اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خبر داد:

مردم صرفه جویی کنند از بحران عبور خواهیم کرد/ پایش لحظه ای مصرف برق در ادارات استان

مردم صرفه جویی کنند از بحران عبور خواهیم کرد/ پایش لحظه ای مصرف برق در ادارات استان
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به افزایش 11 درصد میزان مصرف برق در دوره اوج مصرف امسال گفت: در صورت مشارکت شهروندان، بدون کمترین مشکلی از بحران عبور خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید محمد موسوی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع عدم توازن تولید و مصرف برق یک موضوع ملی است گفت: با توجه به اینکه مدیریت برق به صورت سراسری صورت می‌گیرد قطعی‌های اخیر خارج از اختیار استان سمنان است که برای رفع آن نیازمند آحاد مردم کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، حجم تولید برق در این استان را 3.5 مگاوات اعلام کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این میزان تولید را به 8.5 مگاوات برسانیم.

,

عدم توزان تولید و مصرف مشکل آفرین است

, عدم توزان تولید و مصرف مشکل آفرین است,

موسوی‌زاده افزایش دما را یکی از مولفه‌های اصلی افزایش مصرف حامل‌های انرژ‌ی بویژه برق دانست و گفت: به ازای هر یک درجه افزایش دما، میزان مصرف برق حدود 500 مگاوات افزایش می‌یابد که برخی آن را تا 700 مگاوات به ازای هر درجه افزایش دما نیز اعلام می‌کنند.

,

وی با اشاره به ضرورت مضاعف مدیریت مصرف برق در ایام پیک سال تصریح کرد: وقتی مشکلی مانند عدم توازن تولید و مصرف در کشور ایجاد می‌شود عامل افزایش مشارکت مردم در مدیریت مصرف بسیار راهگشا است و با آن می‌توان از شرایط بحران عبور کرد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در جلب اعتماد عمومی و افزایش مشارکت شهروندان گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی در حوزه مدیریت مصرف ایفا می‌کنند و می‌توانند زمینه‌های عبور موفق از شرایط ویژه و بحرانی را فراهم کنند.

,

هدفمندسازی یارانه ها نقش زیادی بر کاهش مصرف انرژی داشت

, هدفمندسازی یارانه ها نقش زیادی بر کاهش مصرف انرژی داشت,

موسوی‌زاده با یادآوری اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، به آثار مثبت اجرای این قانون بر مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: قانون هدفمندسازی یارانه ها یک فرصت طلایی برای مدیریت مصرف حامل های انرژی در کشور بود که متاسفانه به شکل درستی تداوم نیافت.

,

وی تاکید کرد: پرداخت مستقیم یارانه حامل های انرژی علاوه بر کمک به وضعیت معیشتی طبقات نیارمند، میزان مصرف برق در کشور را در آن سالها به طور قابل ملاحظه ای کاهش داد که مستندات آماری آن نیز موجود است.

,

این مقام ارشد صنعت برق استان سمنان با بیان اینکه برق پدیده ای است که زندگی فردی و اجتماعی مردم با آن گره خورده است اظهار کرد: یکی از چالش های انرژی الکتریکی، عدم امکان ذخیره سازی آن در ابعاد وسیع است و از طرفی دیگر نیز تولید برق تا حد زیادی به سوخت های فسیلی وابسته است.

,

نرخ بهره وری مصرف برق در ژاپن 14 برابر ایران است

, نرخ بهره وری مصرف برق در ژاپن 14 برابر ایران است,

موسوی زاده با هشدار در خصوص وضعیت مصرف انرژی در کشور گفت: ایران از لحاظ میزان تولید برق با ظرفیت تولید حدود 75 هزار مگاوات در جایگاه چهاردهم جهان قرار دارد اما در شاخص بهره وری در جایگاه چهارم قرار دارد، به گونه ای که راندمان مصرف برق در ژاپن 14 برابر ایران است.

,

وی با اشاره به پایین بودن نرخ تلفات برق در شبکه توزیع تصریح کرد: نرخ تلفات برق در ایران کمتر از 7 درصد است و در این زمینه فاصله زیادی با سایر کشورها وجود ندارد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ادامه از رشد 10 درصدی مصرف برق در استان سمنان در سالجاری خبر داد و گفت: متوسط نرخ رشد مصرف برق در جهان حدود 3 درصد است که بخش عمده این میزان نیز به بخش های صنعتی و تولیدی مربوط می شود.

,

تغییر ساعت کار ادارات به مدیریت مصرف برق در دوره پیک کمک می کند

, تغییر ساعت کار ادارات به مدیریت مصرف برق در دوره پیک کمک می کند,

موسوی زاده در پاسخ به سوالی در خصوص آثار تغییر ساعت کار ادارات استان از هفته آینده نیز گفت: با این اتفاق بین 7 تا 9 درصد از مصرف دوره پیک در استان سمنان کاهش خواهد یافت که می تواند نقش مهمی در مدیریت برق در تابستان امسال داشته باشد.

,

وی ادامه داد: پیک مصرف برق در استان سمنان بین ساعات 11 ظهر تا 4 عصر واقع شده است لذا کاهش یک ساعت از زمان انتهای فعالیت ادارات و انتقال آن به ساعات نخست روز، می تواند به کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف کمک کند.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان میانگین مصرف برق در استان سمنان را دو برابر متوسط جهانی اعلام کرد و افزود: مصرف برق در استان سمنان دو سوم متوسط کشوری است که در این خصوص باید از مردم عزیز این استان تشکر کرد.

,

موسوی زاده همچنین در خصوص نحوه تعرفه گذاری برق در مناطق گرمسیری نیز گفت: شرکت توانیر اطلاعات لازم در خصوص وضعیت اقلیمی مناطق مختلف کشور را از سازمان هواشناسی دریافت و بر اساس آن تصمیم مناسب را اتخاذ می کند که این اطلاعات شامل حداکثر دمای هوا در یک بازه زمانی مشخص و نیز میزان رطوبت نسبی است.

,

وی تصریح کرد: شرکت توانیر صرفا داده ها را تحلیل و ارزیابی و پیشنهادات خود را برای تعرفه گذاری نهایی به مجلس شورای اسلامی و نیز شورای اقتصاد ارائه می کند.

,

عوامل اجتماعی بیش از عوامل اقتصادی در قیمت گذاری برق موثر هستند

, عوامل اجتماعی بیش از عوامل اقتصادی در قیمت گذاری برق موثر هستند,

این مقام ارشد صنعت برق استان اوج بار مصرف لحظه ای برق در استان را حدود 447 مگاوات اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش میزان بارش ها در سال گذشته، برخی از نیروگاه های برق آبی کشور از مدار شبکه سراسری برق خارج شده اند که این امر کاهش 4 هزار مگاواتی تولید برق در کشور را درپی داشته است.

,

موسوی زاده در خصوص قیمت تمام شده برای تولید هرکیلووات ساعت برق در کشور نیز گفت: هر کیلووات ساعت برق حدود 150 تومان قیمت دارد که در حال حاضر فقط 50 درصد آن یعنی حدود 75 تومان از مصرفه کنندگان دریافت می شود.

,

وی با بیان اینکه تعرفه گذاری قیمت برق بیشتر از آنکه به عوامل اقتصادی و تجاری وابسته باشد به موضوعات اجتماعی وابسته است اظهار کرد: پایین بودن قیمت برق یکی از عوامل اصلی کم توجهی نسبت به مصرف این حامل انرژی در کشور است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان از نصب 7 هزار کنتور هوشمند برای واحدهای بزرگ در استان سمنان خبر داد و گفت: همچنین بالغ بر 63 درصد کنتورهای خانگی و کوچک استان سمنان نیز به سیستم هوشمند 3 تعرفه ای مجهز شده اند.

,

پایش لحظه ای مصرف برق در ادارات استان

, پایش لحظه ای مصرف برق در ادارات استان,

موسوی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص علت عدم استفاده برخی از دستگاه های اجرایی استان از ژنراتور های برق برای مشارکت در مدیریت مصرف برق در استان نیز گفت: با توجه به دستور اکید رئیس جمهور محترم، بازرسی های دوره ای 15 روزه از دستگاه هایی که امکان تولید برق مجموعه خود را دارند در حال انجام است.

,

وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان استانداری سمنان، وضعیت مصرف برق در ادارات استان به طور مستمر پایش می شود و در صورت مشاهده تداوم مصرف برق در ساعات غیر اداری، موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه متوسط مصرف سالیانه برق در استان سمنان برای هر نفر حدود هزار و 770 کیلووات بر ساعت است گفت: این عدد در کشور دو هزار و 100 کیلووات بر ساعت و در جهان حدود 900 کیلووات بر ساعت است.

,

موسوی زاده در بخش پایانی این نشست با اشاره به علام جداول خاموشی های مقطعی در شهرستان های استان سمنان نیز گفت: این جدول به منظور اطلاع شهروندان عزیز از زمان قطعی برق طراحی شده است و مناطق اعلام شده به صورت گردشی در ساعات مختلف شبانه روز جابجا خواهند شد.

,

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم حداکثر ظرف دو هفته آینده این خاموشی ها به طور کامل برطرف و شرایط به وضع عادی بازگردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه