اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ضربه فرهنگی ضربه به انسانیت است/ غرب منشأ تمام مشکلات فرهنگی

ضربه فرهنگی ضربه به انسانیت است/ غرب منشأ تمام مشکلات فرهنگی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:اگر انقلاب در سال 57 اتفاق نمی‌افتاد دین و ناموس از بین رفته بود و مشاهده می‌کنیم اکنون با مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم منشا تمام این‌ها فرهنگ غرب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری مراسم 21 تیر روز واقعه مسجد گوهرشاد و عفاف و حجاب اظهار کرد: خداوند وقتی آدم را آفرید فرشته خطاب به آدم گفت:"از بین عقل، دین و حیات یکی را انتخاب کن"و آدم عقل را انتخاب کرد فرشته خطاب به دین و حیات گفت:"آدم انتخاب خود را کرد شما به دنبال کار خود بروید"دین و حیات در پاسخ گفتند"ما همواره با عقل هستیم و نمی‌توانیم از عقل جدا شویم" بنابراین در انتخاب آدم هر سه با هم انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه معنی اصلی عقل با آنچه که بسیاری تصور می‌کنند تفاوت دارد،افزود:بعضی ضریب هوشی و فکر را عقل می‌دانند در حالی که فکر قابل تقسیم است اما عقل قابل تقسیم نیست.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر کسی در افکار و اعمال خود واقع‌گرا باشد و با رشد عقلانی در هر مسأله‌ای واقع امور را به دست آورد و آن نتیجه نهایی عمل، فکر، اخلاق را بفهمد و نسبت به آن ملتزم باشد این عقل می‌شود.

,

 

,

آیت الله عبادی بیان کرد: انسان حیوان بالفعل است اما بالقوه نیز است پرورش انسان اینطور نیست که همانطور شکل بگیرد خیلی شرایط می‌طلبد و به آنچه که باید برسد انسانیت انسان است و دهها و صدها شرط دارد و مسلم است که همان خدایی که آدم و عالم را آفریده برنامه پرورش انسان را نیز آفریده است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی بحث بهداشت یا محیط سالم می‌شود خیلی ادعاها داریم،تأکید کرد: وقتی یک خانواده به قول امروزی‌ها از لحاظ دین استاندارد باشد و طبعا فرزندی که بر اساس آن بزرگ شود و پدری نسبت به فرزندش فداکاری می‌کند در نتیجه اصول محبت انسانی در این خانواده تحکیم می‌شود.

,

 

,

آیت الله عبادی ادامه داد: وقتی مسائل اجتماعی رعایت نمی‌شود و به لحاظ تفکر و اندیشه بعدا به صورت فرهنگ غربی درمی‌آید.

,

 

,

وی گفت: درجریان مسجد گوهر شاد و دفاع زنان و مردان غیرتمند تنها یک دفاع ازمنظر امام رضا (ع) نبود بلکه آن‌ها بشر و انسانیت را کشتند همان طور که امروز فاجعه بزرگ جهان شده است و به خصوص که رهبر این فساد انگلیس بود.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر انقلاب در سال 57 اتفاق نمی‌افتاد دین و ناموس از بین رفته بود و مشاهده می‌کنیم اکنون با مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم منشا تمام این‌ها فرهنگ غرب است.

,

 

,

آیت الله عبادی تصریح کرد:فرهنگ غربی که با طرفداری از بی عفتی، بی ناموسی،مواد مخدر و هر آنچه عقل را زایل می‌کند این‌ها ریشه در مسأله خانواده دارد و این آسیب بزرگ به مردم ما وارد شده است و چقدر هزینه داده و می‌دهیم .

,

 

,

وی با بیان اینکه فعالیت در بحث‌های فرهنگی مهمتر از جنگ‌های نظامی است، تاکید کرد: سلطه های نظامی صرفا جنبه مقدمات دارد و وقتی به کشوری مسلط شوند بعد از آن به فرهنگ مردم مسلط می‌شوند.

,

 

,

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر در مسائل فرهنگی ضربه بخوریم این ضربه مستقیم به انسانیت انسان است و اگر خراب شود نمی‌توانیم آن را درست کنیم.

,

 

,

آیت الله عبادی با اشاره به آیه قرآن،عنوان کرد: اول و مقدم بر هر چیز آگاهی است باید مسائل تبیین شود آن گاه انتخاب با مخاطب است بچه های من و شما معاند که نیستند این‌ها فرزندان ما هستند چرا منحرف می‌شوند؟ چون مسائل برایشان تبیین نشده است البته استثناء هم وجود دارد آدم هایی هستند که مشکلات اجتماعی دارند یا تابع نفسانیات هستند که این‌ها حسابشان جدا است اما اکثرا چون مسائل برایشان تبیین نمی‌شود راه خلاف می‌روند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه