اخبار داغ

8 ماده غذایی که هرگز نباید آن‌ها را دوبار گرم کنید/ وقتی گرما نیترات را به ماده سمی نیتریت تبدیل می‌کند

8 ماده غذایی که هرگز نباید آن‌ها را دوبار گرم کنید/ وقتی گرما نیترات را به ماده سمی نیتریت تبدیل می‌کند
قارچی که دوبار گرم شده باشد، مضرات زیادی دارد؛ چراکه حرارت، ساختار پروتئینی آن را تغییر می‌دهد و مشکلاتی برای هضم غذا به وجود می‌آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که دوباره گرم کردن بعضی از مواد غذایی مورد علاقه شما، می‌تواند برای سلامتی‌تان خطرناک باشد؛ به ویژه اگر آن‌ها را به شیوه‌های نادرستی نگهداری کرده باشید. ما در ادامه برای مثال به برخی از مواد غذایی اشاره می‌کنیم که در صورت دوباره گرم شدن می‌توانند شما را دچار مسمومیت غذایی یا پیامدهایی وخیم‌تر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وقتی گرما نیترات را به ماده سمی نیتریت تبدیل می‌کند

, وقتی گرما نیترات را به ماده سمی نیتریت تبدیل می‌کند, وقتی گرما نیترات را به ماده سمی نیتریت تبدیل می‌کند,

«کرفس، اسفناج و چغندر» از جمله این مواد غذایی هستند. وقتی این مواد برای بار دوم گرم می‌شوند، گرما می‌تواند سبب شود که نیترات موجود در این سبزیجات به ماده‌ای زهرآگین تبدیل شود؛ مواد زهرآگینی که خواص سرطان‌زایی دارند. آش‌های حاوی چغندر و اسفناج، از جمله بهترین ملین‌ها برای بانوان باردار است اما دوباره گرم کردن این آش‌ها، نیترات موجود در اسفناج و چغندر را به ماده سمی نیتریت تبدیل می‌کند و اثرات مثبت این مواد غذایی دقیقا به ضد خود تبدیل می‌شود! مصرف چغندر همچنین می‌تواند لکه‌های سفید ایجادشده روی پوست را برطرف کند اما ریسک مصرف چغندر دوبار گرم‌شده به این فایده نمی‌ارزد! بنابراین بهتر است که از گرم کردن این مواد غذایی خودداری کنید.

,

مصرف قارچ دوباره گرم‌شده باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود

, مصرف قارچ دوباره گرم‌شده باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود, مصرف قارچ دوباره گرم‌شده باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود,

«قارچ، تخم‌مرغ و سیب‌زمینی» نیز سه ماده غذایی دیگر هستند که گرم کردن مجدد آن‌ها خطرناک است. اگرچه مصرف قارچ به دلیل این که عفونت‌پذیری خون را بالا می‌برد فی‌نفسه توصیه نمی‌شود، اما قارچی که دوبار گرم شده باشد، مضرات بیش‌تری دارد؛ چراکه حرارت، ساختار پروتئینی آن را تغییر می‌دهد و مشکلاتی برای هضم غذا به وجود می‌آورد.

,

بوتولیسم؛ رهاورد گرم کردن دوباره سیب‌زمینی

, بوتولیسم؛ رهاورد گرم کردن دوباره سیب‌زمینی, بوتولیسم؛ رهاورد گرم کردن دوباره سیب‌زمینی,

دانشمندان و متخصصان تغذیه فواید پرشماری را برای تخم‌مرغ برشمرده‌اند اما قرار گرفتن مجدد تخم‌مرغ در معرض حرارت، آن را سمی می‌کند. سیب‌زمینی را نیز حتی‌الامکان نباید سرخ کرد؛ چراکه مصرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. از طرفی اگر سیب‌زمینی‌ها-چه سرخ‌کرده و چه پخته- به جای این که فورا در یخچال خنک شوند، به حال خود رها شوند تا دمای اتاق آن‌ها را خنک کند، حرارت دادن دوباره به آن‌ها قادر است که بوتولیسم را در آن‌ها بوجود آورد؛ یک باکتری نادر مسمومیت‌زا. ارزش غذایی سیب‌زمینی دوباره گرم‌شده به مراتب کاهش می‌یابد و این ماده البته سمی نیز هست.

,

برنج را هم دوباره گرم نکنید!

, برنج را هم دوباره گرم نکنید!, برنج را هم دوباره گرم نکنید!,

«برنج و گوشت مرغ» هم غذاهای دیگری هستند که گرم کردن دوباره آن‌ها به مسمومیت‌زا شدن آن‌ها منجر می‌شود. برنج به ویژه اگر با شیر پخته شود برای درمان بیماری‌های ریوی مفید است اما این ماده غذایی را نباید دوبار گرم کرد. گرم کردن مجدد گوشت مرغ ضمن آن که ساختار پروتئینی این ماده را دگرگون می‌کند، به بروز مشکلات گوارشی برای شما منجر می‌شود.

,

از این پس درباره گرم کردن دوباره این مواد غذایی جانب احتیاط را رعایت کنید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه