اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شخصیت امام صادق (ع) مرکز فقاهت شیعه است

شخصیت امام صادق (ع) مرکز فقاهت شیعه است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد را تربیت کردند ، گفت: شخصیت امام صادق (ع) مرکز فقاهت شیعه است و تمام اهل تسنن به این مسله اعتراف کردند که امام صادق (ع) از جهات علمی در اوج قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام والمسلمین محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شهادت امام صادق(ع) ، اظهار داشت: شهادت امام جعفر صادق (ع) مورد توجه علماست و باید مردم هم اهمیت زیادی برای این مسله قائل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی دامه داد: امام صادق(ع) در طول عمر بابرکت خود به نشر معارف اسلامی و احکام اسلام پرداختند و در این مدت چهار هزار شاگرد را پرورش و آموزش دادند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه بر اساس تدبیر امام صادق(ع) امروز شیعه از نظر علمی بسیار پیشرفت کرده است، گفت: شخصیت امام صادق(ع) در آن زمان به قدری شناخته شده بود که تمام روسای اهل تسنن مثل ابوحنیفه افتخار می کردند که شاگرد امام صادق (ع) بودند.

,

وی اضافه کرد: این ارزشمند است که تمام اهل تسنن به این مسله  اعتراف کردند که امام صادق (ع) از جهات علمی در اوج قرار دارد و افتخار شاگردی ایشان  را دارند.

,

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه این مسئله باعث وحدت شیعه و سنی می شود، ابراز داشت: اکثر روایات ما از این شخصیت بزگوار است و شیعیان این شخصیت را به عنوان امام معصوم(ع) و اهل تسنن ایشان را به عنوان عالم صادق قبول دارند به همین دلیل روایات ایشان مورد توجه شیعه و سنی می باشد.

,

وی بیان داشت: شخصیت امام صادق (ع) مرکز فقاهت شیعه است؛ شیعه فقاهت و رساله های عملیه و فتوای علمای بزرگ، همه از روایات امام صادق(ع) هست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه