اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

تولید سالانه ۵ هزار تن پسته خشک در خلیل آباد

تولید سالانه ۵ هزار تن پسته خشک در خلیل آباد
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش در شهرستان خلیل آباد محسوب می شود، گفت: همه ساله حدود 4 هزار و 940 تن پسته خشک در شهرستان برداشت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور در همایش کاربردی مدیریت باغات پسته که پیش از ظهر امروز در سالن ارشاد خلیل آباد و با حضور باغداران پسته شهرستان های خلیل آباد، بردسکن، فیض آباد، بجستان و کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد با داشتن حدود 4300 هکتار باغات پسته بارور و غیر بارور یکی از مناطق تولید پسته در استان محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه همه ساله حدود 4 هزار و 940 تن پسته خشک در شهرستان برداشت می شود، خاطرنشان کرد: اکبری، اوجی، کله قوچی، احمد آقایی، فندقی و... از جمله ارقام پسته شهرستان خلیل آباد است.

,

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد با تأکید بر اینکه اقدامات مهمی در راستای تولید محصول سالم برای این باغات انجام شده است، تصریح کرد: مبارزه زمستانه با استفاده از یخ آب و شخم زمستانه، کاهش مصرف سموم شیمیایی و استفاده از سایر روش‌های غیر شیمیایی از جمله اقداماتی است که در راستای تولید محصول سالم انجام می گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه چوب‌خوار پسته که یکی از آفات مهم پسته محسوب می شود، اذعان کرد: برای مبارزه با آفت چوب‌خوار پسته با استفاده از تله های فرمونی توانسته ایم این آفت را کنترل کنیم و حتی می توان گفت امسال هیچ‌گونه سمی در جهت کنترل این آفت استفاده نشده است.

,

طاهرپور پسیل پسته را یکی دیگر از مهم‌ترین آفات پسته دانست و عنوان کرد: با استفاده از کارت زرد، تقویت و تغذیه گیاهی و محلول پاشی این آفت کنترل شد به‌طوری که کمترین میزان مصرف سم در باغات وجود داشته است.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی در تمام نقاط پسته خیز شهرستان از دیگر اقدامات در جهت تولید محصول سالم است که باعث شده بهره برداران و کشاورزان با روش‌های کنترل آفات و نحوه کود دهی باغات پسته آشنا شوند و عملکرد آن‌ها افزایش پیدا کند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: توجه ویژه به بحث تغذیه گیاهی مثل چالکود، محلول‌پاشی های به موقع و استفاده از عناصر مورد نیاز گیاه مثل کلسیم که باعث تقویت گیاه و در نتیجه مقاومت آن در برابر آفات می شود.

,

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش در شهرستان خلیل آباد محسوب می شود، تأکید کرد: شهرستان خلیل آباد نیز از جمله شهرستان هایی است که محصولات تولید آن نظیر انگور، کشمش، پسته، انار و زعفران غالباً تجاری و صادراتی هستند.

,

طاهرپور با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم که علاوه بر اقداماتی که در سطح شهرستان انجام می شود در جهت ارتقاء دانش کشاورزان و بهره برداران گام های مؤثری را برداریم، ابراز کرد: یکی از این مراحل استفاده از نخبگان بخش کشاورزی است و نشست امروز نیز در این راستا برگزار شد و امیدواریم با تبادل اطلاعاتی که صورت می گیرد گامی در جهت تقویت محصول پسته شهرستان برداشته شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه