اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس :

مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی باید از مشاوران متخصص بهره گیرند

مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی باید از مشاوران متخصص بهره گیرند
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی خواست تا از توان تیم های تخصصی و خبره در موضوعات مختلف و در کنار خود استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا افزود: به نظر می رسد عدم دقت تیم مذاکره کننده ما درباره ثبت و توافق جملات برجام، سبب آسیب جدی به کشور شد و ما همچنان این نگرانی را درباره تداوم گفتگوها و مذاکرات با طرف اروپایی داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی بیانیه اخیر اروپا را بسیار سُست دانست و بیان کرد:باید گفت آنچه اخیرا توسط اروپا به ایران اعلام شده؛ بیشتر جنبه بیانیه دارد و کمتر به حقوق مردم ایران در آن توجه شده است.

,

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی همچنین  در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره توجه بیش از پیش به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط تیم مذاکره کننده و ضرورت تضمین گرفتن از طرف اروپایی و راهکارهای آن اظهار کرد: اروپایی ها باید تضمین دهند هرجا که آمریکا، مانعی برای ایران ایجاد کرد؛ آنها در رفع این مانع بکوشند؛ این مانع می تواند در زمینه فروش نفت ایران یا موانع احتمالی دیگر در شبکه اقتصادی و تبادل بانکی باشد؛ به بیان دیگر اروپا باید تضمین بدهد که تجارت جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها در شرایط سهل و آسان و بدون پیچیدگی انجام شود.

,

رضایی در عین حال اضافه کرد: این تضمین ها باید به صراحت در متن مذاکرات و موافقتنامه قید شود و نباید راه گریزی برای اروپایی ها در این زمینه باقی بماند. همچنین علاوه بر حوزه تجارت نفت و پتروشیمی ، باید در سایر موضوعات مانند بیمه ها و کشتیرانی هم تضمین های لازم داده شود.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهدید رئیس جمهوری اسلامی ایران به بستن تنگه هرمز را ستود و گفت: در برابر زبان تهدید آمریکایی ها، ما هم باید با همان زبان مقابله به مثل کنیم تا دنیا بداند که رئیس جمهور ما همواره در شأن و وزانت مردم انقلابی و همیشه در صحنه ما سخن می گوید.

,

رضایی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نوع عکس العمل ایران در برابر بیانیه اخیر اروپا تصریح کرد: در این باره باید چند اقدام صورت گیرد؛ نخست اینکه وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران باید مطالب را به طور شفاف برای مردم بیان کنند تا همه مردم به وضوح در جریان اتفاقات و تصمیمات باشند؛ به بیان دیگر این در شأن ملت قهرمان و سرافراز ما نیست که بر خلاف طرف مقابل، اطلاعات کافی درباره تصمیمات ملی نداشته باشد یا نامحرم دانسته شود؛ همچنین باید به این نکته هم توجه شود که در جریان مذاکرات، تیم ها و گروه های تخصصی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هم به کار گرفته شوند تا عملا همه توان جمهوری اسلامی به میدان آمده باشد.

,

وی در پایان بر این نکته هم پای فشرد که تیم مذاکره کننده ما بر اساس تجربه گذشته، نباید چندان به مذاکرات خوشبین باشد؛ چراکه منافع ملت ایران هیچگاه جای رودربایستی نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه