اخبار داغ

یک تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد؛

غارت نفت کشور، توسط بریتانیا از حافظه تاریخی ایرانی ها پاک نخواهد شد/ واگذاری راکتور هسته ای اراک به استعمار پیر برجامی دیگر است

غارت نفت کشور، توسط بریتانیا از حافظه تاریخی ایرانی ها پاک نخواهد شد/ واگذاری راکتور هسته ای اراک به استعمار پیر برجامی دیگر است
یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حافظه تاریخی ایرانی ها فراموش نکرده است که بریتانیا سال های سال نفت ایران را به یغما برد و به دنبال آن که اقتصاد ایران و سیاست آن را به دست گرفت و به دنبال تجزیه ایران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، یک تحلیلگر مسائل سیاسی درباره واگذاری نوسازی راکتور هسته ای اراک به انگلیس به خبرنگار تیتریک گفت: مقام معظم رهبری در آغاز مذاکرات هسته ای به دست های آهنین آمریکا در پوشش مخمل اشاره کردند مبنی بر اینکه در هیچ تاریخی نشان داده نشده است به واسطه اعتماد به آمریکا به مشکل بر نخوریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
میرابراهیم صدیق افزود: در مذاکرات هسته ای برجام، تیم هسته ای بسیار فعال و موفق بودند، اما متاسفانه با توجه به مواضع اروپا و آمریکا به عنوان طرف های مقابل به ویژه آمریکا، رهنمودهای رهبری نشان داد که اعتماد به آمریکا بدون داشتن پیش شرط هایی که داریم در نهایت موجب ناراحتی و نقصان خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از برجام و تغییر دولت در آمریکا مشاهده کردیم که بدون نگاه به توافق نامه برجام، ترامپ برجام را یک طرفه کنار گذاشت، اظهار داشت: پیش بینی و رهنمون مقام معظم رهبری نشان داد داخل دست مخملینی که آمریکا به سوی ما دراز کرده بود، دستی آهنین بود.
,

با تکرار اشتباهات گذشته شاهد کناره گیری اروپایی ها بعد از از دست دادن تمامی اختیاراتمان نباشیم!
,
,
 
,
صدیق به مشکلات بوجود آمده پس از برجام اشاره و تصریح کرد: ما آرام آرام سعی می کنیم در برجام باقی بمانیم، باقی ماندن در برجام سیاست خوبی است اما نباید اشتباهاتی که در گذشته داشته ایم مبنی بر اینکه "هر آنچه در اختیار داریم از دست داده و اعتماد کنیم" را مجددا تکرار کنیم تا پس از از دست دادن تمامی گزینه ها شاهد کناره گیری دولت های اروپایی نیز از برجام باشیم.
,
 
,
وی گفت: تاریخ نشان داده است زمان انتخاب که فرا می رسد، اروپا همیشه ماندن در کنار آمریکا را بر قرار گرفتن در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران که نقطه مقابل آمریکا است ، ترجیح می دهد.
,
 
,
سیاست انگلیس بهره کشی از دولت هاست
,
 
,
صدیق درباره واگذاری نوسازی راکتور هسته ای اراک به دولت انگلستان افزود: اغلب مشکلاتی که در تاریخ معاصر و گذشته های دور داشته ایم، نشان داده است نگاه لندن به کشورهای کوچکتر، خاور دور و خاورمیانه فقط و فقط بهره کشی از منابع طبیعی و منافع مادی این کشورها بوده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: حافظه تاریخی ایرانی ها فراموش نکرده است که بریتانیا سال های سال نفت ایران را به یغما برد چرا که انگلستان اقتصاد ایران و سیاست آن را به دست گرفت و به دنبال تجزیه ایران بود لذا با نگاه به گوشه و کنار تاریخ نشان می دهد اعتماد به کشورهای خارجی، اروپا و آمریکا در یک مسیر قرار می  گیرد.
,
 
,
صدیق تصریح کرد: تنها راه حل برون رفت از مشکلات معیشت و اقتصادی اتحاد داخلی و تولید ملی است چرا که طی 10 سال اخیر مقام معظم رهبری درباره مسائل اقتصادی نکاتی را فرمودند و نامگذاری سال ها به این نام نشان از این مسئله خواهد داشت لذا گره زدن راه حل تمام مشکلات کشور به برجام دغدغه ها و مشکلات ناشی از آن را بیشتر خواهد کرد.
,
 
,
وی گفت: باید به جای اعتماد به کشورهای استعمارگر همانند بریتانیا (استعمار پیر) که در هیچ برهه ای از تاریخ به داد مسلمانان نرسیده صرفا به دست آوردن منابع زیر زمینی و ذخائر کشورهای مستعمره را دنبال کرده اند، بر وحدت ملی تمرکز داشته باشیم تا بتوانیم به مشکلات خارجی فائق شده و از کنار این چرخه مشکلات اقتصادی به راحتی عبور کنیم.
,
 
,
صدیق با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکا و اروپا و هزینه کردن داشته های کشور در این راه، اشتباه دوباره ای است که تبعات سختی برای ایران خواهد داشت افزود: نزدیک شدن به کشورهای اروپایی و ماندن در برجام، زمان خریدن برای سر و سامان دادن به مشکلات داخلی است تا با انقلابی عمل کردن و حوصله بیشتر بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.
,
 
,
تحلیلگر مسائل سیاسی در خاتمه تصریح کرد: دولتمردان زمان تصمیم گیری درصددند به نتایجی برسند که منافع کشور را در برداشته باشد و ریاست جمهور نیز به به این مهم واقف است، لذا صحبت های اخیر رئیس جمهور در نشست  4+1 نشان داد که در مرحله حاد انتخاب، باز هم نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب و حفظ خواهد شد، خطوط قرمز نظام کاملا مشخص بوده و عبور از این مهم تا کنون صورت نگرفته است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه