اخبار داغ

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

ارتقاء کیفیت کالای داخلی نیازمند حمایت مردم و مسئولان است

ارتقاء کیفیت کالای داخلی نیازمند حمایت مردم و مسئولان است
عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه سیاست های حمایتی دولت اقدامی برای حمایت از تولیدکننده ایرانی و ارتقا کالا داخلی است،گفت: ارتقاء کیفیت کالای داخلی نیازمند حمایت مردم و مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدجواد توکلی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: وقتی از مردم می خواهیم کالای ایرانی خریداری کنند به کیفیت آن اشاره می کنند که البته این مسئله در برخی از کالا ها درست می باشد اما ما در برخی کالا مانند زعفران، فرش، صنعت غذاو... در جهان شناخته شده می باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: ما در صنعت غذا و کنسروی در سطح بالایی قرار داریم و صادرات هم می کنیم اما با این وجود در فروشگاه های ما بیسکویت های خارجی عرضه می شود.

,

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه عرضه کالاهای خارجی باعث بی ارزش شدن کالاهایی با کیفیت ایرانی می شود، بیان داشت: ما کنترلی بر واردات قاچاق نداریم و از مبادی رسمی و غیر رسمی کالاهای غیرضروری و به ضرر تولید ملی وارد می شود.

,

وی اضافه کرد: تا وقتی تولیدکنندگان خارجی و واردکنندگان ایرانی این کالاها را وارد کنند بر سلیقه مصرف کنندگان هم تاثیر می گذارند و بازار بر تولیدکننده ایرانی تنگ می شود پس ما نیازمند سیاست های حمایتی  می باشیم .

,

توکلی با اشاره به اینکه ارتقا کیفیت کالای وطنی مستلزم سیاست های حمایتی است، گفت: مشکل کیفیت پایین کالا بیشتر مساله ای فرهنگی است؛ فرهنگ کار ما ضعیف شده و دقت کافی را در کار نداریم هرچند که همه مشکلات کیفیت، فقط فرهنگی نیست بلکه شامل تجهیزات و صنعت هم می شود.

,

وی خاطرنشان کرد:  ارتقای کیفیت پدیده زمان بری است؛ در زمینه کیفیت آنچه که بیشتر مدنظر است در صنعت خودروست و بی کیفیتی آن به همه کالاهای ایرانی تعمیم  داده می شود، صنعت خودرو دارای مشکل مدیریتی است که نباید آن را به پای صنعت خودرو بگذاریم.

,

معاون علمی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه صنعت خودرو را صنعتی پویا قلمداد کرد، ابراز کرد: این صنعت توانسته ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی ما را تشکیل دهد و با ایجاد قطعه سازی توانسته ظرفیت بالایی را ایجاد کرده و حدود ۵ درصد از اشتغال ما را شامل شود، در چنین فضایی اگر ما مدیریت خوبی داشتیم صنعت خودرو به عنوان یکی از نمونه های خوب در حمایت از کالای ایرانی می تواند مطرح شود.

,

وی ادامه داد: کیفیت کالا نیازمند حمایت مردم و مسئولان است اما متاسفانه تولیدکننده داخلی ما با هزاران مشکل می جنگد اما تولیدکننده ترکیه ای بدون قید و شرط و با تسهیلات پایین کالا تولید می کند.

,

توکلی با اشاره به سیاست های حمایتی دولت برای حمایت از تولیدکننده ایرانی، گفت: دولت باید ظرفیت ارتقای کیفیت را بالا ببرد و نیروی کار را توانمند کند و همچنین اخذ 9درصد مالیات بر ارزش افزود باعث نارضایتی تولید کنندگان شده است.

,

وی افزود:  دولت می تواند در مالیات به تولیدکننده کمک کند، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در شرایط اقتصادی فعلی توجیهه پذیر نیست.

,

 عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به واردات 25میلیون دلاری در سال 96 به کشور، تاکید کرد: هر ۱۰ هزار دلار واردات قاچاق باعث از دست رفتن فرصت شغلی می شود و واردات ۲۵ میلیارد واردات در حدود ۵/۲  میلیون فرصت شغلی را از ما گرفته است.

,

وی عنوان داشت: دولت بواسطه بانک ها باید شرایط تامین مالی بنگاه ها را تسهیل کند، بنگاه ها اکنون با نرخ سود بالا تامین می شوند و این قابلیت رقابت را از بنگاه ها می گیرد.

,

توکلی در خاتمه با اشاره به نقش رسانه ها، تصریح کرد: رسانه ها می توانند مردم را توجیه کنند که کالای قاچاق نخرند تا زمینه برای تولیدکننده ایرانی فراهم شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه