اخبار داغ

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ۲۶ درصـدی کشت‌های گلخانه‌ای در کرمانشاه

افزایش ۲۶ درصـدی کشت‌های گلخانه‌ای در کرمانشاه
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از افزایش ۲۶ درصـدی کشت های گلخانه ای در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مرصاد از توسعه یک هزار و ۲۷۰ هکتار باغات در اراضی مستعد استان خبر داد و اظهار داشت: با این توسعه سطح باغات استان به ۳۹ هزار و ۹۷۰ هکتار افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی از افزایش ۲۶ درصـدی کشت های گلخانه ای در اسـتان خبر داد و افزود: سطح کشت گلخانه ای به میزان ۱۰.۵ هکتار افزایش داشته که با صـرف اعتبارات تسهیلاتی به مبلغ ۱۳۲ میلیارد ریال همراه بوده است که این امر موجب افزایش سطح گلخانه های استان به میزان ۵۰.۵ هکتار شد.

,

مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: سطح زیر کشت محصول زعفران با افزایش اختصاص ۱۳ هکتار از اراضی استان برای کشت این محصول، رشد ۱۴ درصدی داشته که برای آن یک هزار و ۹۱۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و هم اکنون سطح زیر کشت زعفران در استان به ۱۰۵ هکتار رسیده است.

,

شهبازی خاطرنشان کرد: تامین و تخصیص یارانه برای  ۳۷۰ هزار اصله نهال با اعتبار ۱۴.۶۳ میلیارد ریال در کنار جذب اعتبارات توسعه زیر ساخت باغات به مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

,

وی افزود: افزایش تولیدات باغی در اسـتان هم به میزان ۱۸ هزار تن با انجام عملیات توسـعه ای و اصلاحی مانند پیوند، هرس، تغذیه و بهداشـت باغ با اعتبار ۱۱.۱۸۳ میلیارد ریال نیز صورت گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه