اخبار داغ

صفری در واکنش به بسته پیشنهادی اروپایی‌ها:

اظهارنظر کافی نیست، اروپا باید تضمین بدهد

اظهارنظر کافی نیست، اروپا باید تضمین بدهد
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که برای کشور ایران مهم است و می‌تواند ایران را به ماندن در برجام ترغیب کند، تضمین اروپاییان به اجرایی شدن بسته پیشنهادی شان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد صفری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در روزهای گذشته رئیس جمهور کشورمان با موضع گیری قاطعانه ای که علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت و از وحدت و انسجام داخلی برای مقابله با توطئه‌‌های دشمنان و تحریم‌های آمریکا سخن گفت، باعث شد استکبار جهانی با دستپاچگی مواجه شود و از اینکه با تمام مداخلات و تهدیدهای نفتی‌اش باز هم ایران اسلامی را اینگونه با صلابت‌تر می‌بیند در بهت و شوک فرو برود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نمایش سیاه بازی دخالت دیپلمات ایرانی در عملیات مثلا خرابکارانه فرضی که راه انداخته‌اند و کوک کردن دوباره کشور دست نشانده عربستان برای مقابله نفتی با ایران نشان می دهد که دشمنان ما چقدر به هراس افتاده اند .

,

صفری گفت: طبیعی است که در چنین شرایطی فعل و انفعالات رخ داده در آب‌راه حیاتی و حساس هرمز برای آمریکا به مثابه مرگ و زندگی است چرا که در اهمیت تنگه هرمز همین بس که بگویم بیشتر نفت صادراتی عربستان، امارات، کویت و عراق از طریق این تنگه به بازارهای جهانی فرستاده می‌شود.

,

وی افزود: همچنین تنگه هرمز مسیر عبور تمامی گاز طبیعی مایع صادراتی قطر بوده و معلوم است که این آبراه برای آمریکا و ایادی‌اش  بسیار حیاتی است چرا که ترامپ در ماه‌های اخیر سعی داشته که از کشورهایی همچون عربستان به عنوان یک سوپاپ اطمینان در مقابل قدرت نفتی ایران استفاده کند و لذا هر سخنی درباره تنگه هرمز برایش یک کابوس وحشتناک می تواند باشد.

,

صفری گفت: از سوی دیگر به نظرم دولت باید این همصدایی و انسجام داخلی ایجاد شده را غنیمت شمرده و عاجلانه فکری به حال از هم‌گسیختگی تصمیمات اقتصادی‌اش کند و با تغییراتی که در تیم اقتصادی اش ایجاد می کند، تدابیر لازم را برای ایجاد آرامش در زندگی مردم شریف کشورمان اتخاذ کند تا این وحدت ملی، پررنگ‌تر و کارآمدتر شود و به امید خدا این مرحله از تحریم‌ها را نیز به سلامت پشت سر گذاریم.

,

وی افزود: درباره برجام و بسته پیشنهادی اروپاییان نیز باید عنوان کرد که اروپا در هفته‌های گذشته تلاش کرده به هر طریق ممکن به ایران ثابت کند حفظ برجام برایش اهمیت فراوان دارد و لذا مقامات این کشورها از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک اظهار‌نظرهای خوبی داشته‌اند اما آنچه که برای کشور ایران مهم است و می تواند ایران را به ماندن در برجام ترغیب کند، تضمین اروپاییان به اجرایی شدن بسته پیشنهادیشان است.

,

صفری خاطرنشان کرد: تضمین خرید نفت، تضمین حفظ و حراست از سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایران صورت می‌گیرد در مقابل تحریم‌های آمریکا، تضمین نقل و انتقال پول در بانک‌های اروپایی و ... از مواردی است که سران اروپایی باید به آن پایبند باشند تا ایران نیز در برجام بماند .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه