اخبار داغ

گزارش؛

داستان ادامه دار آموزش و پرورش ایلام و تولید کنندگان بومی

داستان ادامه دار آموزش و پرورش ایلام و تولید کنندگان بومی
این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنندامادر عمل اتفاقی نمی افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار ،چندی پیش در قالب گزارشی با عنوان" درآمد هنگفت آموزش و پرورش ایلام از یک قرارداد/ قبضه غیربومی ها بر بازار تولید پوشاک مدارس"  به بررسی مشکلات تولید کنندگان لباس مدارس در استان پرداختیم که بازتاب بسیار مناسب و اثرگذاری بسیار خوبی در تغییر رویه دست اندارکاران این نهاد داشت؛ از این رو بر ان شدیم در ادامه موارد دیگری از این مسئله را باز گو نمائیم تا شاید مسئولین آموزش و پرورش چاره اندیشی بهتری در این موضوع نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, درآمد هنگفت آموزش و پرورش ایلام از یک قرارداد/ قبضه غیربومی ها بر بازار تولید پوشاک مدارس,

 

,

«هنرستان دخترانه کوثر»

این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنند و دولت نیز در ظاهر اقدامات خود را بر این مبنا در حوزه اقتصادی و تولید داخلی پیش می برد، اما اینک در عمل چقدر این حمایت و پشتیبانی انجام می شود باید در بطن کار قرار گرفت و دید.

   به هرحال وظیفه قوه مجریه و ارگان های دولتی است که  به نحوی عمل کنند تا معیشت مردم به  در مسیربهبودی قرار گرفته و رفاه نسبی برای همگان حاصل شود.

مشکلات پیش روی تولید کنندگان لباس ایلامی که در گزارش قبل به ان پرداخته شد، بیانگر این نکته بود که این حمایت و توجه به نیرو و تولید کننده بومی و داخلی وجود ندارد، و نحوه عملکرد آموزش و پرورش در این مسئله  بسیار منفعل و منفعت طلبانه است.

هنرستان دخترانه کوثر متعلق به آموزش و پرورش ایلام شامل دانش آموزانی است که به تازگی با دوخت و دوز آشنا شده اند و بعضا ممکن است از مهارت کافی و خوبی نیز برخوردار نباشند اما آموزش و پرورش ایلام طی اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از لباس های فرم مدارس را به این هنرستان سپرده تا ضمن اینکه درآمدی برای این ارگان از طریق دوخت لباس مدارس بدست آورد، شاید این عمل فی النفسه مشکلی نداشته باشد اما از آنجا که این دانش آموزان تازه کار بوده و مهارتی در دوخت لباس ندارند نارضایتی هایی را در این خصوص بوجود آورده است و اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش درآمد حاصله از این دوخت و دوز توسط دانش آموزان هنرستان کوثر را در چه اموری مصرف می کند؟ 

«تولید کنندگان غیر_بومی»

 و نکته دوم اینکه اموزش و پرورش همچنان با یکسری از تولید کنندگان بومی رفتار جبری و قهری در پیش گرفته و با تعداد محدودی از تولید کنندگان غیربومی رفتاری رحمانی و دوستانه به راستی این تفاوت چه دلیلی می تواند داشته باشد آیا نه این است که تولید کننده بومی باید بهای بیشتری بپردازد.   

تعدادی از تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: با وجود اینکه تولید کنندگان مدارسی را طبق قانون و اعلام آموزش و پرورش به جهت دوخت لباسهایشان برای خود رزرو کرده اند اما پس از چند روز مشاهده شده که آن مدارس رزرو شده به نفراتی دیگر و یا غیربومی ها رسیده است! حال این سوال پیش می آید که چه کسی، کسانی و یا ارگانی آنان را به اینکار وا داشته است ?!

«بر پایی نمایشگاه»

اگر بهانه آموزش و پرورش کیفیت دوخت لباس ها است ، چرا به صورت فراخوان نمایشگاه لباس مدارس برگزار نمیکند تا با این وجود مدارس تولیدی های خود را بر اساس معیار های خود انتخاب کنند?
 

«اخذ پول از تولید کنندگان با عنوان حسن انجام کار (!)»

در سال های گذشته نیز اموزش و پرورش در اقدمی عجیب به تولید کنندگان اعلام کرده است که باید هزینه های کلانی را به بهانه حسن انجام کار و کمک به مستضعفین پرداخت کنند ولی هزینه ها در نهایت به تولید کنندگان باز پس داده می شود !

در اینجا دو سوال پیش می آید:
اگر بنا بر باز پس دادن است، پس گرفتن این هزینه های کلان قبل از شروع به دوخت و دوز لباس مدارس چه معنایی دارد ?

و از طرفی سالهای گذشته نیز چنین حربه ای به کار گرفته شد و هزینه ای به تولید کنندگان باز پس داده نشد. پس آن هزینه ها کجا رفت ?
چرا حق_الناس باز پس داده نشد ?

طبق اعلام برخی منابع خبری امسال نیز آموزش و پرورش استان ایلام بنا دارد برخلاف رضایت تولید کنندگان هزینه هایی را با همین عنوان(حسن انجام کار) از تولید کنندگان اخذ کند.

«لزوم اعلام لیست و تعداد لباس های دریافتی تولید کنندگان»

آموزش پرورش با شفاف سازی لیست تولید کنندگان را همراه با میزان لباسهای دریافتی و ظرفیت دانش آموزان استان ایلام ارائه دهد تا تعداد لباس های دریافتی هر تولیدی بومی و غیر بومی مشخص شود ?

 

انتهای پیام/الف

 
,

«هنرستان دخترانه کوثر»

این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنند و دولت نیز در ظاهر اقدامات خود را بر این مبنا در حوزه اقتصادی و تولید داخلی پیش می برد، اما اینک در عمل چقدر این حمایت و پشتیبانی انجام می شود باید در بطن کار قرار گرفت و دید.

   به هرحال وظیفه قوه مجریه و ارگان های دولتی است که  به نحوی عمل کنند تا معیشت مردم به  در مسیربهبودی قرار گرفته و رفاه نسبی برای همگان حاصل شود.

مشکلات پیش روی تولید کنندگان لباس ایلامی که در گزارش قبل به ان پرداخته شد، بیانگر این نکته بود که این حمایت و توجه به نیرو و تولید کننده بومی و داخلی وجود ندارد، و نحوه عملکرد آموزش و پرورش در این مسئله  بسیار منفعل و منفعت طلبانه است.

هنرستان دخترانه کوثر متعلق به آموزش و پرورش ایلام شامل دانش آموزانی است که به تازگی با دوخت و دوز آشنا شده اند و بعضا ممکن است از مهارت کافی و خوبی نیز برخوردار نباشند اما آموزش و پرورش ایلام طی اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از لباس های فرم مدارس را به این هنرستان سپرده تا ضمن اینکه درآمدی برای این ارگان از طریق دوخت لباس مدارس بدست آورد، شاید این عمل فی النفسه مشکلی نداشته باشد اما از آنجا که این دانش آموزان تازه کار بوده و مهارتی در دوخت لباس ندارند نارضایتی هایی را در این خصوص بوجود آورده است و اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش درآمد حاصله از این دوخت و دوز توسط دانش آموزان هنرستان کوثر را در چه اموری مصرف می کند؟ 

«تولید کنندگان غیر_بومی»

 و نکته دوم اینکه اموزش و پرورش همچنان با یکسری از تولید کنندگان بومی رفتار جبری و قهری در پیش گرفته و با تعداد محدودی از تولید کنندگان غیربومی رفتاری رحمانی و دوستانه به راستی این تفاوت چه دلیلی می تواند داشته باشد آیا نه این است که تولید کننده بومی باید بهای بیشتری بپردازد.   

تعدادی از تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: با وجود اینکه تولید کنندگان مدارسی را طبق قانون و اعلام آموزش و پرورش به جهت دوخت لباسهایشان برای خود رزرو کرده اند اما پس از چند روز مشاهده شده که آن مدارس رزرو شده به نفراتی دیگر و یا غیربومی ها رسیده است! حال این سوال پیش می آید که چه کسی، کسانی و یا ارگانی آنان را به اینکار وا داشته است ?!

«بر پایی نمایشگاه»

اگر بهانه آموزش و پرورش کیفیت دوخت لباس ها است ، چرا به صورت فراخوان نمایشگاه لباس مدارس برگزار نمیکند تا با این وجود مدارس تولیدی های خود را بر اساس معیار های خود انتخاب کنند?
 

«اخذ پول از تولید کنندگان با عنوان حسن انجام کار (!)»

در سال های گذشته نیز اموزش و پرورش در اقدمی عجیب به تولید کنندگان اعلام کرده است که باید هزینه های کلانی را به بهانه حسن انجام کار و کمک به مستضعفین پرداخت کنند ولی هزینه ها در نهایت به تولید کنندگان باز پس داده می شود !

در اینجا دو سوال پیش می آید:
اگر بنا بر باز پس دادن است، پس گرفتن این هزینه های کلان قبل از شروع به دوخت و دوز لباس مدارس چه معنایی دارد ?

و از طرفی سالهای گذشته نیز چنین حربه ای به کار گرفته شد و هزینه ای به تولید کنندگان باز پس داده نشد. پس آن هزینه ها کجا رفت ?
چرا حق_الناس باز پس داده نشد ?

طبق اعلام برخی منابع خبری امسال نیز آموزش و پرورش استان ایلام بنا دارد برخلاف رضایت تولید کنندگان هزینه هایی را با همین عنوان(حسن انجام کار) از تولید کنندگان اخذ کند.

«لزوم اعلام لیست و تعداد لباس های دریافتی تولید کنندگان»

آموزش پرورش با شفاف سازی لیست تولید کنندگان را همراه با میزان لباسهای دریافتی و ظرفیت دانش آموزان استان ایلام ارائه دهد تا تعداد لباس های دریافتی هر تولیدی بومی و غیر بومی مشخص شود ?

 

انتهای پیام/الف

 
,

«هنرستان دخترانه کوثر»

این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنند و دولت نیز در ظاهر اقدامات خود را بر این مبنا در حوزه اقتصادی و تولید داخلی پیش می برد، اما اینک در عمل چقدر این حمایت و پشتیبانی انجام می شود باید در بطن کار قرار گرفت و دید.

   به هرحال وظیفه قوه مجریه و ارگان های دولتی است که  به نحوی عمل کنند تا معیشت مردم به  در مسیربهبودی قرار گرفته و رفاه نسبی برای همگان حاصل شود.

مشکلات پیش روی تولید کنندگان لباس ایلامی که در گزارش قبل به ان پرداخته شد، بیانگر این نکته بود که این حمایت و توجه به نیرو و تولید کننده بومی و داخلی وجود ندارد، و نحوه عملکرد آموزش و پرورش در این مسئله  بسیار منفعل و منفعت طلبانه است.

هنرستان دخترانه کوثر متعلق به آموزش و پرورش ایلام شامل دانش آموزانی است که به تازگی با دوخت و دوز آشنا شده اند و بعضا ممکن است از مهارت کافی و خوبی نیز برخوردار نباشند اما آموزش و پرورش ایلام طی اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از لباس های فرم مدارس را به این هنرستان سپرده تا ضمن اینکه درآمدی برای این ارگان از طریق دوخت لباس مدارس بدست آورد، شاید این عمل فی النفسه مشکلی نداشته باشد اما از آنجا که این دانش آموزان تازه کار بوده و مهارتی در دوخت لباس ندارند نارضایتی هایی را در این خصوص بوجود آورده است و اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش درآمد حاصله از این دوخت و دوز توسط دانش آموزان هنرستان کوثر را در چه اموری مصرف می کند؟ 

«تولید کنندگان غیر_بومی»

 و نکته دوم اینکه اموزش و پرورش همچنان با یکسری از تولید کنندگان بومی رفتار جبری و قهری در پیش گرفته و با تعداد محدودی از تولید کنندگان غیربومی رفتاری رحمانی و دوستانه به راستی این تفاوت چه دلیلی می تواند داشته باشد آیا نه این است که تولید کننده بومی باید بهای بیشتری بپردازد.   

تعدادی از تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: با وجود اینکه تولید کنندگان مدارسی را طبق قانون و اعلام آموزش و پرورش به جهت دوخت لباسهایشان برای خود رزرو کرده اند اما پس از چند روز مشاهده شده که آن مدارس رزرو شده به نفراتی دیگر و یا غیربومی ها رسیده است! حال این سوال پیش می آید که چه کسی، کسانی و یا ارگانی آنان را به اینکار وا داشته است ?!

«بر پایی نمایشگاه»

اگر بهانه آموزش و پرورش کیفیت دوخت لباس ها است ، چرا به صورت فراخوان نمایشگاه لباس مدارس برگزار نمیکند تا با این وجود مدارس تولیدی های خود را بر اساس معیار های خود انتخاب کنند?
 

«اخذ پول از تولید کنندگان با عنوان حسن انجام کار (!)»

در سال های گذشته نیز اموزش و پرورش در اقدمی عجیب به تولید کنندگان اعلام کرده است که باید هزینه های کلانی را به بهانه حسن انجام کار و کمک به مستضعفین پرداخت کنند ولی هزینه ها در نهایت به تولید کنندگان باز پس داده می شود !

در اینجا دو سوال پیش می آید:
اگر بنا بر باز پس دادن است، پس گرفتن این هزینه های کلان قبل از شروع به دوخت و دوز لباس مدارس چه معنایی دارد ?

و از طرفی سالهای گذشته نیز چنین حربه ای به کار گرفته شد و هزینه ای به تولید کنندگان باز پس داده نشد. پس آن هزینه ها کجا رفت ?
چرا حق_الناس باز پس داده نشد ?

طبق اعلام برخی منابع خبری امسال نیز آموزش و پرورش استان ایلام بنا دارد برخلاف رضایت تولید کنندگان هزینه هایی را با همین عنوان(حسن انجام کار) از تولید کنندگان اخذ کند.

«لزوم اعلام لیست و تعداد لباس های دریافتی تولید کنندگان»

آموزش پرورش با شفاف سازی لیست تولید کنندگان را همراه با میزان لباسهای دریافتی و ظرفیت دانش آموزان استان ایلام ارائه دهد تا تعداد لباس های دریافتی هر تولیدی بومی و غیر بومی مشخص شود ?

 

انتهای پیام/الف

 
,

«هنرستان دخترانه کوثر»

این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنند و دولت نیز در ظاهر اقدامات خود را بر این مبنا در حوزه اقتصادی و تولید داخلی پیش می برد، اما اینک در عمل چقدر این حمایت و پشتیبانی انجام می شود باید در بطن کار قرار گرفت و دید.

   به هرحال وظیفه قوه مجریه و ارگان های دولتی است که  به نحوی عمل کنند تا معیشت مردم به  در مسیربهبودی قرار گرفته و رفاه نسبی برای همگان حاصل شود.

مشکلات پیش روی تولید کنندگان لباس ایلامی که در گزارش قبل به ان پرداخته شد، بیانگر این نکته بود که این حمایت و توجه به نیرو و تولید کننده بومی و داخلی وجود ندارد، و نحوه عملکرد آموزش و پرورش در این مسئله  بسیار منفعل و منفعت طلبانه است.

هنرستان دخترانه کوثر متعلق به آموزش و پرورش ایلام شامل دانش آموزانی است که به تازگی با دوخت و دوز آشنا شده اند و بعضا ممکن است از مهارت کافی و خوبی نیز برخوردار نباشند اما آموزش و پرورش ایلام طی اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از لباس های فرم مدارس را به این هنرستان سپرده تا ضمن اینکه درآمدی برای این ارگان از طریق دوخت لباس مدارس بدست آورد، شاید این عمل فی النفسه مشکلی نداشته باشد اما از آنجا که این دانش آموزان تازه کار بوده و مهارتی در دوخت لباس ندارند نارضایتی هایی را در این خصوص بوجود آورده است و اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش درآمد حاصله از این دوخت و دوز توسط دانش آموزان هنرستان کوثر را در چه اموری مصرف می کند؟ 

«تولید کنندگان غیر_بومی»

 و نکته دوم اینکه اموزش و پرورش همچنان با یکسری از تولید کنندگان بومی رفتار جبری و قهری در پیش گرفته و با تعداد محدودی از تولید کنندگان غیربومی رفتاری رحمانی و دوستانه به راستی این تفاوت چه دلیلی می تواند داشته باشد آیا نه این است که تولید کننده بومی باید بهای بیشتری بپردازد.   

تعدادی از تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: با وجود اینکه تولید کنندگان مدارسی را طبق قانون و اعلام آموزش و پرورش به جهت دوخت لباسهایشان برای خود رزرو کرده اند اما پس از چند روز مشاهده شده که آن مدارس رزرو شده به نفراتی دیگر و یا غیربومی ها رسیده است! حال این سوال پیش می آید که چه کسی، کسانی و یا ارگانی آنان را به اینکار وا داشته است ?!

«بر پایی نمایشگاه»

اگر بهانه آموزش و پرورش کیفیت دوخت لباس ها است ، چرا به صورت فراخوان نمایشگاه لباس مدارس برگزار نمیکند تا با این وجود مدارس تولیدی های خود را بر اساس معیار های خود انتخاب کنند?
 

«اخذ پول از تولید کنندگان با عنوان حسن انجام کار (!)»

در سال های گذشته نیز اموزش و پرورش در اقدمی عجیب به تولید کنندگان اعلام کرده است که باید هزینه های کلانی را به بهانه حسن انجام کار و کمک به مستضعفین پرداخت کنند ولی هزینه ها در نهایت به تولید کنندگان باز پس داده می شود !

در اینجا دو سوال پیش می آید:
اگر بنا بر باز پس دادن است، پس گرفتن این هزینه های کلان قبل از شروع به دوخت و دوز لباس مدارس چه معنایی دارد ?

و از طرفی سالهای گذشته نیز چنین حربه ای به کار گرفته شد و هزینه ای به تولید کنندگان باز پس داده نشد. پس آن هزینه ها کجا رفت ?
چرا حق_الناس باز پس داده نشد ?

طبق اعلام برخی منابع خبری امسال نیز آموزش و پرورش استان ایلام بنا دارد برخلاف رضایت تولید کنندگان هزینه هایی را با همین عنوان(حسن انجام کار) از تولید کنندگان اخذ کند.

«لزوم اعلام لیست و تعداد لباس های دریافتی تولید کنندگان»

آموزش پرورش با شفاف سازی لیست تولید کنندگان را همراه با میزان لباسهای دریافتی و ظرفیت دانش آموزان استان ایلام ارائه دهد تا تعداد لباس های دریافتی هر تولیدی بومی و غیر بومی مشخص شود ?

 

انتهای پیام/الف

 
,

«هنرستان دخترانه کوثر»

این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنند و دولت نیز در ظاهر اقدامات خود را بر این مبنا در حوزه اقتصادی و تولید داخلی پیش می برد، اما اینک در عمل چقدر این حمایت و پشتیبانی انجام می شود باید در بطن کار قرار گرفت و دید.

   به هرحال وظیفه قوه مجریه و ارگان های دولتی است که  به نحوی عمل کنند تا معیشت مردم به  در مسیربهبودی قرار گرفته و رفاه نسبی برای همگان حاصل شود.

مشکلات پیش روی تولید کنندگان لباس ایلامی که در گزارش قبل به ان پرداخته شد، بیانگر این نکته بود که این حمایت و توجه به نیرو و تولید کننده بومی و داخلی وجود ندارد، و نحوه عملکرد آموزش و پرورش در این مسئله  بسیار منفعل و منفعت طلبانه است.

هنرستان دخترانه کوثر متعلق به آموزش و پرورش ایلام شامل دانش آموزانی است که به تازگی با دوخت و دوز آشنا شده اند و بعضا ممکن است از مهارت کافی و خوبی نیز برخوردار نباشند اما آموزش و پرورش ایلام طی اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از لباس های فرم مدارس را به این هنرستان سپرده تا ضمن اینکه درآمدی برای این ارگان از طریق دوخت لباس مدارس بدست آورد، شاید این عمل فی النفسه مشکلی نداشته باشد اما از آنجا که این دانش آموزان تازه کار بوده و مهارتی در دوخت لباس ندارند نارضایتی هایی را در این خصوص بوجود آورده است و اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش درآمد حاصله از این دوخت و دوز توسط دانش آموزان هنرستان کوثر را در چه اموری مصرف می کند؟ 

«تولید کنندگان غیر_بومی»

 و نکته دوم اینکه اموزش و پرورش همچنان با یکسری از تولید کنندگان بومی رفتار جبری و قهری در پیش گرفته و با تعداد محدودی از تولید کنندگان غیربومی رفتاری رحمانی و دوستانه به راستی این تفاوت چه دلیلی می تواند داشته باشد آیا نه این است که تولید کننده بومی باید بهای بیشتری بپردازد.   

تعدادی از تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: با وجود اینکه تولید کنندگان مدارسی را طبق قانون و اعلام آموزش و پرورش به جهت دوخت لباسهایشان برای خود رزرو کرده اند اما پس از چند روز مشاهده شده که آن مدارس رزرو شده به نفراتی دیگر و یا غیربومی ها رسیده است! حال این سوال پیش می آید که چه کسی، کسانی و یا ارگانی آنان را به اینکار وا داشته است ?!

«بر پایی نمایشگاه»

اگر بهانه آموزش و پرورش کیفیت دوخت لباس ها است ، چرا به صورت فراخوان نمایشگاه لباس مدارس برگزار نمیکند تا با این وجود مدارس تولیدی های خود را بر اساس معیار های خود انتخاب کنند?
 

«اخذ پول از تولید کنندگان با عنوان حسن انجام کار (!)»

در سال های گذشته نیز اموزش و پرورش در اقدمی عجیب به تولید کنندگان اعلام کرده است که باید هزینه های کلانی را به بهانه حسن انجام کار و کمک به مستضعفین پرداخت کنند ولی هزینه ها در نهایت به تولید کنندگان باز پس داده می شود !

در اینجا دو سوال پیش می آید:
اگر بنا بر باز پس دادن است، پس گرفتن این هزینه های کلان قبل از شروع به دوخت و دوز لباس مدارس چه معنایی دارد ?

و از طرفی سالهای گذشته نیز چنین حربه ای به کار گرفته شد و هزینه ای به تولید کنندگان باز پس داده نشد. پس آن هزینه ها کجا رفت ?
چرا حق_الناس باز پس داده نشد ?

طبق اعلام برخی منابع خبری امسال نیز آموزش و پرورش استان ایلام بنا دارد برخلاف رضایت تولید کنندگان هزینه هایی را با همین عنوان(حسن انجام کار) از تولید کنندگان اخذ کند.

«لزوم اعلام لیست و تعداد لباس های دریافتی تولید کنندگان»

آموزش پرورش با شفاف سازی لیست تولید کنندگان را همراه با میزان لباسهای دریافتی و ظرفیت دانش آموزان استان ایلام ارائه دهد تا تعداد لباس های دریافتی هر تولیدی بومی و غیر بومی مشخص شود ?

 

انتهای پیام/الف

 
,

«هنرستان دخترانه کوثر»

این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنند و دولت نیز در ظاهر اقدامات خود را بر این مبنا در حوزه اقتصادی و تولید داخلی پیش می برد، اما اینک در عمل چقدر این حمایت و پشتیبانی انجام می شود باید در بطن کار قرار گرفت و دید.

   به هرحال وظیفه قوه مجریه و ارگان های دولتی است که  به نحوی عمل کنند تا معیشت مردم به  در مسیربهبودی قرار گرفته و رفاه نسبی برای همگان حاصل شود.

مشکلات پیش روی تولید کنندگان لباس ایلامی که در گزارش قبل به ان پرداخته شد، بیانگر این نکته بود که این حمایت و توجه به نیرو و تولید کننده بومی و داخلی وجود ندارد، و نحوه عملکرد آموزش و پرورش در این مسئله  بسیار منفعل و منفعت طلبانه است.

هنرستان دخترانه کوثر متعلق به آموزش و پرورش ایلام شامل دانش آموزانی است که به تازگی با دوخت و دوز آشنا شده اند و بعضا ممکن است از مهارت کافی و خوبی نیز برخوردار نباشند اما آموزش و پرورش ایلام طی اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از لباس های فرم مدارس را به این هنرستان سپرده تا ضمن اینکه درآمدی برای این ارگان از طریق دوخت لباس مدارس بدست آورد، شاید این عمل فی النفسه مشکلی نداشته باشد اما از آنجا که این دانش آموزان تازه کار بوده و مهارتی در دوخت لباس ندارند نارضایتی هایی را در این خصوص بوجود آورده است و اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش درآمد حاصله از این دوخت و دوز توسط دانش آموزان هنرستان کوثر را در چه اموری مصرف می کند؟ 

«تولید کنندگان غیر_بومی»

 و نکته دوم اینکه اموزش و پرورش همچنان با یکسری از تولید کنندگان بومی رفتار جبری و قهری در پیش گرفته و با تعداد محدودی از تولید کنندگان غیربومی رفتاری رحمانی و دوستانه به راستی این تفاوت چه دلیلی می تواند داشته باشد آیا نه این است که تولید کننده بومی باید بهای بیشتری بپردازد.   

تعدادی از تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: با وجود اینکه تولید کنندگان مدارسی را طبق قانون و اعلام آموزش و پرورش به جهت دوخت لباسهایشان برای خود رزرو کرده اند اما پس از چند روز مشاهده شده که آن مدارس رزرو شده به نفراتی دیگر و یا غیربومی ها رسیده است! حال این سوال پیش می آید که چه کسی، کسانی و یا ارگانی آنان را به اینکار وا داشته است ?!

«بر پایی نمایشگاه»

اگر بهانه آموزش و پرورش کیفیت دوخت لباس ها است ، چرا به صورت فراخوان نمایشگاه لباس مدارس برگزار نمیکند تا با این وجود مدارس تولیدی های خود را بر اساس معیار های خود انتخاب کنند?
 

«اخذ پول از تولید کنندگان با عنوان حسن انجام کار (!)»

در سال های گذشته نیز اموزش و پرورش در اقدمی عجیب به تولید کنندگان اعلام کرده است که باید هزینه های کلانی را به بهانه حسن انجام کار و کمک به مستضعفین پرداخت کنند ولی هزینه ها در نهایت به تولید کنندگان باز پس داده می شود !

در اینجا دو سوال پیش می آید:
اگر بنا بر باز پس دادن است، پس گرفتن این هزینه های کلان قبل از شروع به دوخت و دوز لباس مدارس چه معنایی دارد ?

و از طرفی سالهای گذشته نیز چنین حربه ای به کار گرفته شد و هزینه ای به تولید کنندگان باز پس داده نشد. پس آن هزینه ها کجا رفت ?
چرا حق_الناس باز پس داده نشد ?

طبق اعلام برخی منابع خبری امسال نیز آموزش و پرورش استان ایلام بنا دارد برخلاف رضایت تولید کنندگان هزینه هایی را با همین عنوان(حسن انجام کار) از تولید کنندگان اخذ کند.

«لزوم اعلام لیست و تعداد لباس های دریافتی تولید کنندگان»

آموزش پرورش با شفاف سازی لیست تولید کنندگان را همراه با میزان لباسهای دریافتی و ظرفیت دانش آموزان استان ایلام ارائه دهد تا تعداد لباس های دریافتی هر تولیدی بومی و غیر بومی مشخص شود ?

 

انتهای پیام/الف

 
,

«هنرستان دخترانه کوثر»

این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنند و دولت نیز در ظاهر اقدامات خود را بر این مبنا در حوزه اقتصادی و تولید داخلی پیش می برد، اما اینک در عمل چقدر این حمایت و پشتیبانی انجام می شود باید در بطن کار قرار گرفت و دید.

   به هرحال وظیفه قوه مجریه و ارگان های دولتی است که  به نحوی عمل کنند تا معیشت مردم به  در مسیربهبودی قرار گرفته و رفاه نسبی برای همگان حاصل شود.

مشکلات پیش روی تولید کنندگان لباس ایلامی که در گزارش قبل به ان پرداخته شد، بیانگر این نکته بود که این حمایت و توجه به نیرو و تولید کننده بومی و داخلی وجود ندارد، و نحوه عملکرد آموزش و پرورش در این مسئله  بسیار منفعل و منفعت طلبانه است.

هنرستان دخترانه کوثر متعلق به آموزش و پرورش ایلام شامل دانش آموزانی است که به تازگی با دوخت و دوز آشنا شده اند و بعضا ممکن است از مهارت کافی و خوبی نیز برخوردار نباشند اما آموزش و پرورش ایلام طی اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از لباس های فرم مدارس را به این هنرستان سپرده تا ضمن اینکه درآمدی برای این ارگان از طریق دوخت لباس مدارس بدست آورد، شاید این عمل فی النفسه مشکلی نداشته باشد اما از آنجا که این دانش آموزان تازه کار بوده و مهارتی در دوخت لباس ندارند نارضایتی هایی را در این خصوص بوجود آورده است و اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش درآمد حاصله از این دوخت و دوز توسط دانش آموزان هنرستان کوثر را در چه اموری مصرف می کند؟ 

«تولید کنندگان غیر_بومی»

 و نکته دوم اینکه اموزش و پرورش همچنان با یکسری از تولید کنندگان بومی رفتار جبری و قهری در پیش گرفته و با تعداد محدودی از تولید کنندگان غیربومی رفتاری رحمانی و دوستانه به راستی این تفاوت چه دلیلی می تواند داشته باشد آیا نه این است که تولید کننده بومی باید بهای بیشتری بپردازد.   

تعدادی از تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: با وجود اینکه تولید کنندگان مدارسی را طبق قانون و اعلام آموزش و پرورش به جهت دوخت لباسهایشان برای خود رزرو کرده اند اما پس از چند روز مشاهده شده که آن مدارس رزرو شده به نفراتی دیگر و یا غیربومی ها رسیده است! حال این سوال پیش می آید که چه کسی، کسانی و یا ارگانی آنان را به اینکار وا داشته است ?!

«بر پایی نمایشگاه»

اگر بهانه آموزش و پرورش کیفیت دوخت لباس ها است ، چرا به صورت فراخوان نمایشگاه لباس مدارس برگزار نمیکند تا با این وجود مدارس تولیدی های خود را بر اساس معیار های خود انتخاب کنند?
 

«اخذ پول از تولید کنندگان با عنوان حسن انجام کار (!)»

در سال های گذشته نیز اموزش و پرورش در اقدمی عجیب به تولید کنندگان اعلام کرده است که باید هزینه های کلانی را به بهانه حسن انجام کار و کمک به مستضعفین پرداخت کنند ولی هزینه ها در نهایت به تولید کنندگان باز پس داده می شود !

در اینجا دو سوال پیش می آید:
اگر بنا بر باز پس دادن است، پس گرفتن این هزینه های کلان قبل از شروع به دوخت و دوز لباس مدارس چه معنایی دارد ?

و از طرفی سالهای گذشته نیز چنین حربه ای به کار گرفته شد و هزینه ای به تولید کنندگان باز پس داده نشد. پس آن هزینه ها کجا رفت ?
چرا حق_الناس باز پس داده نشد ?

طبق اعلام برخی منابع خبری امسال نیز آموزش و پرورش استان ایلام بنا دارد برخلاف رضایت تولید کنندگان هزینه هایی را با همین عنوان(حسن انجام کار) از تولید کنندگان اخذ کند.

«لزوم اعلام لیست و تعداد لباس های دریافتی تولید کنندگان»

آموزش پرورش با شفاف سازی لیست تولید کنندگان را همراه با میزان لباسهای دریافتی و ظرفیت دانش آموزان استان ایلام ارائه دهد تا تعداد لباس های دریافتی هر تولیدی بومی و غیر بومی مشخص شود ?

 

انتهای پیام/الف

 
,

«هنرستان دخترانه کوثر»

,

این روزها حرف از تقویت و حمایت از تولید داخلی شعار دهن پر کنی است که همه هر کجا که لازم است به آن استناد می کنند و دولت نیز در ظاهر اقدامات خود را بر این مبنا در حوزه اقتصادی و تولید داخلی پیش می برد، اما اینک در عمل چقدر این حمایت و پشتیبانی انجام می شود باید در بطن کار قرار گرفت و دید.

,

   به هرحال وظیفه قوه مجریه و ارگان های دولتی است که  به نحوی عمل کنند تا معیشت مردم به  در مسیربهبودی قرار گرفته و رفاه نسبی برای همگان حاصل شود.

,

مشکلات پیش روی تولید کنندگان لباس ایلامی که در گزارش قبل به ان پرداخته شد، بیانگر این نکته بود که این حمایت و توجه به نیرو و تولید کننده بومی و داخلی وجود ندارد، و نحوه عملکرد آموزش و پرورش در این مسئله  بسیار منفعل و منفعت طلبانه است.

,

هنرستان دخترانه کوثر متعلق به آموزش و پرورش ایلام شامل دانش آموزانی است که به تازگی با دوخت و دوز آشنا شده اند و بعضا ممکن است از مهارت کافی و خوبی نیز برخوردار نباشند اما آموزش و پرورش ایلام طی اقدامی جالب تعداد قابل توجهی از لباس های فرم مدارس را به این هنرستان سپرده تا ضمن اینکه درآمدی برای این ارگان از طریق دوخت لباس مدارس بدست آورد، شاید این عمل فی النفسه مشکلی نداشته باشد اما از آنجا که این دانش آموزان تازه کار بوده و مهارتی در دوخت لباس ندارند نارضایتی هایی را در این خصوص بوجود آورده است و اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش درآمد حاصله از این دوخت و دوز توسط دانش آموزان هنرستان کوثر را در چه اموری مصرف می کند؟ 

,

«تولید کنندگان غیر_بومی»

,

 و نکته دوم اینکه اموزش و پرورش همچنان با یکسری از تولید کنندگان بومی رفتار جبری و قهری در پیش گرفته و با تعداد محدودی از تولید کنندگان غیربومی رفتاری رحمانی و دوستانه به راستی این تفاوت چه دلیلی می تواند داشته باشد آیا نه این است که تولید کننده بومی باید بهای بیشتری بپردازد.   

,

تعدادی از تولید کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: با وجود اینکه تولید کنندگان مدارسی را طبق قانون و اعلام آموزش و پرورش به جهت دوخت لباسهایشان برای خود رزرو کرده اند اما پس از چند روز مشاهده شده که آن مدارس رزرو شده به نفراتی دیگر و یا غیربومی ها رسیده است! حال این سوال پیش می آید که چه کسی، کسانی و یا ارگانی آنان را به اینکار وا داشته است ?!

,

«بر پایی نمایشگاه»

,

اگر بهانه آموزش و پرورش کیفیت دوخت لباس ها است ، چرا به صورت فراخوان نمایشگاه لباس مدارس برگزار نمیکند تا با این وجود مدارس تولیدی های خود را بر اساس معیار های خود انتخاب کنند?
 

,
,

«اخذ پول از تولید کنندگان با عنوان حسن انجام کار (!)»

,

در سال های گذشته نیز اموزش و پرورش در اقدمی عجیب به تولید کنندگان اعلام کرده است که باید هزینه های کلانی را به بهانه حسن انجام کار و کمک به مستضعفین پرداخت کنند ولی هزینه ها در نهایت به تولید کنندگان باز پس داده می شود !

,

در اینجا دو سوال پیش می آید:
اگر بنا بر باز پس دادن است، پس گرفتن این هزینه های کلان قبل از شروع به دوخت و دوز لباس مدارس چه معنایی دارد ?

,
,

و از طرفی سالهای گذشته نیز چنین حربه ای به کار گرفته شد و هزینه ای به تولید کنندگان باز پس داده نشد. پس آن هزینه ها کجا رفت ?
چرا حق_الناس باز پس داده نشد ?

,
,

طبق اعلام برخی منابع خبری امسال نیز آموزش و پرورش استان ایلام بنا دارد برخلاف رضایت تولید کنندگان هزینه هایی را با همین عنوان(حسن انجام کار) از تولید کنندگان اخذ کند.

,

«لزوم اعلام لیست و تعداد لباس های دریافتی تولید کنندگان»

,

آموزش پرورش با شفاف سازی لیست تولید کنندگان را همراه با میزان لباسهای دریافتی و ظرفیت دانش آموزان استان ایلام ارائه دهد تا تعداد لباس های دریافتی هر تولیدی بومی و غیر بومی مشخص شود ?

,

 

,

انتهای پیام/الف

,
 
,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه