اخبار داغ

صادرات ۱۶۰ میلیون دلاری، هدفگذاری اقتصادی خراسان شمالی در سال جاری

صادرات ۱۶۰ میلیون دلاری، هدفگذاری اقتصادی خراسان شمالی در سال جاری
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی اعلام کرد: برنامه ریزی شده است که امسال از خراسان شمالی 160 میلیون دلار کالا صادر شود که از ابتدای سال تا به کنون 17 درصد از برنامه هدفگذاری شده، اجرایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در جلسه بررسی و تبادل نظر پیرموان سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی خراسان شمالی بر لزوم استحکام بخشی روابط تجاری و اقتصادی خراسان شمالی با کشورهای اروپایی تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر خراسان شمالی با 30 کشور دنیا از جمله ایتالیا، آلمان، سنگاپور، قزاقستان، میانمار، پرتغال و آفریقای جنوبی روابط تجاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

صمدی در ادامه عنوان کرد: برنامه ریزی شده است که در سال جاری همچنین در سال آینده به برخی از کشورهای آسیایی و اروپای هیات تجاری اعزام کنیم و از آن کشورها نیز پذیرش هیات تجاری داشته باشیم.

,

وی همچنین اعلام کرد: برنامه ریزی شده است که امسال از خراسان شمالی 160 میلیون دلار کالا صادر شود که از ابتدای سال تا به کنون 17 درصد از برنامه هدفگذاری شده، اجرایی شده است.

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود اظهار کرد: استان خراسان شمالی در فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از لحاظ ارزشی تا 7.4 درصد افزایش صادرات و از لحاظ وزنی نیز 8.6 درصد نیز کاهش صادرات داشته است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان، عمده کالاهای صادراتی استان خراسان شمالی به بازارهای هدف را محصولات پتروشیمی ( اوره، ملامین، آمونیاک) همچنین محصولات فولادی ، محصولات پلاستیکی، سیمان، مواد غذایی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

,

صمدی گفت: این محصولات به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، قزاقستان، ترکیه، هند، امارات متحده عربی، بلغارستان، مالزی، ازبکستان، عراق، ایتالیا، اسپانیا، میانمار، سومالی، سریلانکا، تایوان، پاکستان، روسیه و آلمان صادر شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه