اخبار داغ

در بازسازی مناطق زلزله‌زده چقدر از ظرفیت تولیدات کرمانشاه استفاده می‌شود؟

بازاریابی پیمانکاران «غیربومی» برای بازسازی مناطق زلزله‌زده /زلزله‌زدگان مصالح ارزان‌قیمت می‌خواهند

بازاریابی پیمانکاران «غیربومی» برای بازسازی مناطق زلزله‌زده /زلزله‌زدگان مصالح ارزان‌قیمت می‌خواهند
تبدیل تهدید زلزله به فرصت شاید مهمترین دلیل برای تاکیدات مسئولان بر استفاده از تولیدات داخل استان کرمانشاه در بازسازی مناطق زلزله‌زده بود، اما این موضوع چقدر تحقق یافت؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرصادنیوز استفاده از ظرفیت‌های داخل استان برای تامین مصالح مورد نیاز در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده قولی بود که مسئولن استانی و حتی کشوری در اوایل بسیار بر آن تاکید داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

همه تاکید داشتند که این زلزله از یک تهدید باید به فرصت تبدیل شود و صنعت راکد استان با مشارکت در امر عظیم بازسازی از لاک رکود چندین ساله‌اش بیرون بیاید و واحدهای صنعتی نیمه‌جان استان در این میان جانی دوباره‌ بگیرند.

,

اما این تاکیدات فقط در اوایل کار بود و حالا با اوج کارها و فعالیت بازسازی تولیدکننده‌های استان گله‌مندند که بقیه استانها بیشتر در امر بازسازی مشارکت دارند و از ظرفیت کامل آنها استفاده نمی‌شود.

,

موضوع تامین 20 هزار تن فولاد از اصفهان برای بازسزی مناطق زلزله‌زده اخیرا در بین اهالی صنعت استان دغدغه‌هایی را ایجاد کرده در خصوص اینکه اولویت کار بازسازی به تولیدکنندگان داخل استان داده نشده و برای روشن شدن این موضوع و پیگیری این موضوع به سراغ مسئولان رفتیم.

,

ا

, ا,

 

,

ظرفیت‌های استان پاسخگوی بازسازی تمام واحدهای آسیب‌دیده نیست

, ظرفیت‌های استان پاسخگوی بازسازی تمام واحدهای آسیب‌دیده نیست,

رضا خواجه‌ای رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با توجه به اینکه اولویت ما در کار بازسازی استفاده از تولیدات داخل و ظرفیت موجود در استان است و اصولا سیاستگذاری هم بر همین اصل بوده سعی کردیم این کار توسط عاملین توزیع مصالح و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.

,

وی افزود: عاملین تولیدکنندگان داخل استان در این مناطق نمایندگی‌هایی ایجاد کردند و آهن آلات و سیمان توسط خود عاملین در اینجا توزیع می‌شود، اما در کنار این مسائل ما تعهد داشتیم که 8 تن سیمان به صورت کاملا رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهیم و این سیمان از طریق کارخانه های مورد نظر از جمله نهاوند، ایلام و... تامین و به صورت کاملا رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار داده شد.

,

خواجه‌ای در مورد خرید 20 هزار تن فولاد از خارج از استان برای تامین نیازهای زلزله‌زدگان نیز بیان داشت: تامین آهن آلات به صورت ارزان‌قیمت برای کمک به تسریع عملیات بازسازی انجام گرفته است و عاملین فروش داخل استان هم همچنان در این مناطق فعال هستند.

,

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تصریح کرد: شرکت های داخلی استان همچون کایکو تامین کننده اسکلت های فلزی مناطق زلزله‌زده بود و همچنین طی تفاهم نامه ای با جهان‌فولاد غرب در روزهای اول از آنها خواستیم عاملین فروش خود را در این مناطق مستقر کنند.

,

120 هزار تن فولاد برای بازسازی نیاز داریم/ این 20 هزار تن فقط بخشی از این نیاز بود

, 120 هزار تن فولاد برای بازسازی نیاز داریم/ این 20 هزار تن فقط بخشی از این نیاز بود,

وی نیاز آهن‌آلات این مناطق را بیش از 120 هزار تن اعلام کرد و گفت: این 20 هزار تن تنها قسمتی از این رقم بوده و مابقی را عاملین تولیدات داخل استان در حال توزیع آن هستند.

,

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه  بیان داشت: طبیعتا حجم کار بالاست و همه باید کمک کنند تا مصالح مورد نیاز تامین شود و طبیعی است که برخی از پیمانکاران غیربومی هم از طرفیت استان‌های خود برای کمک به تامین مصالح اقدام کنند

,

خواجه‌ای گفت: طبیعتا ظرفیت‌های استان پاسخگوی تامین مصالح برای احداث 35 هزار واحد آسیب و همچنین 60 هزار واحد تعمیری در محدوده زمانی معین نیست و تمام استانها باید برای این امر بسیج شوند تا این موضوع به سرانجام برسد.

,

وی ادامه داد: از تمام ظرفیت تمام استانها استفاده می کنیم و هر استانی بتواند کمک کند با مراجعه به ما و مدیریت کار می‌تواند در این امر مشرکت داشته باشد.

,

ا

, ا,

 

,

کار را در اختیار پیمانکاران غیربومی قرار داده‌اند

, کار را در اختیار پیمانکاران غیربومی قرار داده‌اند,

شکری یکی از تولیدکنندگان فولاد استان در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: بنا بود در بازسازی از ظرفیت استان استفاده شود اما کار را در اختیار پیمانکاران گذاشته‌اند و آنها هم از طرفیت استانهای خودشان استفاده می‌کنند.

,

وی افزود: قرار بود 100 هزار تن آهن‌آلات را از ما خریداری کنند اما مقداری خریداری شد و دیگر ادامه نداشت.

,

عدم خرید از تولیدات استان به خاطر افزایش قیمت محصولات

, عدم خرید از تولیدات استان به خاطر افزایش قیمت محصولات,

قره‌قوزلو یکی دیگر از تولیدکنندگان استان در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: قبل از سال 97 و در اوایل ما محصولات خودمان را با سودناچیز به خاطر زلزله‌زده‌ها در اختیار آنها قرار می‌دادیم تا کمکی به تسریع بازسازی باشد.

,

وی بیان داشت: اما در سال‌جاری به خاطر افزایش قیمت آهن‌آلات و ورق هزینه تمام شده برای ما هم افزایش پیدا کرده و مجبور به افزایش قیمت محصولات شدیم و اعلام کردند که دیگر محصولات ما را نمی‌خواهند.

,

ا

, ا,

 

,

خریدها مستقیم از کارخانه و با قیمت تعادلی در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد

, خریدها مستقیم از کارخانه و با قیمت تعادلی در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد,

محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب نیز به خبرنگار مرصاد گفت: مصالح و آهن‌آلات مورد نیز برای بازسازی مناطق زلزله زده توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود و با قیمت تعادلی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: این محصولات از مستقیما از کارخانه‌ها تهیه و به واحدهای احداثی یا در حال مقاوم‌سازی تحویل می‌شود.

,

فرماندار سرپل‌ذهاب در مورد تامین 20 هزار آهن‌آلات مورد نیاز از استان اصفهان نیز گفت: این کار هم جهت تسریع و تعجیل در بازسازی از طریق بنیاد مسکن تامین شده است.

,

مصالح ارزان می‌خواهیم /توان خرید مصالح گران را نداریم

, مصالح ارزان می‌خواهیم /توان خرید مصالح گران را نداریم,

یکی از شهروندان سرپل ذهابی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با انتقاد از افزایش قیمت مصالح در این مناطق گفت: ما قادر به خرید مصالح و آهن‌آلات گران نیستیم و مصالح ارزان‌تر می‌خواهیم.

,

وی افزود: با این تسهیلات و این گرانی مصالح نمی‌توانیم خانه‌های خود را تکمیل کنیم.

,

به گزارش مرصاد، بی شک آنچه که اهمیت بیشتری در این موضوع دارد تسریع در بازسازی این مناطق است و اولویت دادن به تولیدات استان در رده بعدی قرار می‌گیرد و قاعدتا این اولویت دادن به تولیدات استان نباید موجب افزایش قیمت محصولات شود و به نظر بهتر است ابتدا نیازهای این مناطق توسط تولیدات داخل استان تهیه شود و در صورت کسری از استانهای دیگر درخواست کمک صورت گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه