه پیام نور بیرجند) راه اندازی می شود.

,

 

,

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با افتتاح نمایشگاه فوق، همایش سراسری زائران حج تمتع استان نیز در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار خواهدشد.

,

 

,

نوفرستی در ادامه صحبت هایش بیان کرد: بازنشستگانی که قصد استفاده از تسهیلات اعزام به عتبات عالیات دارند بایستی در سیستم سازمان توانمندسازی بازنشستگان ثبت‌نام کنند تا از این تسهیلات برخوردار شوند.

,

 

,

وی ضمن اشاره به این که خراسان‌جنوبی سومین استان به لحاظ داشتن زائران حج تمتع، عمره و همچنین عتبات عالیات است،اذعان کرد:تعداد زائران حج تمتع امسال نسبت به سال گذشته،افزایش 51 درصدی داشته است.

,

 

,

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی زمان اعزام زائران حج تمتع خراسان جنوبی را بین 20 الی 23 مرداد سال جاری اعلام کرد.

,

 

,

نوفرستی دربخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به فعالیت غیرقانونی کاروان های آزاد بر در استان،اظهارکرد: تاکنون 16 پرونده در دادگستری خراسان جنوبی و دو پرونده در دادگاه ویژه روحانیت مشهد در این خصوص تشکیل شده است.

,

 

,

وی تاکید کرد:افرادی که بدون مجوزسازمان حج و زیارت اقدام به بردن زائران به عتبات عالیات می کنند،غیر مجاز بوده و در صورت مشاهده با این کاروان‌ها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه