اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

اروپا مستقل از آمریکا نیست/ کنترل کشورهای مستقل با FATF

اروپا مستقل از آمریکا نیست/ کنترل کشورهای مستقل با FATF
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران در برجام یکطرفه به تعهدات خود عمل کرده و برجام صرفاً به عاملی برای کنترل و فشار بیشتر بر کشور تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیل سپاس در خصوص بیانیه اتحادیه اروپا درباره برجام بعد از خروج آمریکا، اظهار داشت: متأسفانه سابقه‌ای که از بدعهدی اروپا داریم متعلق به زمان گذشته‌ی زیادی نیست در مذاکرات گذشته با سه کشور اروپایی که اتفاقاً در دولت اصلاحات و در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی حجت‌الاسلام حسن روحانی است و علی الرغم اینکه ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد اما اروپایی‌ها علی‌الخصوص انگلیس، فرانسه و آلمان زیر توافقات انجام شده زدند و نشان دادن که اروپا جدای از آمریکا عمل نمی‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

امروز هم وقتی به موارد مختلف توافقی در برجام نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اروپا صرفاً بیانیه‌ی سیاسی برای حفظ برجام و دادن فرصت بیشتر به آمریکا برای تأثیر بیشتر تحریم‌هایش بر اقتصاد ایران می‌دهد ولی در عمل متأسفانه حاضر نیست به تعهدات مختلف اقتصادی و بانکی در قبال ایران عمل کند که می‌توان به خروج برخی شرکت‌های اروپایی از ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و عدم دادن تضمین لازم از سوی اروپایی‌ها و اذعان به اینکه برای ادامه مسیر برجام حاضر به دادن تضمین مدنظر ایران نیستیم اشاره کرد. لذا امروز برجام در واقع فقط یکطرف به تعهد خود عمل کرده است و طرف دیگر که آمریکا و اروپا بوده است به قول متولیان امر مانند رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه روحانی و رئیس بانک مرکزی هیچ عایدی جدی بر اساس توافقات برای ایران نداشته است به همین دلیل برجام صرفاً فقط به عاملی برای کنترل بیشتر کشورمان و فشار بیشتر بر کشور تبدیل شده است. در آخر اینکه اروپایی‌ها حاضر نیستند مبادلات تجاری خود با آمریکا را به خاطر ایران به خطر بیاندازند و در مقابل وزارت خزانه‌داری آمریکا بایستند به همین علت برجام امروز برجامی معیوب و فاقد ارزش اقتصادی برای کشور عزیزمان است

,

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه انگلیسی مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک را بر عهده گرفته است بیان کرد: اساساً انگلیس متأسفانه همانطور که در گذشته‌ی تاریخی‌اش با ملت ایران نشان داده است سابقه‌ای جز خباثت و دخالت برای عقب نگه داشتن کشور و ملت بزرگ ایران نداشته است. کمک به آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت ملی مصدق بازگرداندن شاه فراری به کشور و سالها نفوذ فرهنگی و سیاسی در کشور تا سال ۵۷ و همچنین ساختن برخی فرق دینی جعلی مثل وهابیت در دل اسلام و تشکیل رژیم کودک کش غاصب صهیونیستی در دل جهان اسلام از سیاست‌های سرطانی و خباثت‌های این استعمارگر پیر است که متأسفانه حتی امروز هم تلاش برای ساختار سازی نفوذ در کشورمان از جمله سیاست‌های این رژیم سلطنتی بوده رژیم سلطنتی انگلیس نشان داده است هر ملتی به این حکومت اعتماد کرد جز سیاهی و وابستگی را تجربه نخواهد کرد. بنابراین به هیچ وجه نباید فکر کنیم ماهیت این رژیم خبیث متفاوت از گذشته است بلکه بر اساس قرائن و شواهد زیادی خباثت‌ها و دسیسه‌های این رژیم بیشتر از گذشته شده است و فقط شکل این خباثت‌ها عوض شده است که باید آنها را بخوبی شناخت.

,

رضایی در ادامه با بیان اینکه مواضع مقتدرانه رئیس‌جمهور محترم در خصوص اینکه اگر نفت ایران صادر نشود هیچ نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد، افزود: در واقع این سخنان بیان موضوعی تاریخی است که انقلاب اسلامی از ظرفیت جغرافیایی خود برای امنیت و رشد اقتصادی خود استفاده خواهد کرد و گذشت زمانی که محمدرضا شاه خائن می‌گفت اگر تنگه هرمز بسته شود ما اقتصادمان فلج می‌شود. امروز به برکت انقلاب اسلامی و تاریخ پرافتخار دلاوریها و سلحشوریهای ملت ایران در طول هزاران سال، جمهوری اسلامی هر تهدیدی را با قدرت جواب خواهد داد و زمان بزن ودر رو گذشته است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر یکی بزنند ده تا خواهند خورد. لذا امروز همه جریانهای وفادار به نظام و کشور باید متحد در مقابل توطئه‌های جدید استکبار جهانی بایستیم و مقاومت، صبر و هوشیاری در مقابل ترفندهای دشمنان برای عبور از شرایط فعلی از جمله مهمترین عوامل موفقیت خواهد بود و تهدید به بستن تنگه هرمز با توجه به پیشرفت های فوق‌العاده فرزندان این ملت در حوزه‌ی نظامی کاری آسان است و در صورتی که آمریکا و اروپا قصد نمایند مشکلاتی برای صادرات نفت ایران ایجاد کنند قطعاً می‌دانند جمهوری اسلامی دیگر اساساً اجازه نخواهد داد هیچ نفتی از خلیج‌فارس صادر شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص پشت پرده و اهداف استعماری FATF نیز بیان کرد: در واقع این موضوع بیش از آنکه برای مبارزه با پولشویی و کنترل مالی گروههای تروریستی باشد تبدیل به ابزاری برای کنترل بیشتر کشورهای هدف توسط قدرتهای استکباری تبدیل شده است و سؤالی که پیش می‌آید این است که مگر اروپا مخصوصاً فرانسوی‌ها آمریکائی‌ها دائیه دار آن نیستند پس چرا همایش سالانه گروهک منفور منافقین در فرانسه با حمایت‌های مالی آل سعود و کشورهای اروپایی و شرکت مسئولان آمریکایی برگزار می‌شود و نقش FATF و کنترل مالی کمک‌کنندگان به این گروهک تروریستی در این میان چیست؟ و آیا اساساً FATF فقط برای کشورهای مخالف سیاست‌های استکباری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ایجاد شده است یا همه گیر و فراگیر است؟ قطعاً آنچه که از تعارضات غرب مشاهده می‌کنیم FATF صرفاً به ابزاری شیطانی برای کنترل کشورهای آزاده و مستقل تبدیل گردیده است که سابقه‌ی بدعهدی‌های آمریکا و اروپا نشان می‌دهد کنترل مالی مبادلات پولی توسط آنها صرفاً به ابزاری برای جاسوسی بیشتر و تهدید بیشتر کشور هدف تبدیل خواهد شد. لذا معتقدم پیوستن به FATF در این شرایط و با وجود کنترل آن توسط این کشورهای استعماری ضمن اینکه سودی نخواهد داشت بلکه فرصتی برای نفوذ و جاسوسی بیشتر و تهدید بیشتر کشور بوجود خواهد آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه