اخبار داغ

نماینده تهران:

اگر منافع جمهوری اسلامی تأمین نشود در خروج از توافق درنگ نخواهیم کرد/بیانیه اتحادیه اروپا قابل اتکا نیست

اگر منافع جمهوری اسلامی تأمین نشود در خروج از توافق درنگ نخواهیم کرد/بیانیه اتحادیه اروپا قابل اتکا نیست
حجت الاسلام مهدی شیخ:خواسته هایی که در راستای منافع کشور است به اروپا ابلاغ شده است، ما تأمین این خواسته ها را می بینیم و باید به گونه ای تامین شود که دستخوش حوادث نشود و تضمین اجرایی مناسب را داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس اتحادیه اروپا در پی پایان نشست مشترک کمیسیون برجام، بیانیه‌ای صادر کرد،در  یکی از بندهای این بیانیه آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرا در تاریخ 6 جولای (پانزده تیرماه) در وین برگزار شد. کمیسیون مشترک به منظور بحث در مورد مسیر پیش رو برای حصول اطمینان از اجرای مستمر توافق هسته ای در تمامی ابعاد آن و بررسی مسائل حل نشده ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و وضع مجدد تحریم هایی که وفق برجام و پیوست شماره دو آن رفع شده بود؛ موضوعی که عمیقا موجب تاسف اعضای کمیسیون مشترک گردیده است، تشکیل شد.

,

 

,

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره این بیانیه و تحلیل های پیرامون آن، در گفتگو با یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کرده ایم که متن این گفتگو در زیر آمده است.

,

 

,

حجت الاسلام مهدی شیخ در گفتگوی اختصاصی با صبح زاگرس بیان کرد: خواسته هایی که در راستای منافع کشور است به اروپا ابلاغ شده است، ما تأمین این خواسته ها را می بینیم و باید به گونه ای تامین شود که دستخوش حوادث نشود و تضمین اجرایی مناسب را داشته باشد، تیم مذاکره کننده به دنبال همین است، ما هم حمایت می کنیم و کاری به بازی های غربی ها نداریم و خروجی کار برای ما مهم است که امیدواریم آن چیزی که ما می خواهیم تأمین شود و اگر منافع ما تامین نشود در خروج از توافق درنگ نخواهیم کرد.

, صبح زاگرس,

 

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر صرف همین بیانیه باشد نمی تواند قابل اتکا باشد چرا که این بیانیه اقدام اولیه آن هاست باید ببینیم روند مذاکرات به کجا خواهد رسید.

,

 

,

وی افزود: اگر بخواهیم به سوابق این کشورها نگاه کنیم به هیچ یکی از کشورهای اروپایی اعتماد نداریم و همه آن ها که تا الان تحت سیطره امریکا بودند و از خودشان چیزی نداشتند و هر زمان هم که چیزی از خودشان داشتند، خیری به کشور ما نرساندند، مذاکره به این دلیل است که ببینیم آیا منافع ما تأمین می شود یا خیر،باین کشورها برای ما فرقی نمی کنند.

,

 

,

حجت الاسلام شیخ درباره صحبت های رئیس جمهور مبنی بر اقدامات ایران در صورت اخلال در صادرات نفت و گاز جمهوری اسلامی، گفت: اقدامات ما ممکن است فراتر از بسته تنگه هرمز باشد و یا جنبه های دیگری داشته باشد  که این به خود ما بستگی دارد اما مسلم است که این اقدام مورد حمایت کل نظام و مسئولین است و همه پشت این قضیه هستیم بنابراین اگر منافع ما را تأمین نکنند لزوم ندارد که برای به خطرافتادن منافع آن ها کاری نکنیم.

,

 

,

وی در پایان بیان کرد : قرارداد FATF جدا از بحث برجام است که یک سری لوایح و کنوانسیون هایی دارد و در واقع به لحاظ فنی از هم جدا هستند و ربطی به هم ندارند اما ممکن است در برآورد کلی ارتباط با این مجموعه ها ما بخواهیم تجدید نظر داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه