اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

پزشکان گروه مرهم در حال نشاندن لبخند بر چهره لب شکری ها

پزشکان گروه مرهم در حال نشاندن لبخند بر چهره لب شکری ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم از 12 تا 16 تیر ماه برای درمان رایگان بیمارانی که از ناهنجاری های مادرزادی شکاف لب،شکاف کام بیماری های مادرزادی فک و صورت رنج می‌برند در محل بیمارستان رازی بیرجند حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،خراسان جنوبی از جمله استانهای مرزی و محروم در شرق کشور است که علاوه بر مشکلات خشکسالی و نبود زیر ساختهای لازم در این استان مردم و کودکان این استان مرزی از بیماری های مختلفی رنج میبرند و بسیاری از این مردم برای درمان بیماری های خود توانایی پرداخت هزینه های بسیار سنگین درمانی را ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
اما در کشور ما پزشکان خیرخواهی هستند که برای درمان برخی از بیماری های بیماران مسافت بسار زیادی را از مرکز کشور و سایر استانهای بزرگ طی کرده و برای درمان بیماران در استانهای مرزی و محروم پیش قدم می‌شوند.
,
 
,
 
,
از جمله بیماری هایی که از آن به ناهنجاری نیز یاد می‌شود ناهنجاری های شکاف لب،شکاف کام،، ناهنجاری های مادر زادی جمجمه، سر و صورت است که خراسان جنوبی نیز از داشتن افرادی که به اینگونه بیماری ها دچار شده باشند مستثنی نیست.
,
 
,
 
,
اما هم اکنون با پیگیری هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته است گروهی از پزشکان برای رفع این ناهنجاری های به خراسان جنوبی آمده و کار خود را از 12 تیر در محل بیمارستان رازی بیرجند آغاز کرده اند.
,
 
,
 
,
کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این مورد اظهار کرد:از مدت یک سال گذشته، پیگیری هایی در بحث ورود تیم جراحی پلاستیک و ترمیمی به استان از طریق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته است.
,
 
,
 
,
وی افزود:این تیم به صورت کاملا رایگان به ویزیت و جراحی بیماری هایی همچون شکاف لب، شکاف کام، ناهنجاری های مادر زادی جمجمه، سر و صورت می پردازد.
,
 
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: تعداد۳۴ نفر در قالب سفرخیرخواهانه‌گروه جراحی پلاستیک و ترمیمی از ۱۲ لغایت ۱۶تیرماه مهمان استان خراسان جنوبی خواهند بود.
,
 
,
 
,
قائمی از ثبت نام بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر بیمار در سامانه خبر داد و یادآور شد: علاوه بر خراسان جنوبی، از استان های دیگر نیز در این خصوص ثبت نام وجود داشته است.
,
 
,
 
,
وی با بیان این که تعداد بیماران ثبت نام شده خراسان جنوبی در این زمینه در مجموع، ۹۷۴ نفر است، ابراز کرد: در شهرستان های نهبندان۵۷نفر،فردوس ۴۹ نفر،بشرویه ۴۳ نفر،سرایان ۳۶نفر،درمیان ۱۰۲نفر،قائن ۸۱نفر و خوسف ۳۲ نفر ثبت نام کرده اند.
,
 
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این که روند ثبت نام از بیماران مذکور کماکان‌تا عصر ۱۵تیرماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: تعداد هفت اتاق عمل بیمارستان رازی بیرجند نیز در ایام فوق، در اختیار پزشکان متخصص قرار می گیرد و در آن ها هیچ جراحی دیگری انجام نخواهد شد.
,
 
,
 
,
قائمی‌ادامه داد: در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده که همکاران جراح بیمارستان امام رضا (ع) و ولی عصر (عج) بیرجند نیز در ایام حضور پزشکان متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در استان، به کمک آن‌ها بیایند.
,
 
,
 
,
پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم گفت: گروه خیرخواهانه سلامت مرهم از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد که تاکنون بیش از ۱۶ هزار بیمار شکاف لب و کام و بیماری های مادرزادی فک و صورت توسط این تیم ویزیت رایگان شدند.
,
 
,
 
,
وی گفت: همچنین در این بازه زمانی حدود ۱۱ ساله بیش از سه هزار نفر دارای این ناهنجاری های مادرزادی به مراکز مجهزتر اعزام و اعمال جراحی آنها انجام شده است.
,
 
,
 
,
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم بیان کرد: این میزان ویزیت و عمل جراحی یک آمار جهانی است اما این به منزله بالا بودن آمار بیماران در کشور نیست بلکه ما خود را به این کار تخصصی مشغول کرده ایم.
,
 
,
 
,
کلانتر هرمزی عنوان کرد: خراسان جنوبی بیست و دومین مقصد گروه مرهم در کشور است و انجام این سفر جز با تلاش یکساله، تیزهوشی و بزرگواری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خیرین، مردم نیک نهاد استان و بیرجندی های مقیم تهران مقدور نشد.
,
 
,
 
,
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم بیان کرد: گروه سلامت مرهم تمام امکانات فیزیکی، مجازی و الکترونیکی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار داد تا بتواند بهترین خدمات را به مردم این منطقه ارزانی دارد.
,
 
,
 
,
وی افزود: تا زمانی که جان و نفس داریم این حمایت های عاشقانه و معنوی را از هم نوعان خود دریغ نخواهیم کرد، ما آماده ایم تا مشکل کوچکی از دوش مردم، بیماران و علوم پزشکی برداریم.
,
 
,
 
,
کلانتر هرمزی گفت: براساس فرایند پیش بینی شده اعمال جراحی آندسته از بیماران صعب العلاجی که در استان قابل درمان نباشند به استان های همجوار یا تهران ارسال می شوند که در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
,
 
,
 
,
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم تصریح کرد: هیچکدام از این بیماران در هیچ بیمارستان خصوصی پذیرش نخواهند شد و در استان هایی که تیم حضور دارد ویزیت، بستری و عمل جراحی رایگان و در سایر موارد نیز با تعرفه های دولتی انجام می شود.
,
 
,
 
,
وی بیان کرد: شکاف لب و کام یک ناهنجاری مادرزادی غیر قابل پیشگیری اما قابل کاهش است که از هر ۶۰۰ تا یکهزار تولد زنده در دنیا یک نفر شکاف لب دارد.
,
 
,
 
,
کلانتر هرمزی تاکید کرد: باید مردم جامعه را نسبت به عواملی از جمله جلوگیری از ازدواج های فامیلی، شناسایی خانواده های دارای میزان بالای این ناهنجاری، جلوگیری از مصرف داروهای خواب آور و ضد تشنج، پرهیز از استفاده از برخی داروها در سه ماه ابتدای حاملگی، جلوگیری از ارتباط زنان باردار با بیماری های ویروسی مانند سرخک، سرخچه، اوریون و سایر موارد آگاه ساخت تا بتوانیم این ناهنجاری را کاهش دهیم.
,
 
,
 
,
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم جلوگیری از تخریب رشد اجتماعی کودکان، نوجوانان و جوانان را یکی از اهداف مهم تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: این موضوع سبب تخریب رشد اجتماعی این گروه سنی می شود.
,
 
,
 
,
کلانتر هرمزی یادآور شد: براساس جلسات زیادی که با وزیر بهداشت و معاونان اجتماعی این وزارتخانه برگزار شد برنامه داریم شکاف لب و کام زیر پوشش کمیسیون کشوری و بیماری های خاص قرار گیرد چون نباید شکاف لب یا کام یک بیمار به دلیل فقر یا نداشتن پول عمل نشود.
,
 
,
 
,
وی اظهار کرد: تمامی بیماران از طریق سیستم ثبت بیمارستانی به مراکز مربوطه ارجاع و مراحل درمان، ارتودنسی، عفونت های گوش، گفتار درمانی، دندانپزشکی، روانپزشکی آنها انجام می شود.
,
 
,
 
,
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم بیان کرد: بیمار عمل نشده بزرگسال با مشکل مالی در اولویت عمل جراحی در بیرجند قرار دارد که در این راستا تاکنون بالای ۱۶۰ نفر شناسایی و عمل جراحی آنها انجام خواهد شد.
,
 
,
 
,
کلانتر هرمزی درباره تامین تجهیزات و وسایل مورد نیاز این تیم فوق تخصصی گفت: برخی وسایل با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و برخی وسایل تخصصی توسط گروه مرهم تامین می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه