اخبار داغ

عضو فراکسیون امید مجلس:

حق ایران برای خروج از برجام در صورت عدم تامین منافع ملی «محفوظ» است/ سلطه‌جویی آمریکا به ایران محدود نمی‌شود

حق ایران برای خروج از برجام در صورت عدم تامین منافع ملی «محفوظ» است/ سلطه‌جویی آمریکا به ایران محدود نمی‌شود
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: حق ایران برای خروج از برجام در صورت عدم تامین منافع ملی محفوظ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص بیانیه اتحادیه اروپا پس از نشست اخیر کمیسیون برجام و مایوس‌کننده خواندن آن توسط رئیس جمهور گفت: همانطور که مستحضر هستید اعضای این کمیسیون روز گذشته (جمعه) تغییراتی را در بیانیه پیشین خود اعمال کردند و این بیانیه 10 بندی در رسانه ها منتشر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: طبیعتا هر تصمیمی که مجموعه حاکمیت و نهادهای ذیربط در این خصوص اتخاذ کنند مورد حمایت نمایندگان ملت ایران خواهد بود.

,

همتی با بیان اینکه یکی از احتمالات آن است که بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا تامین‌کننده منافع جمهوری اسلامی ایران نباشد تصریح کرد: در این صورت حق قانونی جمهوری اسلامی ایران برای خروج از برجام محفوظ خواهد بود و در آن شرایط ما هیچ تعهدی نسبت به برجام نخواهیم داشت و هزینه‌های آن نیز بر عهده طرف مقابل خواهد بود که آغازگر نقض برجام بوده است.

,

وی با یادآوری چند دهه تحریم و اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکایی‌ها گفت: تحریم ایران موضوع جدیدی نیست و همواره با افت و خیز‌هایی وجود داشته است و ما با تجاربی که در دهه‌های گذشته بدست آورده‌ایم می‌توانیم با این تحریم‌ها نیز مقابله کنیم.  

,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه ادامه داد: برای اولین‌ بار شاهد آن هستیم که پس از حصول یک توافق بین‌المللی، یکی از طرف‌ها به روشنی آن را نقض می‌کند که این امر بی‌سابقه است.

,

همتی با با بیان اینکه امیدواریم کشورهای اروپایی درک صحیحی از مسائل بین‌المللی و امنیت جهانی داشته باشند گفت: آنچه که همه کشورهای جهان باید به آن توجه کنند سلطه‌جویی و یک‌جانبه‌گرایی ایالات متحده آمریکا در موضوعات مختلف است که به ایران محدود نیست و می‌تواند منافع اروپا، چین و روسیه را نیز به خطر بیاندازد.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا با دولت‌ آمریکا برای تحریم نفتی ایران همراهی خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: همانطور که عرض کردم این کشورها به طور منطقی نباید با سیاست‌های ایالات متحده همراهی کنند چراکه آمریکا به تسلط بر ایران بسنده نخواهد کرد و به سوی تک‌ قطبی کردن نظام بین‌المللی گام برمی‌دارد.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تک قطبی شدن جهان، منافع اروپا و کشورهای دیگر را به خطر خواهد انداخت گفت: جهان تک ‌قطبی و تک محور به سمت قانون جنگل حرکت می‌کند کما اینکه شاهد آن هستیم که آمریکا از پیمان‌های آب و هوایی نیز خارج می‌شود و همچنین تعرفه‌های سنگینی بر واردات از سایر کشورها وضع می‌کند.

,

همتی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و دیوارکشی آمریکا در مرزهای مکزیک گفت: تمام این اقدامات در یک جهت انجام می‌شود و آن هم تک قطبی‌سازی نظام سیاسی جهان است.

,

وی با بیان اینکه اظهارات مقامات برخی از کشورهای اروپایی نشان می‌دهد به این نتیجه رسیده‌اند که نباید تحت سلطه آمریکا قرار بگیرند خاطرنشان کرد: البته چنانچه منافع جمهوری اسلامی ایران به خطر بیافتد طبیعی است که ممکن است منافع سایر کشورها نیز به چالش کشیده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه