اخبار داغ

حال ناخوش پارک ها در بندرعباس؛

تقریبا هیچ، سهم قطب تجار ت کشور از شهربازی / از نبود سرویس بهداشتی مناسب تا تاریکی مطلق برخی از بوستان ها

تقریبا هیچ، سهم قطب تجار ت کشور از شهربازی / از نبود سرویس بهداشتی  مناسب تا تاریکی مطلق برخی از بوستان ها
بوستان های متعددی در سطح شهر بندرعباس وجود دارد که وضعیتشان در خور شان پایتخت اقتصادی کشور باشد نیست و تنها به داشتن چند وسیله بازی ساده بسنده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پارک ها و فضای سبز که به عنوان مقوله ای مهم در ایجاد خدمات رفاهی و تفریحی نقش ایفا می کند از ضرورت های نخست زندگی شهری محسوب می شود که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

شهروندان مکانی را برای تفریح، ورزش، گفتگو، بازی و برای گذراندن لحظاتی سرشار از آرامش نیاز دارند که پارک ها پاسخی برای این نیازهاست تا بزرگسالان تخلیه هیجانات روانی داشته و کودکان اجتماعی شدن را یاد بگیرند و روح کودکانه خود را به سوی آینده پرواز دهند.

,

بندرعباس به واسطه داشتن صنایع ، بنادر، جزایر، پالایشگاه های مختلف و... به قطب اقتصاد کشور شهرت دارد؛ اما این شهر که در حال توسعه همه جانبه درصنایع و معادن است در فرهنگ پارک و شهربازی پیشرفت چشم گیری نداشته و فاقد شهربازی مناسب است.

,

, ,

افزایش قارچ گونه شهربازی های کوچک سرپوشیده

, افزایش قارچ گونه شهربازی های کوچک سرپوشیده, افزایش قارچ گونه شهربازی های کوچک سرپوشیده,

در چند سال اخیر شهربازی های کوچک سرپوشیده به صورت قارچ گونه در حال افزایش بوده، مکانی بسیار کوچک و فضایی بسته که در قبال بازی کودکان هزینه های هنگفتی را دریافت می کنند؛ اما شاید این خانه های کوچک اندکی اوقات فراغت کودکان را پر کند اما نمی تواند جوابگوی نیازهای روحی و روانی نوجوانان و جوانان شود.

,

در سطح شهر بندرعباس بوستان های مختلفی وجود دارد که وضعیتشان در خور شان پایتخت اقتصادی کشور نیست و تنها به داشتن چند وسیله بازی ساده بسنده شده است، شهروندان بندرعباسی از تاریکی، فرسودگی وسایل بازی، نداشتن درخت و فضای سبز، وضعیت اسف بار سرویس های بهداشتی وعرضه قلیان در برخی ازاین پارک ها رنج می برند.

,

بندرعباس با دارا بودن 20 تا 25 کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت منحصر به فردی برای ساخت پارک آبی دارد که می تواند زمینه جذب هرچه بیشتر توریست و گردشگر باشد که متاسفانه فاقد پارک مناسب آبی بوده و حتی  بندرعباسی ها برای استفاده از پارک های آبی باید به شهر های دیگر سفر کنند.

,

, ,

از تاریکی مطلق تا نبود سرویس بهداشتی در پارک ها

, از تاریکی مطلق تا نبود سرویس بهداشتی در پارک ها, از تاریکی مطلق تا نبود سرویس بهداشتی در پارک ها,

در برخی از محلات بندرعباس نیز پارک های کوچکی  وجود دارد که تنها چند وسیله بازی آهنی در آن قرار دارد و ازمیان آن جوی های لجنزار فاضلاب عبور می کند و یا اینکه در برخی دیگر از محلات این چند تکه وسایل بازی در کنار خورهای بزرگ قرار گرفته که بازی کردن در آنجا یعنی ریسک خطر جان کردن.

,

مریم جعفری، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: نبود فضاهای تفریحی و پارک های مناسب در شهر باعث شده تا کودکانمان بدون داشتن تحرک با گوشی و بازی های رایانه ای خود را سرگرم کنند.

, هرمز,

این شهروند تصریح کرد: در محلات مختلف بندرعباس برخی پارک ها بدون در نظر گرفتن فضای مناسب احداث شده که کودکان تنها می توانند تا قبل از غروب آفتاب در ان مکان ها بازی کنند زیرا بعد از آن هیچ گونه روشنی در آن وجود ندارد.

,

جعفری با بیان اینکه پارک های بزرگ بندرعباس نیز فاقد امکانات رفاهی هستند، گفت: در برخی از نقاط بوستان دباغیان ، خلیج فارس و .... مکان هایی وجود دارد که در تاریکی مطلق به سر می برد و تردد از آن مکان همراه با ترس و دلهره انجام می شود.

,

وی افزود: اکثر بوستان های بندرعباس یا درب سرویس های بهداشتی قفل بوده و یا اینکه این قدر کثیف است که نمی توان از آن استفاده کرد.

,

این شهروند خاطر نشان کرد: امید است مسئولان استان به وضعیت رفاهی و تفریحی و بوستان های شهر رسیدگی بیشتر داشته باشند و بوستانی در خور شان پایتخت اقتصادی کشور احداث کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه