اخبار داغ

آن چه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

پرداخت مالیات ما را از برخی تنگناها نجات می دهد/کشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است

پرداخت مالیات ما را از برخی تنگناها نجات می دهد/کشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ,

خطیب جمعه یاسوج: پرداخت مالیات ما را از برخی تنگناها نجات می دهد

, خطیب جمعه یاسوج: پرداخت مالیات ما را از برخی تنگناها نجات می دهد, خطیب جمعه یاسوج: پرداخت مالیات ما را از برخی تنگناها نجات می دهد,

حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: بهترین تقواها پارسایی است خداوند تعالی همه ما را برای شناخت و معرفت خلق کرده است که معنای همه جانبه عبادت در مرحله اول شناخت از وظایف اجتماعی ماست کسی به معنای واقعی کلمه خدا را می شناسد که وظایف عبادی را در ابعاد مختلف زندگی خود پیدا کند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه بحث قدردانی از نعمت های خداست که یکی از این نعمت ها وجود خود ماست و بهترین نعمت ها نام دارد اگر کسی شکرگزار نعمت های خدا باشد خداوند نعمتش را افزایش می دهد.

,


حجت الاسلام موسوی اعظم عنوان کرد چهار نعمت است که اگر انسان قدرش را بداندخداوند چهار نعمت دیگر را به آنها می دهد افرادی که سحر خیز هستند این را بدانند خداونددعای آنها را اجابت می کند نعمت دیگر این است که شکر نعمت های خداست ما هیچوقت نمی توانیم نعمت های خدا را بشماریم این نعمت ها از نظر ارزش یکسان نیستند هیچ نعمتی اکنون بالاتر از وجود امام معصوم نیست نعمت نبوت با بقیه نعمت ها قابل مقایسه نیست.

,
,


امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: نعمت های خداوند در یک سطح قرار ندارند و متفاوت هستند عقل نعمت دیگری است که بسیار ارزشمند است عقل این است که انسان بتواند از نظر بعد معنوی به ذات حق تقدم پیدا کند این افراد دین را به دنیا نمی فروشند.

,
,


وی افزود: اکنون وجود مقدس امام عصر و نایب های ایشان نیز وجود دارند ما باید قدر نعمت رهبری را بدانیم حکمت نیز مجموعه از معرفت اخلاق پاک علم و نور هدایت است خداوند می فرماید به هرکسی حکمت دهیم خیر کثیر داده ایم.

,
,


حجت الاسلام موسوی اعظم گفت باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم کسی که شکرگزار است نفع آن به خودش می رسد خداوند بی نیاز از تعلیل انسان و تسبیح انسان هاست لقمان در این خصوص اینگونه فرزندش را نصیحت می کند و می گوید به دات خداوند شرک نورزد و بزرگترین ظلم گناه و معصیت انسان به خودش شرک است خداوند همه گناهان را می بخشد جز شرک را البته باید توبه باشد توبه ای که قلب و زبان باهم هماهنگ باشند.

,
,


وی گفت اکنون دستگاه های تبلیغاتی عالم شرک چه بلائی بر سر جوانها می آورند و به دنبال جایگزین کردن شرک به جای دین اسلام است شکر گزاری نسبت به والدین از دیگر شکرگزاری هاست که با بهترین اخلاق و رفتار با آنها برخورد کنیم.

,
,



خطیب موقت نماز جمعه یاسوج افزود: مکلف به انجام تکالیف هستیم اگر پدر و مادر بر معصیت آمر کند اطاعت نکنیم اما بی احترامی هم نکنیم .

,
,
,


حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته گفت پرداخت مالیات در زمان پیامبران نیز وجود داشت پرداخت مالیات باعث می شود از یک سری تنگناها عبور کنیم و باید به این مسله توجه کنیم.بر خلاف تبلیغ سو برخی ها که حج را زیر سوال می بردند، دیروز برنامه حاجیان در یاسوج برگزار شد همایش بسیار خوبی بود باید قدردان باشیم .

,
,


وی با اشاره به امام صادق (ع) گفت: زمینه ای فراهم شد که امام صادق به تبلیغ احکام الهی پرداختند و شاگردان زیادی را تربیت کردند ما نباید از یادگیری مسائل فرار کنیم.

,
,


موسوی اعظم تصریح کرد: چقد خوب است که انسان به خود بیاید و متوجه غفلت های فراروی خودش شود و به گناهش پی ببرد تا می توانیم احترام شیعیان را حفظ کنیم بدم تعارف پرخاشگری بینمان کم است کم حوصله و کم طاقت هستیم.

,
,


وی گفت: خود به خود دلمان را به چیزی که ارزشی در آن نیست خوش کرده ایم نیکی به هر انسان معتقدی نیکی به امیرالمومنین است احترام به علی (ع) احترام به پیامبر و احترام به خداست.
ما محب شیعه هستیم شیعه کسی است که تمام قدمهایش را جای قدم هایش امام بگذار از هر کسی که نیکی سر بزند خوب است روایت داریم گناه سید دو گناه است ثواب سید تیز دو ثواب دارد جون که به پیغمبر منصوب است.

,
,
,

************************************

,

خطیب جمعه چرام: کشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است

, خطیب جمعه چرام: کشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است, خطیب جمعه چرام: کشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است,

حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به شرایط کشور و عبور کشور از چالش‏هاى اقتصادى‏،اظهار کرد:براى آنان که صحنه تحولات کشور در عرصه ملى و فراملى را پیگیرى مى‏کنند، یک واقعیت به‏ طور مسلم ثابت ‏شده و آن تحمیل یک جنگ تمام‏ عیار اقتصادى از سوى نظام سلطه براى به‏ زانو درآوردن ملت ایران است.

,


امام جمعه چرام عنوان کرد: بر این اساس است که سناریوى ترکیبى فشار اقتصادى، روانى و عملى دشمن با هدف تحت تأثیر قرار دادن محاسبات نخبگان و آحاد مردم ایران طرح‏ریزى شده و در دستور کار اجرایى شدن قرار دارد.

,
,


وی افزود: جنگ اقتصادی همراه با ترویج روحیه ناامیدی در جامعه آخرین امید و تیر ترکش دشمنان غدار و حیله گر براى مهار و تغییر رفتار جمهورى اسلامى ایران است،برای عبور از این چالشی که دشمنان بدنبال ان هستند چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

,
,


خطیب جمعه چرام تصریح کرد:سرعت، دقت و صحت تصمیمات اولین راهبرد مسئولین است، همانند یک صحنه دفاع نظامى که صحت، سرعت و دقت یک تصمیم مى‏تواند در سرنوشت آوردگاه تعیین‏ کننده باشد، در شرایط کنونى نیز لازم است تا حداکثر ممکن به تصمیم درست، به‏ موقع و دقیق (به‏لحاظ عملیاتى) برسیم،در شرایط کنونى دیگر جاى آزمون ‏و خطا و یا تکرار راه‏هاى رفته و به نتیجه نرسیده گذشته نیست،نمیتوان به تجارب گذشته ‏بی ‏توجه بود.

,
,


وی افزود: از سویى متولیان امر نیز باید به‏ خوبى تأثیرات و پیامدهاى تصمیم خود را درک کرده و مسؤولیت آن‏را بپذیرند،در شرایط کنونی اعتماد به اروپا همان اندازه اشتباه است که اعتماد به امریکا اشتباه بود و باید توجه به ظرفیت درون نظام شود.

,
,


حجت الاسلام افشار با اشاره به همدلى مسؤولان با مردم گفت: «همدلى مسؤولان با مردم» در شرایط کنونى بر کاهش تألمات و رنج‏هاى ملت، به‏ ویژه محرومین و مستضعفین مؤثر است،اگر مردم و به‏ ویژه کمتر برخوردارها به‏ معناى واقعى کلمه حس کنند که مسؤولان درد و رنج‏هاى آنان درک کرده و حتى آن‏را تا حدى مستقیماً لمس می کنند، تحمل این رنج‏ها و مشکلات سهل‏تر می گردد،چه ایرادى دارد که مسؤولان در این شرایط ویژه اقتصادى بخشى از ریخت ‏و پاش‏هاى حوزه مدیریتى خود را حذف و درآمد ناشى از آن‏را به کارگرهاى بیکارشده اختصاص دهند .

,
,



امیدآفرینى و مقابله یأس‏ پراکنى به عنوان یکى از مهم‏ترین ستون‏هاى تأثیرگذارى بود که امام جمعه چرام به آن اشاره داشت و ابراز کرد: سناریوى دشمن در شرایط کنونى، القاى نامیدى و یأس پراکنى در سطح افکار عمومى است به ‏گونه ‏اى هیچ‏گونه چشم ‏انداز مثبت و امیدبخشى در مقابل دیدگان مردم نباشد و در مقابل ترس و واهمه نسبت به سرنوشت آتى، مخاطبان را به اقدامات هیجانى و بعضاً مخرب ترغیب کند،در مقابل دشمن نقطه های قوت نظام باید بیان شود.

,
,
,


وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به افتتاح فاز دوم پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس به ‏عنوان بزرگ‏ترین پالایشگاه میعانات گازى جهان،خاطرنشان کرد: بگوییم که فرزندان غیور این کشور چگونه با وجود همه تحریم‏ها و فشارها به این نقطه مهم رسیدند،امروز وضعیت فروش نفت، گاز، پتروشیمى و صادرات محصولات غیرنفتى در بهترین شرایط است و بازگشت ارز حاصل از فروش کالاها به کشور نیز همچون گذشته انجام مى‏شود بنابراین دلیلى براى نگرانى و بحران و اعلام وضعیت نامناسب نیست.

,
,

 

,

وی تصریح کرد:دشمن با پمپاژ شایعه و سیاه‏نمایى، امید مردم به حل مشکلات و آینده روشن این مرز و بوم را هدف قرار داده است.

,


حجت الاسلام افشار به تحول مدیریتى نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: باید بپذیریم با مدیریت فرسوده و ناکارآمدى که در این چند سال بر برخى از حوزه‏ هاى اقتصادى حاکم بوده است‏ نمیتوان از شرایط کنونى به‏ سلامت عبور کرد،باید تعارفات و رودربایستی ها را کنار نهاد و در جاهایى تعیین تکلیف‏هاى اساسى کرد، اگر مدیرانى توان جسمى و روحیه کار کردن در شرایط ویژه کنونى را ندارند و یا تصور مى‏کنند ایده مرکزى شان توسط ترامپ و یا هر فرد دیگرى بربادرفته و اکنون تدبیرى به ذهن مبارکشان خطور نمی کند و یا حاضر نیستند از تفریحات، سفرهاى خارج و تجمل‏گرایى خود به نفع ملت چشم‏پوشى کنند، باید بلادرنگ منصب‏هاى مدیریتى را ترک گویند چراکه اینک کشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است و حتى اگر مصلحت مردم و کشور ایجاب کند شاید لازم باشد ترمیم‏هاى مدیریتى به نفع منافع ملى در دستور کار قرار گیرد.

,
,


وی،متذکر شد: ما نیازمند میدان دادن به مدیرانی هستیم که در گرماى سوزان خوزستان، چگونه در سه شیفت کارى توانستند با رساندن آب شیرین به خرمشهر، مشکل آب مردم این شهر را مرتفع کنند،جامعه امروز ما نیازمند تکرار موفقیت‏ها در عرصه‏هاى مختلف با این مدیران جهادی است،همه ی دلسوزان بدانند امروز فصل یقه‏ گیرى و تسویه حساب‏هاى سیاسى نیست، امروز فصل مجاهدت براى حل مشکلات کشور است،باید کمربندها را محکم کنیم چراکه در جنگ معیشت واقتصاد علیه ملت، دشمنان این مرز و بوم، موجودیت ملت ایران، کشور ایران و هویت و تمدن ایرانى مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است و به تعبیر حکیمانه رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع)، باید با «انسجام دشمن‏شکن» پاسخ توطئه‏ ها و طراحى‏ هاى دشمن را بدهیم وقطعا نظام اسلامی این شرایط سختی که دشمنان بدنبال تحمیل آن هستند موفق نخواهند شد.

,
,

************************************

,

خطیب جمعه لنده:تجربه تلخ وعده های بی سرانجام برخی از مسولان باعث نگرانی مردم شده است

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به مهمترین کارهای نیک درجامعه گفت:تلاشی خوبی در جهت کاهش نرخ بی سوادی صورت گرفته است که باید این روند در جامعه ادامه دار باشد.

, خطیب جمعه لنده:تجربه تلخ وعده های بی سرانجام برخی از مسولان باعث نگرانی مردم شده است, خطیب جمعه لنده:تجربه تلخ وعده های بی سرانجام برخی از مسولان باعث نگرانی مردم شده است,
,
,


وی افزود:امام صادق(ع) حق بزرگی بر گردن همه شیعیان دارد چرا که تعالیم و مفاهیم دین مبین اسلام را به درستی به شاگردان و احاد جامعه اسلامی دارد.

,
,


امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: همه ما باید در برگزاری مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) باید سهیم باشیم و این مراسم را به درستی در شهرستان برگزار کنیم.

,
,


محمودی اصل اظهار کرد:اعتراضات به نوسانات در خصوص وضعیت بازار ارز در جامعه از مهمترین گلایه های به حق مردم بود که با تجمعات صنفی همراه بود.

,
,


وی تاکیدکرد: مسئولان باید سعی کنند در جهت رفع مشکلات و قطع مکرر برق و آب با احصاء اعتراضات مردم در جهت رفع آنان اقدام کنند.

,
,


خطیب جمعه این هفته لنده گفت: علی رغم اینکه دشمن چندسالی است جنگ اقتصادی را شروع کرد باید از فرصت ها برای دفاع از مردم و کشور با مدیریت جهادی استفاده کرد و باید مسولان روش های که خوب نتیجه نداد را عوض کنند.

,
,

 

,

وی خاطر نشان کرد:یکی از مهمترین وظیفه مسئولان دفاع به موقع و به هنگام برای جلوگیری از ضرر مردم است که باید با برنامه ریزی و مدیریت جهادی این چالش را بر طرف کرد.

,


محمودی اصل در ادامه گفت: با حرف درمانی نمی تواند گرهی از کار و درد های مردم را باز کردبلکه باید در کنار مردم و با مردم بود تا شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

,
,


امام جمعه شهرستان لنده گفت: با کسانی که کالاها را با ارز دولتی وارد کردند و به قیمت چندین برابر به مردم می فروشند باید برخورد قاطع شود.

,
,


وی افزود: اگر مسولان در کنار مردم باشند مردم سختی ها را بهتر می پذیرند واگر این چنین نباشید مردم اعتراضات خود به شکل های مختلف بیان می کنند.

,
,


محمودی اصل گفت:تجربه تلخ وعده های بی سرانجام برخی از مسولان به مردم از مهمترین چالش های فراروی مردم است.

,
,


وی گفت:ایجاد یاس و ناامیدی و عملکرد ضعیف برخی از مسولان و تصمیماتی که در جهت تشدید این وضعیت بازار اتخاذ شد باعث شد تا پازل نا امیدی مردم کامل می شود و سناریوی دشمن را تکمیل تر شود.

,
,


خطیب جمعه شهرستان لنده به روز دهیاری ها و شهرداری ها اشاره کرد وگفت:روز شهرداری ها و دهیاری ها را به همه مجموعه دهیاری ها و شهرداری ها تبریک گفته و لازم است آنان بانند باید در جهت بهبود وضعیت خدمات عمومی و جلب رضایت شهروندان تلاشی مضاعف داشته باشند.

,
,


وی در ادامه گفت: از تلاش های شهرداری در جهت رفع مشکلات و افزایش پروژه های عمرانی در جهت رضایت مندی مردم قدردانی می شود.

,
,

 

,

خطیب جمعه لنده خطاب به مسئولان آب وفاضلاب شهری گفت: وضعیت سخت آب شرب در شهرک فجر واقعا جدی است که مسولان باید پاسخگو باشند ولی تلاش ها تا زمان تکمیل مخزن آب شهرک فجرباید از طریق تانکر آبرسانی صورت گیرد.

,


وی تاکیدکرد: فشارهای دشمن وبرخی مشکلات ناشی از همین مدیریت نا کارآمد برخی از مسئولان است که باید تغییرات اساسی صورت گیرد.

,
,


امام جمعه لنده خاطرنشان کرد: افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پروژه آبرسانی به خرمشهر در کمترین زمان نشن داد که با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توان شاهد شعار ما میتوانیم باشیم.

,
,


وی گفت: نا رسایی برق در جایگاه سی ان جی و مشکلات برق و افت شدید آن باعث افت شدید این جایگاه برای خدمات دهی به مردم شده است که لازم است هرچه سریعتر یک تقویت کننده برق در ورودی شهر نصب شود، مردم نیز باید در مصرف برق مدیریت نماییند.

,
,


خطیب جمعه لنده در پایان گفت: امروز نیازمند مدیریت جهادی و کار جهادی هستیم که این روحیه در برخی مدیریت ها باید به طور جدی مورد توجه مسئولان قرارگیرد.
 

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه