اخبار داغ

حاشیه های دنباله دار یک پل؛

راههای طولانی درانتظار پل سوم بشار/علاج فاجعه را قبل از حادثه باید درمان کرد+تصاویر

راههای طولانی درانتظار پل سوم بشار/علاج فاجعه را قبل از حادثه باید درمان کرد+تصاویر
از مهمترین مشکلات پل سوم بشار را می توان نبود روشنایی کافی، نبود تابلویهای راهنمایی کننده برای رانندگان در هنگان رانندگی در شب و حتی نبود برخی مسائل ایمنی از جمله سست بودن پایه های پل دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس،پل سوم بشار، نامی آشنا در همه اذهان، خبرگزاری ها وحتی در ذهن همه مسئولانی است که روزی سکاندار این استان بودند و برای تکمیل و افتتاح آن زحمت های زیادی کشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

پل سوم بشار پلی است بر بستر رودخانه خروشان بشار که 16سال طول کشید تا قد خمیده اش راست شود و بتواند برای خودش عرض اندامی نسبت به دیگر پروژه های عمرانی داشته باشد.

,

, ,
پل سوم بشار که در زمان حسینی استاندار اسبق استان برای برطرف کردن گره های گور ترافیکی با آینده نگری خود بر زمین زده شد و نوید می رفت بتواند معضلات ترافیکی شهر یاسوج را تسلی دهد بعد از گذشت 16سال در عید فطر امسال با حضور مسئولان به صورتی افتتاح شد که هنوز کم و کاستی های زیادی دارد.
,

این پل که در زمان خودش مصیبت های زیادی را تجربه کرد و امروز به پلی نیمه جان لقب گرفته است، هنوز  هم نتوانسته است  نوید روزهای خوب برای شهروندان دنا نشین و حتی مسافران سرزمین چهار فصل باشد.

,

, ,

از مهمترین مشکلات این پل می توان نبود روشنایی کافی، نبود تابلوهای راهنمایی کننده برای رانندگان در هنگان رانندگی در شب و حتی  نبود برخی مسائل ایمنی از جمله سست بودن پایه های پل دانست.

,

هرچند در زمان احمدی استانداری فعلی استان و تیم مدیریتی وی این پل توانست با زحمات شبانه روزی بعد از 6200روز زیر بار ترافیک برود و لااقل سرزمینی های جنوبی یاسوج را با شمال آن اتصال دهد، اما هنوز برخی مسائل مهم ایمنی از جمله درمان نشدن پایه زیر پل یا همان ستونهایش همچنان به قوت خود باقی است.

,

ستون های پل بشار که بر اثر طغیان بشار در زمانهای نچندان دور که بشار خروشش دل همه را شاد می کرد،صدمات زیادی دیدیدند و امروز هنوز به کلی ترمیم نشده و زخمی بزرگ بر پیکره این پروژه بوده که به قول برخی از کارشناسان همین ترمیم نشدن ستون های پل بشار می تواند باعث عمر کوتاه این پل جوان و کمر خیمده باشد.

,

, ,

هرچند مسئولان توانستند بر روی قول های خود بایستند و در موعد مقرر این پل را برای هدیه به شهروندان دنا نشین به افتتاح برساند که کار زیبنده ای نیز هست، اما توجه کردن به این مشکلات نیز باید در صدر کارها قرار گیرد.

,

پل بشار که در آینده ترافیک بالا و حتی مسائل دیگری را به چشم خود خواهد دید ، امروز نیازمند یک دید جمعی برای علاج درد های خود است تا بتواند زحمات مسئولین را به همه نشان دهد.

,

مسئولین امروز باید این دردها را به گونه ای درمان کنند تا خدای نکرده در آینده مشکلاتی بد تر از این مردم این دیار و مسافرانش را تهدید نکند.

,

, ,

لازم به ذکر است پل سوم به دلیل طغیان های بشار در گذشته و برداشت بی رویه شن های بستر رودخانه در زمان های نچندان دور، زیر بستر ستونهایش خالی شد، هرچند مسئولین در عملیات های عمرانی جدید ترمیم این پل، نقشه هایی برای آن انجام دادند و با ایجاد سیل بند،به دنبال کارهای نوین رفته اند، اما توجه نکردن به ایمنی این ستون ها می تواند در آینده اثرات مخرب تری را به دنبال داشته باشد.

,

 

,

 انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه