اخبار داغ

شهردار سمنان مطرح کرد:

بدهی ۷۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری سمنان/ با «میل و اشتیاق» از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم

بدهی ۷۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری سمنان/ با «میل و اشتیاق» از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم
شهردار سمنان با اشاره به بدهی 70 میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری سمنان گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال بین 30 تا 40 میلیارد تومان از این مطالبات را وصول کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید محمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن چهاردهم تیرماه، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برگزار شد با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در شفاف‌سازی موضوعات و طرح دیدگاه‌های افکار عمومی برعهده دارند گفت: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس خدمات مسئولان و نیز طرح مشکلات شهروندان، به توسعه موضوعات شهری کمک کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شهردار سمنان با تاکید بر سبقه تاریخی و فرهنگی شهر سمنان افزود: ظرفیت توسعه این شهر بسیار بیشتر از اقدامات صورت گرفته در سالهای گذشته است که با مشارکت عموم شهروندان می‌توان آن‌ را به نقطه مطلوب خود رساند.

,

«آب» اصلی‌ترین نیاز برای توسعه شهری سمنان است

, «آب» اصلی‌ترین نیاز برای توسعه شهری سمنان است,

ناظم‌‌رضوی به بحران آب در استان سمنان اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی، علاوه بر وجود مشکلات عدیده مالی و اقتصادی که عموم شهرداری‌های کشور با آن موجه هستند در سمنان با کمبود منابع آب روبرو هستیم که تلاش می‌کنیم با مدیریت منابع و اجرای‌ برخی پروژه‌ها آنرا مرتفع کنیم، اما توجه داشته باشید که تامین آب یکی از اصلی‌ترین نیازهای توسعه شهری است.

,

وی با تاکید بر اینکه منابع آب مورد استفاده برای فضاهای سبز از منابع آب شرب تفکیک شده است اظهار کرد: میزان آبی که برای فضاهای سبز شهر سمنان مورد استفاده قرار می‌گیرد کمتر از 7 درصد منابع آب زیرزمینی این شهر است.

,

شهردار سمنان با بیان اینکه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، کفاف نیازها و توقعات به حق شهروندان را در حوزه خدمات شهری نمی‌دهد تصریح کرد: برای ایجاد منابع جدید درآمدی، در حال شناسایی و بررسی فرصت‌های جدید اقتصادی هستیم تا بتوانیم بخش عمده‌ای بودجه سال 97 شهرداری سمنان را محقق کنیم.

,

بدهی 70 میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری سمنان

, بدهی 70 میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری سمنان,

ناظم‌رضوی با تقدیر از حمایت‌های استانداری و نیز نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس از مدیریت شهری سمنان اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با استاندار محترم سمنان، تلاش می‌کنیم بالغ بر 30 تا 40 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری سمنان از دستگاه‌های مختلف اجرایی استان را تا پایان سالجاری وصول کنیم.

,

وی میزان بدهی دستگاه‌های مختلف استان به شهرداری سمنان را حدود 70 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مسئولان استان برای وصول بخش عمده‌ای از این مطالبات قول مساعد داده‌اند که به صورت به صورت اوراق خزانه و یا اوراق تسویه وصول خواهد شد.

,

شهردار مرکز استان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به طرح ویژه دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: این اتفاق می تواند ساختار شهرها را متحول کند چراکه دولت نشان داده است در اجرای آن بسیار جدی است.

,

ناظم‌رضوی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی شهری، دولت زمین مورد نیاز را در اختیار انبوه‌سازان قرار خواهد داد اظهار کرد: در این طرح شهرداری‌ها به صورت رایگان پروانه ساخت واحدهای مسکونی را صادر می‌کنند و موضوع اعطای تسهیلات نیز به چند بانک عامل واگذار شده است.

,

احداث شهرک 52 هکتاری کوثر در جنوب شهرک غرب سمنان

, احداث شهرک 52 هکتاری کوثر در جنوب شهرک غرب سمنان,

وی از تعریف 140 پروژه شهری اصلی در مرکز استان خبر داد و گفت: تعدادی از این پروژها از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده‌‌اند و مراحل اجرایی خود را طی می‌کنند.

,

شهردار سمنان احداث شهرک 52 هکتاری کوثر در ضلع جنوبی شهرک غرب سمنان را یکی از پروژه‌های عمرانی مهم شهرداری سمنان برشمرد و گفت: این شهرک با هدف ساماندهی آن دسته از واحدهای صنفی که به صورت پراکنده در برخی نقاط شهر در حال انجام فعالیت‌های تعمیراتی و نیمه صنعتی هستند ایجاد خواهد شد و ظرفیت استقرار 700 واحد صنفی در آن پیش‌بینی شده است.

,

ناظم‌رضوی به وجود برخی مجموعه‌های بازیافت در حاشیه جاده نظامی سمنان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم با ایجاد شهرکی با عنوان شهرک بازیافت در اطراف زندان جدید سمنان، این مجموعه‌ها را از حاشیه جاده نظامی به این شهرک منتقل کنیم.

,

وی درخصوص مطالبه واحدهای صنفی مستقر در شهرک غرب سمنان برای اجرای آسفالت خیابان‌های این شهرک نیز گفت: تا پایان سال بخش زیادی از خیابان‌های این شهرک آسفالت‌ریزی خواهد شد.

,

با «میل و اشتیاق» از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم

, با «میل و اشتیاق» از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم,

شهردار مرکز استان در پاسخ به سوالی درخصوص استفاده از مدیران بومی در مدیریت شهری سمنان نیز گفت: در این زمینه آنچه در اولویت قرار دارد منافع شهر سمنان است و در عمده موارد نیز تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

,

ناظم‌رضوی با بیان اینکه برخی افراد از شهرداری‌های همجوار متقاضی ورود به شهرداری سمنان هستند گفت: چنانچه این افراد بتوانند به ارتقای خدمات شهرداری سمنان کمک کنند قطعا از حضور آنان استقبال می‌کنیم.

,

وی از تاسیس قریب الوقوع شهرداری منطقه 3 سمنان خبر داد و گفت: اولویت ما در موضوع منابع انسانی استفاده از نیروهای کارآزموده موجود در شهرداری سمنان است و با میل و اشتیاق از نیروهای بومی استقبال می‌کنیم.

,

بدهی 520 میلیارد تومانی در شهرداری کاشان را قویا تکذیب می‌کنم

, بدهی 520 میلیارد تومانی در شهرداری کاشان را قویا تکذیب می‌کنم,

شهردار سمنان با تکذیب خبر واگذاری برخی پروژه‌ها به پیمانکاران شهر کاشان گفت: در کنار این موضوع لازم می‌دانم خبر منتشر شده مبنی بر بدهی 520 میلیارد تومانی شهرداری کاشان در زمان حضور بنده در شهرداری کاشان را تکذیب کنم.   

,

ناظم‌رضوی افزود: این موضوع قویا هم در شورای شهر کاشان و هم در استانداری اصفهان رد شد اما متاسفانه برخی افراد در کاشان به آن دامن می‌زدند.

,

وی همچنین با رد افزایش هزینه‌های جاری در شهرداری سمنان اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته نسبت بودجه جاری به بودجه کل شهرداری سمنان حدود 10 تا 20 درصد کاهش یافته است که این موضوع می‌تواند به تکمیل سریعتر پروژه‌های عمرانی کمک کند.

,

ایجاد معاونت برنامه‌ریزی در شهرداری سمنان ضرورت داشت

, ایجاد معاونت برنامه‌ریزی در شهرداری سمنان ضرورت داشت,

شهردار سمنان در بخش پایانی این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص ایجاد معاونت برنامه‌ریزی خارج از چارت ابلاغی شهرداری سمنان نیز گفت: ایجاد معاونت برنامه‌ریزی یکی از ضروریت‌های مدیریت شهری سمنان بود که البته می‌بایست در زمان طراحی چارت شهرداری سمنان به سازمان شهرداری‌ها اعلام می‌شد تا این شهرداری صرفا بر اساس جمعیت ارزیابی نشود.

,

ناظم‌رضوی با بیان اینکه موضوعات بودجه‌ای و برنامه‌ریزی در شهرداری‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند خاطرنشان کرد: نظام بودجه‌ریزی شهرداری سمنان باید بر اساس سند راهبردی و برنامه‌های مدون دنبال شود که متاسفانه تاکنون سرانه بودجه‌ای شهرداری سمنان، شکل مناسبی نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه