اخبار داغ

چین یک ماهواره دوقلو پرتاب کرد

چین یک ماهواره دوقلو پرتاب کرد
چین موفق به پرتاب ماهواره دوقلوی آزمایشی پیشرفته بر روی موشک "Long March-2C" از "مرکز پرتاب ماهواره "شیچانگ"(Xichang) در جنوب غرب چین شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چین ماهوارهایی را برای برنامه علمی جدید فضایی که هدف آن مطالعه و بررسی سیاهچاله‌ها، امواج گرانشی و ارتباط بین منظومه شمسی و انسان است، پرتاب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آکادمی علوم چین (CAS) اعلام کرد که چهار ماهواره را برای این برنامه توسعه داده‌اند.

, CAS,

این برنامه شامل یک ماهواره به نام "کاوشگر اینشتین"(EP) است که وظیفه آن کشف اجسام آسمانی که در هنگام تغییرات شدید، اشعه ایکس منتشر می‌کنند و همچنین سیاهچاله‌های خاموش با پرتوهای دارای انرژی بالا است.

, EP,

دومین برنامه نیز "رصدخانه خورشیدی پیشرفته فضایی"(ASO-S) است که به دانشمندان کمک خواهد کرد تا رابطه میان میدان مغناطیسی خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشیدی را درک کنند.

, ASO-S,

ماموریت مشترک آژانس فضایی اروپا و آکادمی علوم چین که "SMILE" نام دارد نیز، بر تعامل بین باد خورشیدی و مغناطیس زمین تمرکز خواهد کرد.

, SMILE,

این برنامه همچنین شامل پروژه "GECAM" است که هدف آن نیز جستجوی سیگنال‌های الکترومغناطیس مرتبط با امواج گرانشی است.

, GECAM,

"وانگ چی"(Wang Chi)، مدیر مرکز ملی علوم فضایی آکادمی علوم چین گفت این برنامه توجه دانشمندان و مهندسان برجسته چینی را برای رسیدن به پیشرفت‌های علمی و نوآوری‌های تکنولوژیکی جلب خواهد کرد.

, Wang Chi,

طی سال‌های گذشته نیز چین مجموعه‌ای از ماهواره‌های فضایی از جمله "کاوشگر ذرات ماده تاریک"(DAMPE)، "آزمایش‌های کوانتومی در مقیاس فضایی"(QUESS) و "رصدخانه تلفیقی پرتوهای ایکس پرانرژی"(HXMT) را به فضا پرتاب کرده است.

, DAMPE, QUESS, HXMT,
منبع: ایسنا
, منبع: ایسنا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه