اخبار داغ

نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

ایجاد بندر خشک در حاجی آباد موجب اشتغال می شود/ تنها سهم مردم منطقه از معادن آلودگی است

ایجاد بندر خشک در حاجی آباد موجب اشتغال می شود/ تنها سهم مردم منطقه از معادن آلودگی است
نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان حاجی آباد به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب شرایط ایجاد بندر خشک را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پیارم حاجی آباد،حسین هاشمی تختی، نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد استان های فارس و کرمان را به هم متصل می کند و می تواند مرکز ثقل فرهنگ سه استان با همدیگر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم حاجی آباد،,

هاشمی تختی افزود: وجود امامزاده سید محمد(ع) که در ورودی شهر و در مسیر جاده ترانزیت قراردارد  یک موقعیت خوب برای شهرستان است و می تواند نقطه عطفی برای کار فرهنگی باشد.

,

وی بیان داشت: حاجی اباد به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی خوبی زمینه ایجاد بندر خشک را دارد و قابلیت نگهداری کالاهایی که در گمرک بعضا یک سال برای ترخیص می مانند را دارد ، بندرعباس به دلیل آب و هوای گرم  که دارد کالا ها خراب می شود ولی حاجی آباد ظرفیت نگهداری این کالاها را دارد.

,

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد بندر خشک در حاجی آباد زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم می کند.

,

هاشمی تختی گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت های خوب شهرستان عنوان کرد و افزود: حاجی آباد با وجود مکانهای گردشگری بکر ، چشمه های آب فراوان و شرایط اب و هوایی بسیار خوب زمینه ایجاد صنعت گردشگری را دارد و از مسئولین میراث فرهنگی درخواست ثبت مکان های گردشگری را داریم.

,

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت پایدار است افزود: می توان با ایجاد مکانهای اقامتی مناسب زمینه اردو های دانش آموزی را از سراسر کشور به این شهرستان فراهم کرد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: حاجی آباد ظرفیت های بسیاری در زمینه اشتغال دارد که با ایجاد خانه صنایع دستی در شهرستان این صنعت را  می توان توسعه داد و زمینه اشتغال خانگی را برای بانوان سرپرست خانوار فراهم کرد.

,

هاشمی تختی ادامه داد: قلعه تاریخی حاجی آباد یک مکان گردشگری خوب می باشد که شهرداری با تفاهمنامه ای که با میراث فرهنگی بسته است باید قلععه را کامل بازسازی کند و به صنعت گردشگری در شهرستان هم رونق بدهد.

,

وی در ادامه با اشاره به معادن شهرستان حاجی آباد افزود: ما در تقسیمات کشوری مشکل داریم  معدن که در کنار منطقه حاجی آباد است آلودگی این معدن سهم مردم منطقه حاجی آباد ولی سودش در جیب استان کرمان است که این مشکل باید در مجلس حل و فصل شود.

,

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید مردم از معادن سهمی داشته باشند و با تشکیل تعاونی مردم از معادن بهرمند بشوند.

,

هاشمی تختی در پایان به راههای روستایی اشاره کرد و تصریح کرد: راههای روستایی که باعث پیشرفت هر منطقه ای است و یکی از معضلات نبود راههای روستای به خصوص در منطقه احمدی که متاسفانه به دلیل صعب العبور بودن نیاز است مسئولین تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه