اخبار داغ

ما دورن را بنگریم و حال را:

تلاش کارگران زحمت کش شهرداری و قانون گریزی شهروندان

تلاش کارگران زحمت کش شهرداری و قانون گریزی شهروندان
گاهی اگر نیم نگاهی کوتاه به جداول شهر در ساعات اولیه صبح کنیم شاهد پاکی آنان هستیم ولی در ساعات آخر شب این زیبایی توسط برخی شهروندان تبدیل به منظره ای زشت می شود که زحمت کارگران شهرداری را دوچندان می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، سیداسماعیل میری از فعالین رسانه ای در یادداشتی به یکی از چالش های سطح شهر لنده پرداخته است که متاسفانه روز به روز تداوم داشته و این امر به کرات در حال تکرار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

امروزه داشتن شهری زیبا و پاک یکی از مهمترین مطالبات شهروندان در گفتارهای های روز مره آنان است که همه به داشتن شهری زیبا افتخار می کنند.

,

ولی این افتخار را چه کسی باید خلق کند، راستی خالق این زیبایی ها باید چه کسی باشد، بدون شک همه ما در خلق تابلوی زیبای شهر باید قلم مو به دست برای ترسیم زیبایی ها بر بوم شهر تلاش کنیم.

,

 گاهی اگر نیم نگاهی کوتاه به جداول شهر در ساعات اولیه صبح کنیم شاهد پاکی آنان هستیم ولی در ساعات آخر شب این زیبایی توسط برخی شهروندان تبدیل منظره ای زشت می شود که زحمت کارگران شهرداری را دوچندان می کند.

,

 گاهی در ساعات اولیه صبح، گاهی در وسط روز و گاهی هم نیمه های پایانی شب شاهد تلاش های شبانه روزی طاهر نامی از کارگران خدماتی شهرداری هستیم که چگونه عاشقانه علاوه بر تنظیف جداول نسبت به انتقال زباله های با گاری چهارچرخ خود تا ورودی شهر زباله ها را بدرقه می کند تا بوی تعفن آنان بازار و بازاری را آزرده خاطر نکند.

,

ولی تو ای بازاری!
نمی دانیم چه اندیشه ای در سر داری که در آستانه اعیاد و غیروه و ذالک عیدی که به طاهر که خود صاحب چند فرزند است و کارگری صدیق است داده ای؟

,
,

آیا مزد این همه زحمت مضاعفش را با یک آب معدنی، دلستر و یا رانی خنک در دمای بالای 50درجه تابستان داده ای؟

,

آری می دانیم وظیفه اش است، ولی او وظایفی دارد و شما نیز وظیفه ای سنگین تر از طاهر، چرا با ریختن تمام زباله های خود در جدول زحمت این کاگر را دو چندان می کنید؟

,

آیا سزاوار نیست سطل زباله ای بزرگ در داخل و یا جلوی مغازه خود داشته باشی تا در این گرمای بالای50درجه این کارگر خدوم تا کمر خم نشود و زباله های شما را از جدول دربیاورد.

,

دیشب امیر حسین پسر شش ونیم ساله ام با دیدن این صحنه گفت: بابا چرا ما با بی مسئولیتی خود این کارگران بدبخت را باید اذیت کنیم.

,

چه قدر از کلام نافذ این کودک شش و نیم ساله به فکر فرو رفتم به جای همه کسانی که با بی مسئولیتی خود خالق چنین صحنه های زشتی هستند خجالت کشیده ام.

,

باشد همه برای خلق تصاویر زیبا تری در فضای عمومی جامعه تلاش کنیم و گاهی نیز قدردان زحمات طاهر و امثال طاهر باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه