اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

بیانیه اتحادیه اروپا غیرعملیاتی است/اروپا کشور را معطل جلسات سطح پایین خود می‌کند

بیانیه اتحادیه اروپا غیرعملیاتی است/اروپا کشور را معطل جلسات سطح پایین خود می‌کند
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیانیه اتحادیه اروپا بسیار کلی، غیرعملیاتی و به درد نخور است گفت: اروپا سست وارد قضایا شده و کشور را معطل جلسات و معاهدات سطح پایین خود می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بیانیه اتحادیه اروپا بسیار کلی، غیرعملیاتی و به درد نخور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  اظهار کرد: بیانیه اتحادیه اروپا بسیار کلی، غیرعملیاتی و به درد نخور است.,

 

,

وی افزود: این بیانیه عملا یک نامه ای است که هیچی از داخل آن درنمی‌آید. مسئولان ارشد و دیپلماسی نظام ما بارها از لحظه خروج آمریکا از برجام گفته بودند که ما نیازمند به تعهدات قوی و عملیاتی از طرف اروپا هستیم که آن خلاء خروج آمریکا از برجام را پرکند و نسبت به معاهده ای که از قبل بوده تعهد بدهد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور ایران بیانیه ای میخواهد که بحث صادرات نفت، بانک‌ها، بحث‌های تجاری و تحریم ها و همه این موارد را به صورت شفاف و روشن در خودش داشته باشد و کشور اروپایی را متعهد کند اما حال از این بیانیه اتحادیه اروپا برای کشور ایران هیچی درنمی‌آید.

, از این بیانیه اتحادیه اروپا برای کشور ایران هیچی درنمی‌آید.,

 

,

فلاحتی عنوان کرد: این بیانیه عملا مانند یک نامه بسیار بسیار ساده و کم ارزشی است که جزو تعهدات بین المللی نیز تلقی نخواهد شد لذا همان حرفی که بسیاری از بزرگواران زدند به نظر من هم از این آتش کم فروغ، آبی گرم نمی‌شود و به نظر می‌رسد که دولت‌مردان ما اعتماد نهایی را نسبت به عملکرد اروپا تغییر دهند و به سمت و سویی بروند که کشور و اقتصاد ما معطل معاهداتی مانند برجام نشود و حتی منتظر اقدامات اروپا نمانیم.

, این بیانیه عملا مانند یک نامه بسیار بسیار ساده و کم ارزشی است,

 

,

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شرایطی را که در طول اجرای برجام داشتیم و مشکلاتی که طرف های متعهد برای کشور ایران به وجود آوردند اکنون نیز انجام می‌شود؛ یعنی آنها در جایی که خودشان می‌خواهند تعهد کنند یک بیانیه کلی می‌دهند اما جایی که می‌خواهند تعهدی از ایران بگیرند به ریز در جزئیات وارد شده و این حکایات همان قضایایی است که در برجام اتفاق افتاده است.

, متأسفانه شرایطی را که در طول اجرای برجام داشتیم و مشکلاتی که طرف های متعهد برای کشور ایران به وجود آوردند اکنون نیز انجام می‌شود؛ یعنی آنها در جایی که خودشان می‌خواهند تعهد کنند یک بیانیه کلی می‌دهند اما جایی که می‌خواهند تعهدی از ایران بگیرند به ریز در جزئیات وارد شده و این حکایات همان قضایایی است که در برجام اتفاق افتاده است.,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از اینکه آنها شروع به اقدام عملیاتی در بحث برجام کنند در سالهای گذشته ما خودمان در راکتور خود سیمان ریخته و قبل از اینکه آنها اقدام عملیاتی در بحث بانکها داشته باشند ما سانتریفیوژها را تعطیل کردیم.

, قبل از اینکه آنها شروع به اقدام عملیاتی در بحث برجام کنند در سالهای گذشته ما خودمان در راکتور خود سیمان ریخته و قبل از اینکه آنها اقدام عملیاتی در بحث بانکها داشته باشند ما سانتریفیوژها را تعطیل کردیم.,

 

,

فلاحتی اظهار کرد: متاسفانه اقدام های یک طرفه ای که از جانب ما بعضا با شتاب انجام شد زمینه‌ساز این شد که آنها نیز به طمع افتاده و کاری کنند که ما به سمت آنها برویم اکنون نیز همین قضیه و مباحث را داریم که نباید به هیچ عنوان در مباحث هسته ای متکی به طرف های اروپایی باشیم یا بیشتر با آنها همکاری کنیم مگر اینکه آنها در تعهداتی که می‌خواهند بدهند به ریز وارد شوند ضمن اینکه عمده تعهداتشان هم تعهدات تجاری و مالی است و اصلا بحث سیاسی در آن مطرح نیست.

, اقدام های یک طرفه ای که از جانب ما بعضا با شتاب انجام شد, در تعهداتی که می‌خواهند بدهند به ریز وارد شوند, تعهدات تجاری و مالی,

 

,

وی عنوان کرد: لذا این قضیه هم یکی از قضایایی است که باید بگوییم طبیعی است برای طرف مقابل شعف و خوشحالی ایجاد شود آن هم طرف انگلیسی ماجرا؛ این اقدام بسیار خطرناک و تکرار همان چیزی است که در برجام بر سر کشور ایران آمده است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره بیانیه اتحادیه اروپا، تصریح کرد: سخنان رئیس جمهور خیلی موثر است و ما نیز از موضع‌گیری به حق رئیس جمهور حمایت می‌کنیم. صحبت رئیس جمهور یک صحبت کاملا کارشناسی، حقوقی و قابل اتکا است.

,

 

,

فلاحتی بیان کرد: وقتی کسی به عنوان رئیس جمهور ملت ایران از بیانیه انتقاد می‌کند و آن را سست و غیر قابل اتکا می‌داند یعنی همه حقوق ملت ایران در این قضیه است.

,

 

,

وی اظهار کرد: آنچه که در موضع گیری رئیس جمهور است موضع گیری شفاف، صریح و روشن و قابل تشکر و پشتیبانی است چراکه حرف ملت ایران را زد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما اکنون به پشتوانه این اقدام رئیس جمهور چه کاری باید در داخل شکل بگیرد بسیار مهم است؛ اعضای کابینه و مسئولانی که کار اقتصاد کشور به دست آنها است موظف هستند از امروز با توجه به سخنانی که رئیس جمهور گفت و اتحادیه اروپا را در ورود به این قضیه قوی تصور نکرد، به عرصه خدمت و اتکای به مسائل اقتصادی داخلی که حتما هم شدنی است، ورود جدی داشته باشند.

, مسئولانی که کار اقتصاد کشور, به عرصه خدمت و اتکای به مسائل اقتصادی داخلی, ورود جدی داشته باشند.,

 

,

فلاحتی با اشاره به FATF گفت: در همان زمانی که FATF در مجلس مطرح شد این موضوع جزو مذاکرات مجلس قرار گرفت که اصلا لزومی به ورود به معاهدات بین المللی مانند FATF نیست و خود این برمی‌گشت به مسائل برجام یعنی یکی از بسترهای وقوع برجام، FATF بود اگر چنانچه طرف های اروپایی و مخصوصا آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کردند بر اساس قرارداد برجام باید یکسری تسهیلاتی فراهم می‌شد که کارهای بعدی رو به راه شود.

,

 

,

وی ادامه داد: اما امروز که متاسفانه با زورگویی ترامپ از برجام خیری نمانده است و اروپا هم سست وارد قضایا شده و کشور را معطل جلسات و معاهدات سطح پایین خود می‌کند قطعا ورود به عرصه این‌گونه لوایح که دولت به مجلس ارائه داده است به مصلحت کشور نیست؛ بعید می‌دانم که نمایندگان مجلس نیز در همه گروه های سیاسی کسی مانده باشد که امروز صحبت ازFATF  کند و عملا از صحنه مجلس این لایحه باید خارج شود.

, اروپا هم سست وارد قضایا شده و کشور را معطل جلسات و معاهدات سطح پایین خود می‌کند, ورود به عرصه این‌گونه لوایح که دولت به مجلس ارائه داده است به مصلحت کشور نیست, ازFATF  کند و عملا از صحنه مجلس این لایحه باید خارج شود., FATF ,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر اینگونه معاهدات شکل بگیرد منافع عمومی را به خطر انداخته است و هر گونه قرارداد حقوقی و پیمان بین المللی که باعث شود در آن طرف مقابل هیچ تعهدی نداشته باشد، طرد می‌شود. از طرفی نیز متاسفانه رویکرد غلطی در روابط بین الملل ما ایجاد خواهد شد و کشور به سمتی به پیش خواهد رفت که هر گونه شفاف سازی اقتصادی، مالی و ارتباطات بانکی برای طرف‌های اروپایی از طرف ایران مقدور شده و آن‌ها می‌توانند بر تمام مسائل و حتی جزئی‌ترین مسائل کشور از جمله هسته ای، مالی و بانکی اطلاع پیدا کنند.

, اگر اینگونه معاهدات شکل بگیرد منافع عمومی را به خطر انداخته است,

 

,

فلاحتی خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که بسیاری از این مسائل برای مردم داخل کشور ما محرمانه تلقی می‌شد و جزو مسائلی بود که حتی یک برگ انتشاری در هیچ سازمان و نهادی ما نداشتیم که مردم از آن مطلع باشند.

,

 

,

وی گفت: اطلاع از ریزکارهای کشور آن هم اطلاعات مالی خیلی خطر بزرگی است و مردم ما همیشه محرم‌تر از دیگران هستند آن هم دیگرانی مثل اتحادیه اروپا و بعضی از کشورهایی که سابقه عناد و دشمنی آن‌ها از سابقه آمریکا هم بیشتر است؛ لذا به نظر می‌رسد که با هوشیاری بتوانیم جلوی اینگونه معاهدات و قراردادها را در مجلس بگیریم و دولت نیز بعد از این با توجه به تجربه ای که از بحث برجام و مذاکرات اخیر برایش به وجود آمد حتما با همین رویکرد در عرصه دیپلماسی و بین المللی ورود پیدا کند و ان‌شاءالله شاهد تحولات انسجام آفرین در عرصه امنیت داخلی خودمان هم باشیم.

, اطلاع از ریزکارهای کشور آن هم اطلاعات مالی خیلی خطر بزرگی است و مردم ما همیشه محرم‌تر از دیگران هستند آن هم دیگرانی مثل اتحادیه اروپا و بعضی از کشورهایی که سابقه عناد و دشمنی آن‌ها از سابقه آمریکا هم بیشتر است,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه