اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس خبرداد؛

انتقال پایان سال مالی به شهریورماه منتظر تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام

انتقال پایان سال مالی به شهریورماه منتظر تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به تازگی در مجلس شورای اسلامی طرح انتقال پایان سال مالی از تیرماه به شهریورماه در مجلس رأی آورده و به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده است که پیش‌بینی می‌شود، مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت و به تصویب خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان، در رابطه با جذب و عدم جذب اعتبارات توسط مدیران اظهار کرد: اگر مدیری کم‌کار باشد و نتواند اعتبارات را برای دستگاه خود جذب کند، بایستی با وی برخورد لازم صورت گیرد زیرا مدیر ناتوان شایستگی خدمت‌کردن به مردم را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: اقدامی که به تازگی در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، امضای طرحی بود که پایان سال مالی، از تیرماه به شهریورماه انتقال پیدا کند، تا مدیران بتوانند آن‌چه در بودجه برای آن‌ها معین شده، تخصیص و جذب اعتبار کنند.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز این طرح در مجلس رأی آورده است و به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده است که پیش‌بینی می‌شود، مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت و به تصویب خواهد رسید.
,
 
,
حجت‌الاسلام عبادی یادآور شد: آن‌چه در چند روز گذشته به آن پرداخته شده است، بحث عدم تخصیص اعتبارات استان خراسان جنوبی بود که یا به دلیل کم‌کاری مدیران صورت نگرفته بود یا زمان کافی برای جذب وجود نداشته است، لذا با این طرحی که نمایندگان به امضا رسانده‌اند، پایان سال مالی 1396 به شهریورماه منتقل خواهد شد و فرصتی سه ماهه را برای مدیران برای تخصیص و جذب اعتبارات مهیا خواهد کرد که امیدواریم مدیران در این خصوص کوتاهی نکنند و اقدامات لازم را جهت جذب اعتبارات صورت دهند.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که بحث آبخیزداری نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در صحن مجلس بود، عنوان کرد: طی جلسه‌ای که در این خصوص با دکتر لاریجانی برگزار کردم، وی درخواست طرحی در زمینه آبخیزداری را مطرح کرد که با همت منابع طبیعی خراسان جنوبی و دیگر کارشناسان، این طرح آماده و به رئیس مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد و به محضر مقام معظم رهبری رسید که در نهایت با این درخواست موافقت و مقرر شد تا در بودجه سال 1397 مجوز برداشت 200 میلیون دلار از صندوق توسعه در بحث آبخیزداری صادر شود.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبیعتا از جمله استان‌هایی که باید طرح آبخیزداری در آن صورت گیرد، استان خراسان جنوبی است زیرا خشک‌شدن قنات‌ها و مشکلات عدیده‌ای که در این خصوص وجود دارد، زندگی مردم را مختل کرده است.
,
 
,
حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به این‌که با اجرای طرح آبخیزداری، سطح آب‌های زیرزمینی بالا آمده و بسیاری از قنات‌ها احیا خواهد شد، گفت: این طرح با مساعدت منابع طبیعی استان و پیگیری‌هایی که با دکتر لاریجانی داشته‌ام به نتیجه رسید، لذا امید است تا خراسان جنوبی به عنوان اولویت اول شناخته شود.
,
 
,
وی افزود: با این‌که خراسان جنوبی در به نتیجه رسیدن این طرح نقش اول را داشته است اما متأسفانه از 200 میلیون دلار ممکن، 15 الی 16 میلیارد اعتبار، برای خراسان جنوبی اختصاص داده شده بود که در همین خصوص نیز جلساتی با دکتر لاریجانی رئیس مجلس، دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مهندس آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار کردم و خواهان حق بیشتر استان شدم.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آن‌چه در نهایت پیگیری‌ها صورت گرفت، این است که استان خراسان جنوبی در جهت اجرای طرح آبخیزداری هیچ‌گونه محدودیتی در تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ندارد و هر تعداد طرحی که ارائه شود، اعتبارات لازم نیز تخصیص پیدا خواهد کرد که امید است، مسئولان دولتی به این وعده خود عمل کرده و مدیران استانی نیز بتوانند حداکثر برنامه‌ها را برای طرح‌های آبخیزداری اجرا کنند زیرا هر چقدر بیشتر فعالیت و برنامه داشته باشیم، اعتبار بیشتری را می‌توانیم برای استان جذب کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه