اخبار داغ

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت ۱۸ دفتر زیارتی مجاز / هر روز یک کاروان اعزامی به عتبات داریم

فعالیت ۱۸ دفتر زیارتی مجاز / هر روز یک کاروان اعزامی به عتبات داریم
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از فعالیت ۱۸ دفتر زیارتی مجاز در استان خبر داد و گفت: هر روز یک کاروان اعزامی به عتبات عالیات داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با تاکید بر سفر زائران با کاروان های مجاز به اماکن زیارتی اظهار داشت:طبق مصوبه هیئت دولت و وزیران در سال ۸۴ تنها مرجع رسمی مسافرت‌های برون مرزی زیارتی اعم از کشورهای عراق ، سوریه و عربستان، صرفا حج و زیارت است و هیچ دستگاه دیگری در بحث سفرهای زیارتی این سه کشور حق ورود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصا,

وی با اشاره به اینکه سفرها طبق برنامه ریزی مدون انجام می شود، افزود: متاسفانه شاهد هستیم در سالهای اخیر برخی به صورت غیررسمی و بدون اینکه تحت پوشش جمهوری اسلامی ایران باشند و با سوءاستفاده از احساسات مردم  اقدام به جمع آوری زائر می کنند.

,

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: این کاروان ها به صورت آزاد از کنسولگری ها ویزا می گیرند و چون غیرمجاز وارد می شوند در طول سفر هیچ گونه تعهدی برای آنها نیست.

,

دارابی با اشاره به اینکه کاروان های حج و زیارت در قالب پوشش امنیتی قرارداد منعقد شده می روند، افزود: در سالهای اخیر هرگونه حادثه تروریستی که منجر به شهات یا مجروحیت زائرین شده صرفا مربوط به کاروان های غیرمجاز بوده است.

,

وی گفت: مکاتباتی برای برخورد با کاروان های غیرمجاز با دستگاه قضایی صورت گرفته است و در این راستا برخی از کاروان های غیرمجاز که علنی اقدام می کردند پلمپ شدند.

,

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم برای تفاوت جزیی در پرداخت هزینه سلامت خود را زیر سوال نبرند، بیان کرد: سازمان حج و زیارت  هر روز یک کاروان اعزامی به عتبات عالیات دارد که البته در ایامی نظیر عاشورا، تاسوعا، عرفه و عید نوروز تعداد این کاروان ها افزایش و به سه کاروان می رسد.

,

دارابی گفت: زائران برای سفر خود می توانند سه بسته را شامل بسته ارزان قیمت حدود ۸۵۰ هزار تومان، متوسط یک میلیون و بسته با کیفیت به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را انتخاب کنند که با توجه به وسع مالی زائران صورت می گیرد.

,

این مقام مسئول از فعالیت ۱۸ دفتر زیارتی مجاز و فعال در استان خبر داد و بیان کرد: حداقل روزانه یک کاروان به عتبات عالیات اعزام می شود و طول سفر نیز هفت و یا هشت شب شامل سه شب اقامت در نجف، سه شب در کربلا و یک شب اقامت در کاظمین و شب نخست نیز اقامت در مهمان سرای مهران است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه