اخبار داغ

در حاشیه سفر یک روزه به ترشیز صورت گرفت؛

بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از موسسه فرزندان شکوفه‌های صالح در خلیل‌آباد

بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از موسسه فرزندان شکوفه‌های صالح در خلیل‌آباد
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه سفر خود به منطقه ترشیز از خانه فرزندان شکوفه‌های صالح در شهرستان خلیل‌آباد بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حسین اسماعیلی ثانی صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: رئیس بهزیستی کشور که به‌منظور ارزیابی و بررسی مشکلات و عملکرد دستگاه‌های زیرمجموعه خود به منطقه سفر کرده بود در موسسه شکوفه‌های صالح در شهرستان خلیل‌آباد حضور پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی طی سفر یک روزه در منطقه ترشیز حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: در این سفر ابتدا در جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی سه شهرستان، فرمانداران و روسای بهزیستی شهرستان های ترشیز گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی و مقایسه آن با استان ارائه کردند.

,

رئیس بهزیستی خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: در این جلسات قول های مساعدی در راستای کمک به جامعه هدف بهزیستی در قالب مصوبات سفر عنوان شد و ضمن بازدید از خانه فرزندان شکوفه های صالح، هدایی نقدی به فرزندان موسسه اهدا و قول مساعدت جهت خرید یک دستگاه مینی بوس داده شد.

,

وی به مصوبات سفر معاون وزیر اشاره کرد و گفت: اجرای یک وعده غذای گرم در سال جاری در کلیه مهدهای شهری و روستایی، کمک موردی به مبلغ 600 میلیون ریال جهت جامعه هدف بهزیستی، کمک به مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی و ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی در شهر خلیل آباد نیز از جمله مصوبات این سفر بود.

,

 

,

, , ,

ضرورت راه اندازی اورژانس یا پایگاه اجتماعی در خلیل آباد

, ضرورت راه اندازی اورژانس یا پایگاه اجتماعی در خلیل آباد ,

مجتبی شاکری در حاشیه بازدید رئیس بهزیستی کشور از موسسه شکوفه های صالح خلیل آباد اظهار داشت: 6.5 درصد نرخ بیکاری، 2.4 درصد نرخ بی سوادی و 6.2 درصد نرخ ازدواج شهرستان خلیل آباد است.

,

وی با بیان اینکه 2.5 درصد از جمعیت شهرستان بالغ بر 1300 نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، اذعان کرد: 150 نفر از زنان شهرستان، سرپرست خانوار هستند.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه آسیب های اجتماعی و موضوعات مرتبط با بهزیستی در سطح شهرستان صورت گرفته است، عنوان کرد: به منظور کاهش طلاق توسط بهزیستی و دادگستری شهرستان مراکز مشاوره از شهریور سال گذشته راه اندازی شدند و 20 درصد از پرونده های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره در شهرستان خلیل آباد منجر به صلح و سازش شده است.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: 45 خانواده دو معلولی و 150 خانواده تک معلولی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد که  18 واحد مسکن به خانواده ها دو معلولی و 63 واحد مسکن تک معلولی ساخته شده است.

,

شاکری بیان کرد: خشکسالی ها و مشکلات اخیر در شهرستان خلیل آباد بر اوضاع اقتصادی مردم تاثیر بسزایی داشته و با افزایش مراجعات به فرمانداری به جهت درخواست مساعدت مواجه هستیم.

,

وی با بیان اینکه سیاست دولت بر افزایش مستمری بگیران نیست ولی به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نیازمند مساعدت بهزیستی هستیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان خلیل آباد جمعتی بالای 50 هزار نفر دارد درخواست ایجاد اورژانس اجتماعی را داریم

,

وی با تاکید بر اینکه اگر راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان خلیل آباد با توجه به محدودیت ها امکانپذیر نیست حداقل پایگاه اجتماعی را در شهرستان داشته باشیم، افزود: تصویب اعتبار ویژه ای را جهت طرح های آگاه سازی و کنترل آسیب های اجتماعی در شهرستان خلیل آباد از درخواست های شهرستان خلیل آباد است.

,

 

,

, , ,

بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور است

, بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور است,

انوشیروان محسنی بندپی همچنین در حاشیه سفر خود به شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: بازدید از موسسه فرزندان شکوفه های صالح شهرستان خلیل آباد، راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی را از جمله اهداف سفر به ترشیز است.

,

وی همچنین عنوان کرد: 40 میلیون برای کمک های مددجویی، 20 میلیون برای لوازم توان بخشی و کمک به موسساتی که بازدید می شوند و در راستای اهداف بهزیستی فعالیت می کنند به شهرستان خلیل آباد تحقق خواهد گرفت.

,

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی در کل کشور، خاطرنشان کرد: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور است.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه