اخبار داغ

معاون بهره ‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه:

تنش آبی در برخی شهرستان‌های کرمانشاه/ خبری از جیره‌بندی آب نیست

تنش آبی در برخی شهرستان‌های کرمانشاه/ خبری از جیره‌بندی آب نیست
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به وجود تنش آبی در برخی شهرستان‌ها گفت: در حال حاضر و باوجود مشکلات موجود خبری از جیره‌بندی آب نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  رضا داوودی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی آب در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اظهار داشت: به دنبال افزایش دمای هوا طی روزهای گذشته، شاهد افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی آب در سطح استان بوده ایم که در این میان بیشترین مصرف مربوط به مناطق سرپل ذهاب، قصرشیرین و سومار بوده است که بیش از ۵۰ درصد رشد مصرف داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی با انتقاد از نبود مدیریت مصرف آب در مناطق زلزله زده، افزود: متاسفانه در این مناطق از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند ساخت و ساز استفاده می شود.

معاون بهره ‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش دمای هوا نیز بر افزایش مصرف آب موثر بوده، گفت: با افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ سراب گرم سرپل ذهاب بخشی از مشکلات تامین آب حل شده، البته امکان افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آب بیش از این ظرفیت هم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تنش آبی در سطح استان مربوط به شهرستان های کرمانشاه، سنقر و کلیایی، کنگاور، اسلام آبادغرب، شاهو، جوانرود، صحنه، سرپل ذهاب، قصرشیرین و سومار است، تصریح کرد: به دنبال افزایش مصرف، فشار آب برخی از مشتریکن افت کرده و در برخی مناطق نیز قطعی آب داشته ایم.

داوودی با بیان اینکه قطعی های برق نیز موجب بروز مشکلاتی در آبرسانی می شود، بیان کرد: در حال حاضر و با وجود مشکلات موجود خبری از جیره بندی آب نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهر کرمانشاه حدود ۶۰۰ لیتر در ثانیه‌ ای آب کمبود وجود دارد، تصریح کرد:  ۸۰ هزار مترمکعب نیز کمبود مخازن و عدم اجرای خطوط بین آن وجود دارد که البته خط اضطراری آب سد گاوشان به میزان ۶۰۰ لیتر در ثانیه برای شهر کرمانشاه در مدار است.

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه